VARFÖR DE SNYGGA??
Forum > Harry Potter > VARFÖR DE SNYGGA??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Clementin
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag fattar ine en sak... varför är det många av de snygga killarna som dör eller är onda? tillexempel fred, draco cedrick och tom dolder i dagboken... Men Fred behöver du inte vara ledsen för, för George är ju likadan 21 dec, 2011 13:25 |
|
Lills
Elev |
Skrivet av EmahS: . "varför är det många av de snygga killarna som dör eller är onda? tillexempel fred, draco cedrick och tom dolder i dagboken.. " Som dör eller är onda står det Ok, blev panikslage(Draco död nej) ![]()
21 dec, 2011 14:59 |
|
Borttagen
|
Ehm... Jag tror inte att J.K Rowling tänkte på deras utseenden när hon bestämde sig för att döda dem? Men jag håller inte med om att Draco är ond, för det var han ju inte egentligen. Fast det vore dumt att förneka att han inte var elak, för det var han ju. Han var ju en översittare...
22 dec, 2011 09:23 |
|
childhoodlight
Elev |
Först och främst; syftar du på böckerna eller filmerna? Jag antar att du syftar på filmerna då karaktärerna spelas av skådespelare som ser likadana ut för omvärlden (självfallet) - i böcker är karaktärernas utseenden nedskrivet men bilden en individ får kan skilja sig från den bilden någon annan får.
I vilket fall är jag säker på att J.K Rowling absolut inte tänkte på att döda de som var snygga eller ge fina utseenden till de onda - hennes karaktärer har ett större och mer betydligt djup än deras utseenden, så varför skulle hon gå efter sådana saker när hon skrev sina böcker? Angående filmerna så är det egentligen inte självaste karaktärerna som är snygga, utan skådespelarna som i sin tur avbildar karaktärerna i fråga. Tom Felton som spelar Draco Malfoy har fått mycket uppmärksamhet på grund av sitt utseende, vilket gör Draco Malfoy till en otroligt känd och populär karaktär trots hans hemska beteende (nu menar jag absolut inte att alla gillar honom på grund av Tom Feltons utseende, don't get me wrong). Sedan handlar det om olika åsikter också - en person som anses vara snygg i min kompis ögon behöver nödvändigtvis inte vara snygg enligt mitt tycke. ^^
22 dec, 2011 11:04 |
|
gingerhair
Elev |
Skrivet av Safrina: Skrivet av si_tonks: Det finns många bland dem levande och goda som är snygga också x) t. ex: Ron, Dean, Neville, Harry, Bill, George, kommer inte på fler just nu, haha x) ♥ Måller med! Men jag saknar dobby och han var ju inte vackrast av alla kanske. xD joo det var han ---------------------------- 22 dec, 2011 11:15 |
|
Borttagen
|
det finns ju många killar som är snygga och inte dör eller är onda oxå i och för sig tex ron george draco nevill dean seamus percy lee och VÄLDIGT många andra
22 dec, 2011 12:26 |
|
Freja
Elev |
Everything is Dramione and nothing hurts. 22 dec, 2011 12:38 |
|
Borttagen
|
nej men draco är ju ond han försöker ju döda hermione och dumbledore 25 dec, 2011 13:13 |
|
Borttagen
|
jag ser inte Draco som helt ond. Mer att han växte upp i ett hushåll med elaka åsikter. Han kan vara kaxig men han är ynklig och behöver hjäl
25 dec, 2011 14:21 |
|
Misshogwarts
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag fattar ine en sak... varför är det många av de snygga killarna som dör eller är onda? tillexempel fred, draco cedrick och tom dolder i dagboken... Draco dog ju väl inte? The girl with a Harry potter in her hand. 25 dec, 2011 14:24 |
Forum > Harry Potter > VARFÖR DE SNYGGA??
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen