Smeknamnet Mione
Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
^ Ok, bra att veta
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 23 jan, 2012 18:59 |
|
Borttagen
|
Mione är det fulaste smeknamn man kan ha.
Och ännu värre; Mia. Mia. Snälla söta babianrumpor där, istället för att skriva/säga Mione kan ni väl sätta till ett Her i början? Please? Det är bara tre bostävet. Tre. Så slipper vi dedär fula "smeknamnet". 23 jan, 2012 19:18 |
|
Kintsugi
Prefekt |
...ibland är jag glad att jag missat ff-världen i det stora hela. KALLAS HON FÖR "MIA"? OMG. Mia är fint men inte som smeknamn på Hermione! och Mione är skitfult! Har bara stött på det i Ida S chattgrejimoj och skrattat för där fungerar det ju... men generellt ÖVERALLT? nejnejnejnejochnej. Jag vill inte veta av att hon kallas för Mione iaf.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 23 jan, 2012 19:44 |
|
accioron
Elev |
Det värsta är när både Ron och Harry kallar henne det. Typ ''Oh, come on 'Mione. I'm sorry'' jkaldhskgadshagdsjsf
it's the actual worst Det låter så himla amerikaniserat, på något vis. 23 jan, 2012 19:46 |
|
JML
Elev |
Det är det perfekta smeknamnet. Hon får en gullig karaktär av det. Är så van vid det att jag gillar det.
'That wand's more trouble than it's worth,' said Harry. 'And quite honestly...' 'I've had enough trouble for a lifetime.' 23 jan, 2012 19:55 |
|
dani
Elev |
Ah, tack, äntligen fler som delar min åsikt. Har aldrig diskuterat det med någon, haha.
Håller med vad många sagt, jag tror inte att Hermione själv skulle uppskatta att bli kallad 'Mione. ^Heh, that's probably what it is. Och Ida S, will read asap! Haha, ja det får vi hoppas! Men klart jag läser dem. Älskar att läsa. Hermione. Peeps, vet ni varför J.K Rowling valde att ge Hermione ett sådant ovanligt namn? Det är någonting i stil med att hon inte ville att någon skulle kunna bli retad för att ha samma namn. Hehe. Hon är smart hon. (Och nu säger jag inte själv att folk skulle bli retade för att heta samma sak, men let's face it, Hermione var en ganska jobbig besserwisser i de två till tre första böckerna.) 23 jan, 2012 20:27 |
|
Borttagen
|
The name "Mione" is Ugly!
23 jan, 2012 20:33 |
|
Borttagen
|
Mione? Wtf?
HERMY FTW♥ hahah 23 jan, 2012 20:35 |
|
dani
Elev |
Skrivet av Borttagen: Mione? Wtf? HERMY FTW♥ hahah HERMYYYYY? I have never ever ever ever ever ever in ANY fanfiction on ff.net stumbled upon that name. :O 23 jan, 2012 21:13 |
|
hyperion
Elev |
23 jan, 2012 21:28 |
Forum > Harry Potter > Smeknamnet Mione
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen