Astoria Greengrass [SV]
Forum > Fanfiction > Astoria Greengrass [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Längtar
11 jan, 2012 18:45 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Okej bra
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 11 jan, 2012 18:46 |
|
iAmLordVoldemort
Elev |
Kapitel 2.
"Crabbe! Goyle! Måste ni glufsa i er maten som något sorts odjur?" fräste Draco åt de. Jag flinade och Pansy skrattade överdrivet mycket. Daphne kastade en konstig blick på henne, men började fnissa själv. "Ah, nuuu vet jag vad det handlar om" viskade hon åt mig och vi båda fick en skrattattack. Hon visste också att Pansy gillade Draco, och försökte med allt för att få honom. De flesta av hennes försök var patetiska, som den gången hon låtsas svimma bara för att han skulle tycka synd om henne och bjuda ut henne. Det funkade inte, såklart, utan hon fick bara tillbringa två dagar på sjukhusflygeln, eftesom Madam Pomfrey ville vara säker på att hon inte hade något psykiskt problem. Men hon led bara av en svår förälskelse. Hon hade också stulit ingredienser av Snape för att göra en kärleksdryck en gång, vilket misslyckades det med och slutade med straffkommendering och kvarsittning. Sedan dess var hennes försök inte så hemska, hon förföljde honom bara lite smått, men inget värre än så. Vi befann oss i Stora Salen just efter Albus Dumbledores årliga, långtråkiga tal. Och just innan vi fick maten presenterades en ny lärare, Dolores Umbridge. Hon var klädd i en skrikrosa dräkt, hennes lockiga hår satt perfekt på huvudet och hon var väldigt nätt och liten. Hennes röst var irriterande pipig när hon sa något om ministeriet och Hogwarts. "Åhh, vi kommer blir så bra vänner!" utropade hon minst tre gånger och klapprade runt i sina små, rosa skor. Hon skulle lära ut Försvar mot Svartkonst, vilket under detta år säkerligen inte skulle bli någon hit. Alla elever i hela salen vart lättade då hon slutat prata och maten serverades. Pastejer, pudding, kyckling, pumpajuice, frukt, klubbor, muffins och allt man kan tänka sig serverades, som vanligt. Efter maten, då vi ätit oss mätta, gick vi tillsammans ner till Slytherins uppehållsrum. Crabbe och Goyle, som proppat i sig hur mycket mat som helst (Ja, extremt mycket, eftersom silverfaten fylldes på av sig själv när de började tömmas), gick och la sig direkt. "Umbridge..." mumlade Daphne, "Jag hade hellre haft varulven som lärare. Hon är så.. Så..". "Rosa" fyllde jag i och Draco nickade instämmande. När Pansy märkt att Draco höll med var hon inte sen med att uttrycka sin åsikt, eller rättare sagt, Dracos åsikt. "Ja, såå rosa. Liksom, det är nästan irriterande.." sa hon med överdriven dramatik på rösten. Jag skrattade åt hennes försök att imponera och vände blicken mot den brinnande, öppna spisen, där blicken fastnade i lågorna. De andra pratade på, utan att jag hängde med i samtalet. "Eller hur, Astoria?". Jag vände mig snabbt tillbaka till de. "Eh, vad?" sa jag och gav Draco en ursäktande blick, eftersom det var han som frågade. "Eller tycker du kanske att Harry Potter inte är till besvär? Att han är schysst?" sa Pansy, nästan lite spydigt, med betoning på schysst. Hon hatade när Draco sa något till någon annan tjej, även om det var hennes vänner. Hon trodde faktiskt att han tyckte om henne, bara var för stolt för att visa det. "Öh, ner med Potter..." mumlade jag osäkert. Daphne tittade konstigt på mig. "Är det något fel, syrran?" frågade hon, "Du hatar ju Potter". Jag bara skakade på huvudet. "Jag är nog bara lite trött, jag går och lägger mig" sa jag och gick med snabba steg mot trappan som ledde upp till flickornas sovsal. "Jag kommer strax" hörde jag Draco säga och innan jag visste ordet av var han bakom mig. Han tog tag i min hand och jag vände mig om. Daphne, Pansy och alla andra elever i uppehållsrummet var utom syn-och-hörhåll, så Draco tog tillfället i akt, utan att göra Pansy så arg att hon tillochmed kunnat göra mig illa om hon hört vad Draco sa. "Jag gillar dig, Astoria. Det har jag alltid gjort". __ Vad tycker ni? Vill gärna ha kritik, så jag kan förbättra saker och ting. You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling. 11 jan, 2012 20:01
Detta inlägg ändrades senast 2012-01-11 kl. 20:40
|
|
Train
Elev |
11 jan, 2012 20:36 |
|
iAmLordVoldemort
Elev |
Skrivet av Train: You go girl! En del grammatikfel och så, men shit happens to everyone! En bra början. ^^ Naw, tack cheyen! ♥ Ah, jag har inte märkt grammatikfelen. haha xD You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling. 11 jan, 2012 20:38 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Denna novell är bra. Jag önskar att jag kunde skriva så bra
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 11 jan, 2012 20:39 |
|
iAmLordVoldemort
Elev |
Skrivet av LucyMalfoy: Denna novell är bra. Jag önskar att jag kunde skriva så bra Tack! You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling. 11 jan, 2012 20:40 |
|
Borttagen
|
Kul att läsa en fanfic om Astoria! Fortsätt skriv ^^
11 jan, 2012 20:41 |
|
iAmLordVoldemort
Elev |
Tredje kapitlet här!
__________________________ Kapitel 3 Efter en lång natts sömn var vi alla utvilade till morgondagen. Fast Crabbe och Goyle hade vaknat runt klockan fem på morgonen, eftersom de somnat så tidigt. De befann sig i Stora Salen flera timmar före oss. Så när vi andra ätit frukost gick alla åt samma håll, och vi hittade Crabbe och Goyle sovande i en halvöppen städskrubb. Efter några försök att väcka de lyckades vi och de var precis som vi andra, tvungen att springa till lektionen för att inte komma försent. Jag, Draco och Daphne hade alla trolldomshistoria med Professor Binns, medans Pansy, Crabbe och Goyle hade försvar mot svartkonster med Umbridge. Vi hade olika lektioner därför att vi också hade Elevens val på schemat, då alla har olika lektioner beroende på vad man valt. Draco, Daphne och jag gick med snabba steg mot klassrummet. Vi öppnade dörren och satte oss snabbt ner. Jag vände mig om, och bakom mig satt Potter, Weasley och Granger. Tankarna om varför egentligen mugglarfödda fick gå här sköts snabbt undan då Binns kom in genom svarta tavlan. "Hogwarts grundare" var det första han sa, då han flög genom klassrummet (Han var ju ett spöke), "Det ska vi börja arbeta om. Ni elever ska själva läsa i Hogwarts Historia årskurs 5 om grundaren för erat elevhem och skriva en uppsats". Jag log, äntligen kan jag skriva om Salazar Slytherin. Äntligen kunde jag få förnedra smutsskallarna lite grann! Han ville ju trots allt inte att mugglarfödda inte skulle få studera på Hogwarts, bara renblodiga. "Fyra av er, från olika elevhem, kommer också få redovisa det för klassen, så får andra elever från andra elevhem en uppfattning om alla grundarna, Godric Gryffindor, Rowena Rawenclaw, Helga Hufflepuffle och Salazar Slytherin" sa Binns och man hörde på rösten att han verkligen inte tyckte om Salazar. Majoriteten av trollkarlar som inte tillhört Slytherin tyckte illa om Salazar. "Tänker ni samma sak som jag?" frågade Daphne uppspelt efter lektionen, när vi var påväg ut i några av årets sista solstrålar för att studera utomhus. "Att det kommer bli en väldigt tråkig uppgift?" sa Draco med en suck. "Nej!" utbrast hon irriterat, "Nu har vi faktiskt tillåtelse att vara elak med mugglarfödda!". Jag nickade och flinade åt Dracos min, eftersom han inte förstod ett skvatt av vad Daphne försökte säga. "Salazar ville inte att smutsskallar skulle på gå på Hogwarts. Alltså får vi påpeka det i uppsatsen" sa jag och Draco flinade. "Jaaa" sa han, "Det här blir kul". Vi slog oss ner under en stor, gammal ek och öppnade böckerna. Många elever hade gått ut för att njuta av solen innnan den försvann under vintern. Salazar Slytherin var grundare av elevhemmet Slytherin på Hogwarts. Han var stenhård med att ta in rätt elever till sitt elevhem. Bara de som var renblodiga häxor och trollkarlar fick börja i Slytherins elevhem, eftersom Salazar ansåg att bara renblodiga skulle undervisas i magi... Två pergament skulle skrivas. Jag läste igenom hela texten flera gånger innan jag började skriva. Draco hade börjat skriva för fullt, och jag sneglade på hans text. Handstilen var kursiv och slarvig. Typiskt killar. Texten var kopierad rakt av från boken, men han brydde sig inte. Han skulle hur som helst inte få ett K för det hur som helst. Det var åtminstone rätt fakta. Jag doppade fjäderpennan i bläcket och började skriva på pergamentet. Det knastrade tyst då spetsen mötte pergamentet, det ljud jag älskade mest. Efter något som kändes som en evighet tittade jag på klockan. "Nej! Vi har missat en lektion!" utropade jag och krafsade ihop alla saker som jag proppade ner i skolväskan. "Åh! Då måste vi gå till Snape.." stönade Draco. De följde mitt exempel och vi sprang mot ingången. Men snabba steg flög vi över trapporna och till Snape's kontor. Jag tittade nervöst på Draco och Daphne innan jag knackade på. "Kom in". Severus Snape's mörka stämma hördes inifrån rummet. You came up with this amazing, magical world, did seven books about it, and shared it with the rest of the world. That's why I love you, Joanne Kathleen Rowling. 12 jan, 2012 08:36 |
|
BellatrixxLestrangee
Elev |
jättebra! :p
Thanks Luna for showing me that you can be different. 12 jan, 2012 14:13 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen