Vadet
Forum > Fanfiction > Vadet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
xD Mer! ^^
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 4 jan, 2012 18:37 |
|
melle-hjrta
Elev |
Tack alla ♥
________________________________________ Kapitel 3 Trolldryckskonst Hermione Granger kommer ner till fängelsehålorna med händerna fulla med böcker, trolldryckskonst klassrummets dörr var redan öppen och det verkade som att Professor Snigelhorn redan var där. Hermione går fram till klassrummet och knakar lite lätt på dörrkarmen med sin vänster fot, ”Professorn, får man komma in än?” frågar hon och försöker så gått som hon kan se bakom böckerna om Professor Snigelhorn ens var där. ”Ja miss..?” säger Horace Snigelhorn och tittar upp från sin kateder, ”Granger” säger Hermione och ställer böckerna på ett utav borden. ”Inte behöver du så där många böcker till trolldryckskonst” säger Snigelhorn och granskar Hermiones hög med böcker, det var faktiskt bara en utav böckerna som handlade om trolldryckskonst. ”Nej, det här är alla böcker jag behöver för dagens schema sir” säger hon och ler artigt mot Snigelhorn, ”har du ingen väska du kan ha böckerna i?” frågar Snigelhorn och tittar på Hermione för att se om hon hade en väska hängandes på axeln. ”Jo sir, men bandet gick sönder sir” säger hon och visar upp väskan, bandet som håller upp väskan har gått av på mitten, ”Få se på den där, miss Granger” säger han och håller fram handen. Hon går villigt fram och sträcker fram väskan åt Snigelhorn. Han tar fram sin trollstav och mumlar något ohörbart och väskan blir hel igen, ”tack sir” säger Hermione och ler. Snigelhorn ler tillbaks och ger tillbaks väska till Hermione ”inte behöver du kalla mig sir, Horace blir bra, Horace Snigelhorn” säger han och sträcker fram handen i en hälsning, ”Hermione Granger, sir.. jag menar Horace” säger hon generat. Hon går snabbt tillbaks till sin plats och slår sig ner på sin stol. Hon var verkligen inte van vid att kalla sina lärare för deras namn, utan hon hade alltid sagt ’sir’ eller ’professorn’ , de flest lärare skulle ge en kvarsittning om man kalla de vid deras riktiga namn. Steg hörs i korridoren och in genom dörren kommer tre stycken Slytherin elever, Draco Malfoy, Blaise Zabini och Pansy Parkinson. Pansy blinkar åt Draco och tittar sen ner på Hermione ”det där är vårt bord” säger hon och tittar bak på Draco, han visste vad han måste göra. ”Ursäkta men jag satt här först, så ni får ta ett annat bord” säger Hermione och ger ifrån sig ett överlägset leende. ”Det-är-vårt-bord” säger Pansy irriterat. Snigelhorn tittar upp på de tre Slytherin eleverna ”nu ska vi inte bråka, ni är sjätte årselever inte förstaårselever” säger Snigelhorn med ett försök att låta sträng, ”Miss Parkinson” säger han och ger henne en sträng blick. Snigelhorn verkade i alla fall lärt sig namnen på Slytherin eleverna, han var väl likadan som Snape i alla fall. ”Ja Pansy, låt Hermione vara” säger Draco och Pansy försöker att inte gapskratta utan behåller sitt ’poker face’. Hermione rynkar panna och ser på Draco, som helt plötsligt börja le mot henne ”eh,, tack antar jag” säger hon och vänder bort blicken. De tre Slytherin eleverna går vidare och sätter sig med huvudena tät ihop vid ett annat bord. ”Du sa bara att det var vårt bord för att du visste att jag var tvungen att försvara smutskallen, eller hur Pansy?” säger Draco surt, Pansy nickar och ler ett hånleende ”du kan inte hoppa ur vadet, Draco” säger hon och blinkar. Draco höjer på ögonbrynen och lutar sig mot bordet, ”jo det kan jag” mumlar han och slänger en blick på Hermione. Hon sitter djupt försjunken i en utav sina böcker. ”Det är ett vad, inte en obrytbar ed” säger han och ser från Pansy till Blaise, båda ler ett finurligt leende. ”Men det kan bli en” säger Blaise, Draco håller upp handen och skakar på huvudet ”inte för ett dumt vad, och dessutom så vet ingen utav oss hur man gör en obrytbar ed.. och dessutom så är det bara ett dumt vad” säger Draco och tar ner sin hand. Blaise flinar ”men om det nu bara är ett dumt vad, då behöver du ju inte hoppa ur” Pansy nickar och flinar hon med, ”där fick vi dig allt”. Draco mumlar något ohörbart, säkert en svordom eller om hur mycket han förbannar sina två bästa vänner. Efter några minuters av tystnad, så har alla elever anlänt till lektionen. Vid ett bord sitter några Ravenclaw elever, vid ett annat sitter de tre Slytherin eleverna och vid det sista bordet sitter Hermione Granger och Ernie Macmillan. ”idag kära elever, ska vi brygga en alldeles speciell dryck” säger Professor Snigelhorn, och visar det tre trolldryckerna som står på hans kateder. ”Kan någon säga mig vad det här är för dryck?” säger Professorn och tittar upp på eleverna, Hermiones hand åker snabbt upp i luften ”ja miss Granger” Hermione nickar och går fram till katedern, medan de andra eleverna ställer sig på en rad framför katedern. ”Det är Amortentia sir, världens starkaste kärleksdryck, Det sägs att den har olika doft för oss alla, en doft som vi känner oss dragna till, jag känner lukten av nyklippt gräs, nytt pergament och..” men någon avbryter henne och hon hade egentligen inte ens tänkt att säga vad det tredje var. In genom dörren kommer Harry Potter och Ron Weasley, pojken Hermione just tänkt på. ”God morgon pojkar” säger Snigelhorn och välkomnar Harry och Ron, ”Professorn vi har inga böcker” säger Harry och Ron vinkar lite lätt åt Hermione, ”ni kan låna några i skåpet, så då fortsätter vi med lektionen” säger han medan Harry och Ron går för att hämta varsin bok. ”Draco” Pansy puttar till Draco i sidan, han vänder sig och ser på henne ”Vesslan gillar smutskallen, han kan vara ett så kallat hot i vadet” viskar hon och tittar sen upp på Professorn. Som har fortsatt med lektionen. Draco himlar med ögonen och tittar han likaså upp på Professorn igen. ”Idag ska vi brygga levande dödens brygd” säger Snigelhorn och eleverna ser på honom som frågetecken. ”Sätt igång” säger han och sätter sig bakom katedern. Blaise flinar åt Draco och alla elever sätter igång med sin trolldryck, ”glöm inte smutskallen nu” säger Blaise. Draco tittar upp och flinar ”kalla henne inte det, du vet, jag måste leva in i min roll” säger han och tittar upp på både Blaise och Pansy. Det kanske kunde bli ganska kul i alla fall, att lura smutskallen som under hans tredje år gett honom en höger, och påståt att hans pappa var en dödsätare, vilket i o för sig var sant men ändå inget man pratade om allmänt, då de flesta fick en guldbiljett till Azkaban. Och de var precis vad hans pappa fick, men han hade lovat att hämnas, och det här kanske var det rätta tillfället. ”Har ni märkt något annorlunda med Malfoy?” frågar Hermione, Harry och Ron när Ernie inte hör, då han pratar med Snigelhorn. Harry skakar på huvudet, han kan ha blivit elakare, men i så fall var det inget Harry märkt än. ”Okej…” säger hon och fortsätter med sin dryck. "Vad dårå?" säger Ron och lägger ifrån sig sin fjäderpenna som han försökt blanda drycken med, "nej inget" säger Hermione och sneglar lite på Draco. Han sitter som vanligt och viskar med Blaise och Pansy. Efter en timmes arbete och Harrys pris en flaska Felix felicis så var lektionen äntligen slut. ”Ta din chans nu Draco” viskar Pansy och puttar Draco mot Hermiones håll. __________________________________________ Jag blev faktiskt nöjd med berättelsen ur Hermiones perspektiv 4 jan, 2012 21:40 |
|
Maa
Elev |
Nais OwO
Jag hoppas att det är meningen att det ska vara som en kopia på delar ur halvblodspprinsen, för det var det. C: "Weasley is our king." 4 jan, 2012 22:03 |
|
Safrina
Elev |
Kan inte riktigt uttrycka hur fantastiskt bra det här är genom att skriva det på datorn så jag skiter i det och bevakar bara tråden istället
4 jan, 2012 23:27 |
|
melle-hjrta
Elev |
Skrivet av Maa: Nais OwO Jag hoppas att det är meningen att det ska vara som en kopia på delar ur halvblodspprinsen, för det var det. C: ja Spoiler: Tryck här för att visa! 4 jan, 2012 23:36 |
|
Borttagen
|
Den var ju jättebra!!
5 jan, 2012 08:55 |
|
ginnyw123
Elev |
5 jan, 2012 11:15 |
|
MissFniss
Elev |
5 jan, 2012 16:46 |
|
Solkatten
Elev |
Mer
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 5 jan, 2012 16:53 |
|
melle-hjrta
Elev |
Tack tack
kommer antagligen inte skriva något idag,, då jag inte är hemma 5 jan, 2012 18:59 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen