Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

VARFÖR DE SNYGGA??

Forum > Harry Potter > VARFÖR DE SNYGGA??

1 2 3
Användare Inlägg
Clementin
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag fattar ine en sak... varför är det många av de snygga killarna som dör eller är onda? tillexempel fred, draco cedrick och tom dolder i dagboken...

Men Fred behöver du inte vara ledsen för, för George är ju likadan

21 dec, 2011 13:25

Lills
Elev

Avatar


Skrivet av EmahS:
.
Skrivet av Lills:
Men Draco dog ju inte, eller är det nått jag missat?


"varför är det många av de snygga killarna som dör eller är onda? tillexempel fred, draco cedrick och tom dolder i dagboken..
"

Som dör eller är onda står det

Ok, blev panikslage(Draco död nej)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F272344498a9e6d5bf2e618602b1cec84%2Ftumblr_nkaam5RCmJ1uor5s8o3_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2F08e0ef81a2735abcc58f101fc5fd39c5%2Ftumblr_n3b0ho56ww1qk4fe1o5_r1_250.gif

21 dec, 2011 14:59

Borttagen

Avatar


Ehm... Jag tror inte att J.K Rowling tänkte på deras utseenden när hon bestämde sig för att döda dem? Men jag håller inte med om att Draco är ond, för det var han ju inte egentligen. Fast det vore dumt att förneka att han inte var elak, för det var han ju. Han var ju en översittare...

22 dec, 2011 09:23

childhoodlight
Elev

Avatar


Först och främst; syftar du på böckerna eller filmerna? Jag antar att du syftar på filmerna då karaktärerna spelas av skådespelare som ser likadana ut för omvärlden (självfallet) - i böcker är karaktärernas utseenden nedskrivet men bilden en individ får kan skilja sig från den bilden någon annan får.

I vilket fall är jag säker på att J.K Rowling absolut inte tänkte på att döda de som var snygga eller ge fina utseenden till de onda - hennes karaktärer har ett större och mer betydligt djup än deras utseenden, så varför skulle hon gå efter sådana saker när hon skrev sina böcker?

Angående filmerna så är det egentligen inte självaste karaktärerna som är snygga, utan skådespelarna som i sin tur avbildar karaktärerna i fråga. Tom Felton som spelar Draco Malfoy har fått mycket uppmärksamhet på grund av sitt utseende, vilket gör Draco Malfoy till en otroligt känd och populär karaktär trots hans hemska beteende (nu menar jag absolut inte att alla gillar honom på grund av Tom Feltons utseende, don't get me wrong). Sedan handlar det om olika åsikter också - en person som anses vara snygg i min kompis ögon behöver nödvändigtvis inte vara snygg enligt mitt tycke. ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F1bf78e6b3d2d7300daeeb5216ee65cb0%2Ftumblr_mg61lr0KgA1rcru73o1_500.gif

22 dec, 2011 11:04

gingerhair
Elev

Avatar


Skrivet av Safrina:
Skrivet av si_tonks:
Det finns många bland dem levande och goda som är snygga också x)
t. ex: Ron, Dean, Neville, Harry, Bill, George, kommer inte på fler just nu, haha x) ♥


Måller med! Men jag saknar dobby och han var ju inte vackrast av alla kanske. xD


joo det var han (jämfört med de andra...)
----------------------------
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ft1.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcT0Re3aoP2Hw8ipB-tPQop9jq7Onrks1tRzFsnIgyxFtRrK1HwU5w

22 dec, 2011 11:15

Borttagen

Avatar


det finns ju många killar som är snygga och inte dör eller är onda oxå i och för sig tex ron george draco nevill dean seamus percy lee och VÄLDIGT många andra

22 dec, 2011 12:26

Freja
Elev

Avatar


Skrivet av Lills:
Men Draco dog ju inte, eller är det nått jag missat?


Nej, men han var ond

Everything is Dramione and nothing hurts.

22 dec, 2011 12:38

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lills:
Men Draco dog ju inte, eller är det nått jag missat?

nej men draco är ju ond han försöker ju döda hermione och dumbledore

25 dec, 2011 13:13

Borttagen

Avatar


jag ser inte Draco som helt ond. Mer att han växte upp i ett hushåll med elaka åsikter. Han kan vara kaxig men han är ynklig och behöver hjäl

25 dec, 2011 14:21

Misshogwarts
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag fattar ine en sak... varför är det många av de snygga killarna som dör eller är onda? tillexempel fred, draco cedrick och tom dolder i dagboken...


Draco dog ju väl inte?

The girl with a Harry potter in her hand.

25 dec, 2011 14:24

1 2 3

Forum > Harry Potter > VARFÖR DE SNYGGA??

Du får inte svara på den här tråden.