Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tidvändaren, del 1

Forum > Fanfiction > Tidvändaren, del 1

1 2
Användare Inlägg
''Aqua
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Super!! MORE

Haha, tack

R.I.P Totte, alltid i mitt hjärta♥

31 jan, 2012 17:30

amuLove
Elev

Avatar


skitbra, mördar bevakaknappen

anime girl här :3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F14jmgxu.jpg

31 jan, 2012 17:33

anotherMe
Elev

Avatar


En till skickad av ''aqua
__________________________________________

På perongen 9 3/4 så stod Hermione och väntade. Hon hade smygit ut genom fönstret och liftat med en snäll gammal dam till perrongen. Nu väntade ho på Draco. Hon såg en liten skara av svartklädda personer komma in på kerrongen, och förstod att det var Malfoys. Hon satte sig på väskan, och lådsades som ingenting. Draco sa hejdå till sina föreldrar, och dom transfererade sig bort därifrån. Han gick automatiskt fram till Hermione, och satte sig bredvid henne på väskan.
- Så, resan gick bra? Sa han artigt.
- Ja, jag fick snålsjuss av en tant. Hon var jättetrevlig. Dom reste sig upp och gick på tåget när det kom. Dom höll om varandras ryggar, och brydde sig inte om vad andra sa. Harry gick förbi, och Hermione stönade till. Han stannade och kollade Hermione i ögonen på det där sättet som han börukade göra.
- Det är något alvarligt fel på dig, Hermione, sa han tillslut.
- Håll käften Potter. Draco lät hotfull, som innan sommarlovet. Hermione vart lättad, eftersom hon todde att den rösten var borta för alltid.
- Harry, gå! Sa Hermione skarpt.
- Så det är därför du inte vill ha tillbaka mig? Föratt du är tillsammans med den där transvetiten, eller? Harry skrek nu, men sen drogs han iväg av den stora folkmassan.
- Lyssna inte på honom, Draco. Du är perfekt, sa Hermione och kramade om honom.Han kramade tillbaka, och hon kände den där värmen igen. Men den försvann lika fort som den hade kommit, för hon såg Ron stå där precis bakom.
- Hermiione, vad håller du På med?! sa han förvånat och sårat.
- Fråga Harry, han är andledningen till allt, sa Hermione och kände en tår som rann nerför kinden.
- det är okej med mig, bara du är glad men... Varför just Malfoy. Berätta för mig på slottet... Sa han men en något plågad röst.
- Jaja, Ronald. Tack för att du förstår, sa hon efter honom när han gick där ifrån.
- Skäms du? Frågade Hermione sen.
- Vad har jag att skämmas för? Svarade draco lugnt.
- Vi går in och tan en egen kupé! Sa hon sen.

Dom hade hittat en kupé som låg ensam, längst bak i tåget. dom slog sig ner bredvid varandra och Hermione lutade automatiskt sitt huvud mot hans bröst. Han höll armen runt henne och sa det som han redan hade sagt så många gånger, Jag tycker om dig, mycket. Till Hermiones förvåning så satte sig HArry, Ron och ginny i kupén på andra sidan, så att man kunde se dom ut genom glaskup+ens fönster. Då kom Hermione på det. Hon skulle göra Harry, som satt och stirrade på dom(!) svartsjuk, och inte lite heller.
- Draco, ska vi göra Harry svartsjuk? Sa hon med ett stort leende som visade dom pärlvita tänderna.
- I'm in! Sa han tydligt. Han vände huvudet mot Harrys håll, och kolladae surt på honom. Då gjorde Hermione det. Hon vände Dracos huvud så att han kollade på henne. Hon närmade sig honom, och han förstod vad hon tänkte göra. Han närmade sig ha med, tills deras läppar möttes i en kyss. Hermione kisade lite med ögonen för att se vad Harry gjorde. Hans ögon var stora som tefat, och han bara glodde. Hermione vart alderles varm inombords, och stängde ögonen helt. När kyssen ofrivilligt var över, så kollade dom på varann. Draco slängde en snabb blick på kupén bredvid, och insåg att Harry och co, hade gått. Draco böjde sig frammåt, och kysste henne en gång till...

R.I.P Dobby, a free elf

1 feb, 2012 17:18

amuLove
Elev

Avatar


Meeeer

anime girl här :3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi43.tinypic.com%2F14jmgxu.jpg

1 feb, 2012 17:24

''Aqua
Elev

Avatar


Haha, du ska få mer lilla eliin

R.I.P Totte, alltid i mitt hjärta♥

1 feb, 2012 19:11

Borttagen

Avatar


Meeer!
Suuuper!!

2 feb, 2012 07:50

''Aqua
Elev

Avatar



R.I.P Totte, alltid i mitt hjärta♥

2 feb, 2012 20:20

anotherMe
Elev

Avatar


Ett till kapitel kommer nu, och ''aqua och jag har bestämt oss för att göra denna fanfic lite humoraktig. Och eftersom jag är så hysteriskt rolig (NOT) så bad ''aqua mig att skriva ett kulpitel... Wääääh
_____________________________________________

Alla hade nu gått av tåget och satt sig i stora salen. Hermione satt som vanligt bredvid Ron, men längre ifrån Harry. Istället satt Parvati och Lavender på andra sidan av henne. Dumbledore reste sig från sin guldtäckta stol och ställde sig framför alla elever på skolan.
- Välkommna välkommna, till ett nytt år på hogwarts. Jag har några upplysningar till alla förstaårselever, innan vi tar ett par goda nyheter från professor Filch.
Hermione hade hört allt om förbjudna skogen så många gånger så hon lyssnade inte. Istället satt hon och kollade på den bleka slytherminpojken, där han satt. Hon drömde sig bort för ett tag, och väcktes senare av jubel och applåder.
- Va, vadå? Frågade Hermione Yrt.
- Hörde du inte? Sa Parvati andfått. Hon var precis påväg att förklara vad som hade hänt, när Dumbledore började pratta igen.
- Ni kan hämta era datoret, här!
- Datorer, skrek Hermione för att överrösta jublet och klampandet. Hon följde strömmen och hämtade själv en dator. Hon fick tag i en silverfärgad laptop, med svarta snirkliga dekaler på. I den sekunden flög en skara med ugglor in, och släppte varsinn fjäder, som i luften förvandlades till en fjäderpena. Pennan landade lätt på datorn, och skrev namnet på andvändaren, i det här fallet Hermione. Hon skrattade till, och gick sen och satte sig igen. När alla var på plats så trollades festmåltiden fram.
- Låt festen börja, dånade Dumbledores röst.
-------------------------------------------------------------------------

Uppe i gryffinors uppehållsrum senare på kvällen. Alla elever mer eller mindre sitter vid sina datorer och snackar på MSN.

( Namnlista...
Hermione - Mione
Harry - scarhead
Neville - PommfrittNeville
Lavender - Lav
Parvati - Paaw
Ron - r0n
Draco - draco!
Blaise - BLA!SE
Luna - luna loveIsGood
dean - killenigryffindor
Ej komlett)

Mione:
Tja Ronald, vad gör du?

r0n:
Inget speciellt, jag snackar väl med dig antar jag...

Mione:
Aha, säger jag något kul eller då?

r0n:
Näe, som vanligt... Ska vi bjuda in några fler?

Mione:
Bara inte några tråkiga...

r0n:
Som du?

Mione:
Ron! Jag vet var du bor!

r0n:
Ja med.

~ lav, paaw, luna loveIsGood, PommfrittNeville har bjudits in i den här konversationen ~

r0n:
Tja människor! Vad händer?

lav:
Fötter? xd

r0n:
Men ha ha

PommfrittNeville:
Inget...

Mione:
Neville, varför heter du pommfrittNeville?

PommfrittNeville:
Jag heter Neville och jag gillar pommes frittes, duh?

luna loveIsGood:
Jag är inne på facebook, någon annan som har det?

r0n:
Jag har luna, får jag adda dig?

lav:
Jag har inte facebook, det är ju som droger. Man blir beroende.

r0n:
Lav, kallade du mig precis för missbrukare?!

Lav:
Haha, jaa!

Mione:
Ska vi plocka in några fler i chatten? Typ slytherin...

r0n:
Men seriöst, den där blaise skrämmer mig lite.

~ Severus har lagts till i den här konversationen ~

Lav:
Okej, vem plockade in snape???????

Severus:
Miss. Brown, andvänd inte så många frågetecken, dete är störande, och namn med stor bokstav tack!

~ Severus har lämnat den här konversationen ~

Lav:
Bitch...


R.I.P Dobby, a free elf

4 feb, 2012 16:49

Borttagen

Avatar


Haha! ♥

28 okt, 2012 16:28

Elina Potter
Elev

Avatar


Bra! *Känn dig (ni) bevakad(e)*

Go Mugglis!

28 okt, 2012 16:42

1 2

Forum > Fanfiction > Tidvändaren, del 1

Du får inte svara på den här tråden.