Ett misstag?
Forum > Harry Potter > Ett misstag?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lills
Elev |
19 jan, 2012 20:39 |
|
Clementin
Elev |
Jag tror som Isabelle Silvercloud. En horrokrux kan ju typ repareras av fenixtårar.
19 jan, 2012 21:25 |
|
Rawenclaw98
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hermione säger ju att basiliskgift är dödligt för horcruxer eftersom det enda botemedlet (fenixtårar) är extremt sällsynt och horcruxen kan inte själv få fram det. Harry hade tillgång till fenixtårar och dog därför inte, alltså "överlevde" horcruxen. Om en horcrux hade haft tillgång till fenixtårar på något sätt så tror jag inte att den hade förstörts. Du har nog rätt ................
Proud Ravenclaw................Newtina trash
19 jan, 2012 21:28 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Det var konstigt! Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, men eftersom han inte hade dödat basilisken precis då så kunde ju inte Gryffindorsvärdet vara täckt med basiliskblod och därför så kunde man inte förinta en horrokrux då, det var först efter som han förstörde dagboken. Om jag inte har fel...
Winter is coming... 19 jan, 2012 21:52 |
|
Borttagen
|
hej
19 jan, 2012 21:57 |
Forum > Harry Potter > Ett misstag?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen