Jardelicka Toof - En riktig häxa!
Forum > Fanfiction > Jardelicka Toof - En riktig häxa!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna Lu
Elev |
Tack! Men före det tredje kapitlet så vill jag gärna att någon mer läser! My heart ICAFE Läs gärna min ff Jardelicka Toof - en riktig häxa! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13413 10 jan, 2012 17:33 |
|
Ginny.T
Elev |
jättebra! fortsätt skriva
"We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 11 jan, 2012 20:56 |
|
Victoire Weasly
Elev |
11 jan, 2012 21:01 |
|
Borttagen
|
En läsare till!
Jättebra! Skriv mer och jag *bevakar*! 14 jan, 2012 20:37 |
|
Luna Lu
Elev |
------------------------------------------- kapitel. 3 ”WOW!” var det ända jag fick ur mig. Bredvid mig stod Ron inte alls lika förvånad. Snarare skrattande åt mitt förvånade ansiktsutryck. Jag antar att han har varit här förut. Inne i valvet fanns nämligen en hel stad! Jag har aldrig sett något liknande. Men det spelar ingen större roll. Nu vill jag shoppa! ”Vart ska vi gå först?” Frågade jag. ”Tja, vill du ha en uggla?” Frågade pappa mig. ”Jaa, jätte gärna! Svarade jag. ”Vi ska gå till trollstavsbutiken så vi möts där sen.” Sa Mrs Weasley. Vi gick till en affär som hette ”Eeylops ugglemarknad”. När vi gick in plingade en liten klocka ovanför dörren. Affären var liten och mörk med många flaxande läten. Det tjöt från alla burar med olika sorters ugglor. En liten herre i lila rock och en svart käpp kom haltande ur rummet bakom disken. Han frågade vad som önskades och presenterade sig som Eeylops son Gabriel. Eeylop själv hade visst dött för ett tag sen och nu hade han tagit över affären. Jag och pappa gick runt och kollade. Till slut hittade jag en kolsvart kattuggla men en vit fläck över ena ögat. Den kostade trettiofem galleoner. Det går sexton siklar på en galleon och tjugoåtta knutingar på en sikel hade jag läst i en gammal bok vi hade hemma. Pappa köpte ugglan, en fin brons färgad bur, uggle mat och uggle godis. Vi gick ut ur affären och pappa sa att vi skulle gå till trollkarls banken Gringotts. Pappa sa att det jobbade svartalfer där och dom kunde vara lite kinkiga. Svartalfen som hjälpte oss ner hette Smorkwood. Jag hade visst ett eget valv. Det hade numret 456. Vi fick åka en sorts bergodal bana för att komma ner till valvet. När vi slutligen kom fram gick vi in och jag fick se mitt valv för första gången. Jag var inte precis fattig och hade typ tretusen galleoner m.m där inne. Jag har alltid vetat att vår familj är rik. Vi tog ut etthundrafemtio galleoner, 11 siklar och 13 knutingar. Vi for upp igen och gick till en trollstavs butik som hette Olivanders. Där inne stod Ron och prövade en trollstav. Det for ut gnistor och Olivander sa: ”Den blir bra! Hur känns det?” ”Det känns bra att äntligen få en alldeles egen trollstav.” Sa Ron strålande. Mrs Weasley betalade och satte sig på en bänk vid dörren. ”Dom ska väl vänta medans jag prövade en trollstav” tänkte jag. ”Och vad gör lilla fröken här då?” frågade Olivander mig med en skojig, retsam ton. ”Jag skulle vilja pröva en trollstav.” sa jag. ”Ja visst sa Olivander och tog ner en låda. Inuti den låg en trollstav. Olivander tog ut den ur lådan och gav den till mig. ”Vifta lite med den.” sa han. Jag gjorde som han sa och viftade lite med staven. *KRASCH! BOOM!* En blomkruka for ner och följdes av en minuts tystnad. Efter det sa Olivander med djup röst: ”Inte den.” Och tog fram en ny. Så fortsatte det i en halvtimme till. Jag hann pröva 11 trollstavar. Ur den tolfte flög det plötsligt ut några rosa, vita gnistor. ”Ja! Äntligen. Den är rätt!” Sa Olivander glädjestrålande. ”Eh, va?” Frågade jag. ”Den passar dig! Det är en 12 ½ tum hagtorn, villiehår som kärna. Hur känns det??” Frågade han. ”Super!” sa jag uppriktigt. Pappa betalade 7 galleoner och vi lämnade affären. ”Nå vart ska vi gå nu?” frågade Mrs. Weasley. ”Till ”Madam Malkins klädnader för alla tillfällen” svarade pappa. Vi gick ett halvt kvarter och kom fram till en butik med en skylt på där det stod:” Madam Malkins klädnader för alla tillfällen”. Vi gick in och pappa frågade om jag och Ron kunde pröva några skolklädnader. Vi gjorde det och köpte 2 st. var. Efter det gick vi och köpte böcker i ”Flourish och Blotts”. Det var en affär med böcker i alla olika storlekar ända upp till taket. Vi köpte några skolböcker, bland annat ”Hogwarts - En historia” och ”101 olika lätta nybörjar formler” av Melvin Hertwich. När vi var klara gick vi till apoteksboden och köpte olika trolldrycks ingredienser. Sedan var vi klara. Då gick vi till ”Den läckande kitteln” och beställde 4 honungs öl. Det var så Gott! Jag och Ron drack upp våra på 2 sekunder. Pappa och Mrs. Weasley tog betydligt längre tid på sig så jag och Ron fick läsa några gamla ”Trollkarlarna i Getypp” tidningar. Efter det var shoppingturen klar. Jag och pappa tog adjö av Mrs. Weasley och Ron och for hem. Vad tycks?? Det var det längsta hittills. My heart ICAFE Läs gärna min ff Jardelicka Toof - en riktig häxa! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13413 22 jan, 2012 17:40 |
|
Borttagen
|
Super! Luna du har verklgen talang!
22 jan, 2012 18:40 |
|
Victoire Weasly
Elev |
22 jan, 2012 18:44 |
|
Borttagen
|
Super!
22 jan, 2012 18:51 |
|
Luna Lu
Elev |
Hihi tack allesammans!
Kommer mer om ett tag... My heart ICAFE Läs gärna min ff Jardelicka Toof - en riktig häxa! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13413 27 jan, 2012 18:51 |
|
Borttagen
|
Super! Du har talang tjejen!
27 jan, 2012 21:11 |
Forum > Fanfiction > Jardelicka Toof - En riktig häxa!
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen