Hjälp mig! :3 (Skulle betyda grymt mycket om ni kollade)
Forum > Off Topic > Hjälp mig! :3 (Skulle betyda grymt mycket om ni kollade)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Minidjuret: Sen kan vi ju, my, fråga på mugglisträffen om de vill ge handskrivna? c: Tror att det, eller jag tycker, det känns bättre med så många handskriva som möjligt? S: Jo, det tycker jag med. ^w^ 22 dec, 2011 12:49 |
|
Rut Luna
Elev |
Jag e me!
Jag är faktiskt död. 22 dec, 2011 12:50 |
|
Minidjuret
Elev |
Men ni andra, ni som vill kan väll skriva handskrivet och fota och visa här? Så kan My samla ihop alla sen^^
22 dec, 2011 12:50 |
|
Margaret
Elev |
Grejen är att Svenska Akademien ser så mycket mer än vi gör när de avgör vem som ska få Nobelpriset i litteratur. Joanne har skrivit böcker som klassas som barnböcker, med ett språk som barn förstår. Sådant är uppenbarligen inte tillräckligt för ett Nobelpris, det var även vår egen Astrid Lindgren ett bevis på, som svenska folket har velat ge nobelpriset under många år.
Jag tvivlar också på att de överhuvudtaget skulle bry sig om en namnlista påskriven av unga människor på en fansida där majoriteten är under 15 år. Jag menar inte att vara negativ, just stating a fact. Men det är ett fint initiativ och man ska aldrig sluta försöka, så därför vill jag ändå ställa upp. Skriv upp mig. Sanna är mitt namn. ![]()
22 dec, 2011 12:59 |
|
Solkatten
Elev |
J.K Rowling är så mycket bättre än Astrid Lindgren.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 22 dec, 2011 13:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Margaret: Grejen är att Svenska Akademien ser så mycket mer än vi gör när de avgör vem som ska få Nobelpriset i litteratur. Joanne har skrivit böcker som klassas som barnböcker, med ett språk som barn förstår. Sådant är uppenbarligen inte tillräckligt för ett Nobelpris, det var även vår egen Astrid Lindgren ett bevis på, som svenska folket har velat ge nobelpriset under många år. Jag tvivlar också på att de överhuvudtaget skulle bry sig om en namnlista påskriven av unga människor på en fansida där majoriteten är under 15 år. Jag menar inte att vara negativ, just stating a fact. Men det är ett fint initiativ och man ska aldrig sluta försöka, så därför vill jag ändå ställa upp. Skriv upp mig. Sanna är mitt namn. Jag har ockcså hört det, vår lärare sa det och Draken Norbert och jag började skrika rakt ut i klassrummet att vi skulle skriva brev till alla möjliga människor för att hon skulle få det. Det hjälpte tyvärr inte, vi skulle ändå fortsätta jobba... 22 dec, 2011 13:15 |
|
Margaret
Elev |
Skrivet av Solkatten: J.K Rowling är så mycket bättre än Astrid Lindgren. Det jag försökte få fram är att det inte har att göra med hur bra man är eller hur folkkär man är. Det är inte det de bedömer på. De senaste åren har det bara varit litteraturprisvinnare som i alla fall jag aldrig någonsin hört talas om. Oftast kan det vara att de tar upp kontroversiella eller politiska ämnen. ![]()
22 dec, 2011 13:15 |
|
Minidjuret
Elev |
^
^ ^ ^ Joanne har int bara skrivit böcker som barn gillar, hon har ju hjälpt så många också! Flera har ju själva berättat att när de har mått dålig så har de läst HP. Dessutom är det int bara barn som läser, även vuxna gör det. Min mamma t.ex ska börja läsa böckerna, hon har varit på Wizarding world och sett några av filmerna. Det vill säga, hon gillar HP. Min grannes mamma har läst böckerna och sett filmerna. Några av mina kompisars föräldrar har läst HP. Och alla dessa gillar HP. Jag själv hatade HP, fantasy och allt sånt innan. För 1.5 år sedan för o vara exakt. Sen äste jag böckerna och blev förälskad. Tack vare det vet jag vad jag vill jobba med när jag slutar skolan. Dessutom har jag, genom att läsa böckerna, lärt mig stava bättre och kan på så sett få bättre betyg i svenska. Detta för att jag läst böckerna 2 gånger och kagt varända ord på minne för att jag älskar böckerna. Dessutom har jag genom att se filmerna lärt mig så mycket mer engelska! J.K har fått mig att vilja lära mig mycket mer. Hon har också fått många personer att må bättre. Exempel så var det någon som blev mobbat och massa sånt. H'n var nära på att ta självmord, men ångrade sig när h'n läste HP eftersom h'n förstog att även om man mår dåligt ska man fortsätta kämpa! Jag tycker j.k ska få priset efterom hon har förändrat världen bara genom att skriva 7 böcker. Är int det fantastiskt? J.K är en stor förebild för mig... Hon visar att även om man inte har så mycket från början, kan det ändå sluta bra. När hon började skriva HP1 hade hon nyss blivit lä'mnad av sin man, hade ett litet barn att ta hand om och dessutom int alls mycket pengar. Men hon fortsatte skriva. Efter att ha försökt få boken publiserad lyckades hon på 12:e försöket. Bara för att hon fortsatte kämpa så är hon känd över hela världen, omtyckt av så många, rik och har en familj. 22 dec, 2011 13:22 |
|
scarhead
Lärare |
22 dec, 2011 13:23 |
|
Minidjuret
Elev |
^
Precis! Så jag tycker vi ska fortsätta! 22 dec, 2011 13:25 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen