Hur uttalar man...
Forum > Harry Potter > Hur uttalar man...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pumpkin99
Elev |
16 jan, 2012 16:44 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Skrivet av Weasleygirl98: Man kan uttala accio på två sätt. Det ena är akkio och det andra är assio. Protego är som det stavas. Eller på engelska säger de mer protejgo. Varför "assio"? Hade för mig att "akkio" var rätt eftersom det är ett latinsk ord? :p All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 16 jan, 2012 21:46 |
|
Theabeanr1
Elev |
16 jan, 2012 21:53 |
|
9te
Elev |
Jag säger akkio men J.K. har sagt på nån intervju att det ska va assio och protego vet jag inte
"Tuta och kör Ernie!"
16 jan, 2012 21:57 |
|
Borttagen
|
Jag säger Akkio... ♥
16 jan, 2012 22:19 |
|
emeper
Elev |
Jag säger akkio och protego
Läs min fanfic ;) http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=4282&page=31#forum.php?topic=4282&page=1 Eller fanfiction.net/s/8036811/1 16 jan, 2012 22:33 |
|
juliaweasly
Elev |
Akkio! Protego som det stavs!
Couldent live whit out it.. Läs min ff: Hemlig Ugglepost! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=10604&page=1
Läs min HP-pysselblogg http://harrypotterpyssla.blogg.se/
16 jan, 2012 22:59 |
|
prongs
Elev |
Skrivet av Weasleygirl98: Man kan uttala accio på två sätt. Det ena är akkio och det andra är assio. Protego är som det stavas. Eller på engelska säger de mer protejgo. man kan säga på minst 3 sätt, akkio, assio eller aksio.. jag säger aksio, som i acceptera, att man säger ks när det är cc. men det är ju olika Skrivet av Solkatten: Assio låter ju helt fel xD jag håller med! fast i filmerna å ljudbok säger de ju så.. protego säger jag bara protego som man skriver PRONGS RODE AGAIN LAST NIGHT | ♥ jeffrey, king of my heart ♥ 17 jan, 2012 01:00 |
|
Train
Elev |
17 jan, 2012 11:24 |
|
Ms.Markus
Elev |
17 jan, 2012 13:41 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen