Dramione??
Forum > Harry Potter > Dramione??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ms.Markus
Elev |
Det var faktiskt en fanfiction som fick mig att börja shippa Dramione ^^) Så i riktiga böckerna tycker jag inte om Draco och Hermione tillsammans, men jag tycker vääldigt mycket om att läsa fanfictions om dem x)
![]()
17 jan, 2012 13:30 |
|
JML
Elev |
Måste bara säga att jag själv älskar dramione. Jag kan se dem tillsammans. Jag har läst fanfictions, massor av fanfictions. de är båda lite annorlunda och utanför, skulle jag säga, och jag funderar över att börja skriva en fanfiction.
'That wand's more trouble than it's worth,' said Harry. 'And quite honestly...' 'I've had enough trouble for a lifetime.' 17 jan, 2012 17:33 |
|
The Noble Lion
Elev |
Vissa dramione fanfiction kan vara jättesöta och hur gulliga som helst, till exempel din Ida S. Men i min värd så är det romione som gäller!
17 jan, 2012 17:44 |
|
Freja
Elev |
Jag har börjat shippa Dramione, och jag har alltid hatat Romione, sorry
Everything is Dramione and nothing hurts. 17 jan, 2012 18:19 |
|
Borttagen
|
Älskar Dramione efter En Sommarlovskväll Framför Datorn ♥
Fast jag shippar Romione också... Nej vad svårt det blev. 17 jan, 2012 20:16 |
|
mionee
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vill bara säga det här till alla medlemmar där ute... Hur kan ni shippa Dramione? Har kollat runt lite och det är faktiskt några som gör det. Alla får ju ha sina åsikter, så ni vill jag förmedla min. Feltson (Felton/Watson) är enligt mig okej att shippa, men Dramione... no, no, no.... Draco ser ner på Hermione som om hon var en smutsig liten ful gris, kallar henne för mssor av fula ord... m.m, m.m... Så hur kan ni sätta ihop den som mobbar Hermione störst i världen tillsammans med just Hermione???? håller med Dramione funkar inte men Feltson funkar helt klart!!♥
17 jan, 2012 20:50 |
|
Safrina
Elev |
Skrivet av Ida S: De passar ihop och det är min åsikt *duckar för kastade föremål* Nej. Inte som canon. It wouldn't make sense. Inte för att jag shippar Romione, men, jag skulle aldrig påstå att böckerna borde ha slutat med att Hermione gifte sig med Draco. Men i ett alternativt HP-universum där alla möjligheter finns, där vill jag att de ska leva lyckliga i alla sina dagar ^^ Och jag kan helt enkelt se dem falla för varandra! Jag kan se dem gräva ner stridsyxan (nåja, i alla fall till största del) och inleda en relation. Och hur skulle detta ske, frågar ni kritiskt, och då svarar jag att sätten är många. För det första, de kan växa upp. Här kan jag tala ifrån egna erfarenheter så kom inte och säg att det är omöjligt för Hermione att förlåta det Draco gjorde mot henne, för det är vad jag har gjort mot någon som under min uppväxt behandlade mig på ungefär samma sätt. Jag hatade honom, och han är den enda jag någonsin hatat, och det var säkert inte ens hat för jag tror inte jag visste vad hat var vid 12 års ålder. Tror inte att Hermione och Draco gjorde det heller. Äh, jag kan prata på i evigheter om möjliga saker som kan leda till Dramione, men det är säkert ingen som orkar läsa ändå. Jag hade dessutom en lång lista på anledningar till varför folk shippar Dramione... fast jag vet inte var den är nu, heh. Men, well, det är ett fritt land, låt alla shippa fritt säger jag : ) Okej. Det var allt för mig. Tack och hej! Jag hade just tänkt sätta mig och skriva ett långt inlägg om varför man kan shippa dramione, men det har du redan gjort så bra och jag tycker att du fick med allt. Kan bara citera så att alla ser det en gång till
17 jan, 2012 20:58 |
|
LoonyMe
Elev |
17 jan, 2012 21:10 |
|
onlyoliviaa
Elev |
Jag har aldrigt direkt gillat Romione då jag inte gillar Ron, i vissa FF´s kan Dramione vara så himla sött. Men böckerna borde inte sluta med att de gifter sig ...
Sååå jag shippar Romione i böckerna och Dramione i FF´s
17 jan, 2012 23:05 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Själv shippar jag inte Dramione över huvudtaget. Men det är najs att läsa FF:s om dem
Jag shippar Drarry, så då är det ju oxå lite svårt att shippa Dramione. Samtidigt känner jag att jag inte har något att säga till om när det kommer till Dramione, eftersom jag, som jag sa, shippar Drarry stenhårt. Jag har t.o.m börjat bli förvirrad när jag läser böckerna för att Harry tänker på Ginny hela tiden XD men det här är ingen drarry-tråd, så fortsätt snacka Dramione här
17 jan, 2012 23:18 |
Forum > Harry Potter > Dramione??
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen