Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hermiones tillvalda ämnen.

Forum > Harry Potter > Hermiones tillvalda ämnen.

1 2
Användare Inlägg
Mahoqny
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av grodan-boll:
När hon säger att hon ha ett normalt schema menar hon nog att hon inte behöver använda tidvändaren längre..fast jag vet inte varför hon bara har 12 OWL's om hon läser en kurs extra, kanske man max kan få en examen i 12 ämnen elr nåt? I have no idea..


jag är inte säker på att Harry och Ron hade tolv... de kanske bara hade elva... men det känns endå konstigt för hon är ju med Harry och Ron hela tiden utom när de har spådomskonst. Och då har hon ju talmagi eller forntida runor. Men när kommer den andra lektionen då? Går hon lärge på dagarna eller nått?
Jaja, jag får väl läsa om halvblodprinsen...


Jag tror de har håltimma utan henne.

~Toujours pur~

23 dec, 2011 19:10

Matizze
Elev

Avatar


De kanske helt enkelt tog bort betyget för ett ämne eftersom hon redan hade nått max för antalet U, eller så slutade Hermione med ett ämne lite sådär i smyg? :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs3.zerochan.net%2FSouth.Park.240.613281.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fb82c689d5bc7845cf8109bff6e74de6d%2Ftumblr_mrheqxUlBE1so9q4wo2_100.gif

23 dec, 2011 19:19

Freja
Elev

Avatar


Harry hade nio ämnen, och Hermione hade elva.
Så allt är i sin ordning, hon hade två ämnen mer än dom, som hon valde i slutet av trean!

Everything is Dramione and nothing hurts.

25 dec, 2011 01:34

themarauder
Lärare

Avatar


Om det är så, som Freja säger - så är det löst

Annars tänkte jag att det kanske är som på högstadiet. Vi har ju ett ämne som inte räknas. Vi kan välja vilket vi vill att ta bort ju! Jag valde bort teknik eller ngt xD

EDIT: Alltså - man kan bara få poäng för ett visst antal ämnen.
Sedan får man välja vilka ämnen man vill att det ska vara (antagligen de ämnen med sämst betyg på)


=) - just like themarauder

25 dec, 2011 01:38

Borttagen

Avatar


Hon behöver inte andvända tidvändaren mer [:

25 dec, 2011 11:14

Nathair
Elev

Avatar


Förmodligen menar hon normalt som i att hon inte behöver använda tidvändaren. Men en sak jag har funderat på rätt mycket: Vad är talmagi egentligen?! Är det som uttal, eller mer som matte?

He was my mum and dad's best friend. He's a convicted murderer, but he's broken out of wizard prison and he's on the run. He likes to keep in touch with me, though...keep up with news...check if I'm happy...

25 dec, 2011 18:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av Nathair:
Förmodligen menar hon normalt som i att hon inte behöver använda tidvändaren. Men en sak jag har funderat på rätt mycket: Vad är talmagi egentligen?! Är det som uttal, eller mer som matte?


Matte skulle jag tro... eller logik av något slag... jag kan googla på det.

Efter jag hade googlat på det...

Kom det upp en tråd från här på mugglis från 7 juni i år... och dem sa att det var matte på magiskt sett.

25 dec, 2011 18:53

1 2

Forum > Harry Potter > Hermiones tillvalda ämnen.

Du får inte svara på den här tråden.