Harry i Slytherin?
Forum > Harry Potter > Harry i Slytherin?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Li: Alltså Slytherin och Gryffindor är ju så lika imo att det verkligen är en ytterst tunn linje som skiljer de båda elevhemmen ut. Jag tror det var just därför Godric och Salazar var så oense - de var så lika. Jag ser de båda elevhemmen som modiga, rättfärdiga och starka - men det är olika former av egenskaperna som visas. Och jag gillar tanken på Harry i Slytherin efter en asbra fanfic jag läste en gång :$ Nickar instämmande här! :'D iiih den låter intressant? Vet du om den fortfarande finns tillgänglig någonstans? Jag har många gånger drömt och fantiserat i Harrys umgängeskrets och skoltiden om han kommit i Slytherin. DET hade varit en intressant läsning om något!! ...tvinga JK Rowling att skriva en alternativ värld? mohahahha. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 18 dec, 2011 22:22 |
|
superman
Elev |
BlondaHermione, det hade kunnat gå emot förväntningarna. Om det hade hänt så hade man först ba, "oj men dom som är så onda" men sen läst vidare och vant sig vid det, tror jag
Kintsugi, jag tycker att Charming the Snake är en väldigt bra sån fic, bra skriven och trovärdig. 18 dec, 2011 22:43 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Li: Alltså Slytherin och Gryffindor är ju så lika imo att det verkligen är en ytterst tunn linje som skiljer de båda elevhemmen ut. Jag tror det var just därför Godric och Salazar var så oense - de var så lika. Jag ser de båda elevhemmen som modiga, rättfärdiga och starka - men det är olika former av egenskaperna som visas. Och jag gillar tanken på Harry i Slytherin efter en asbra fanfic jag läste en gång :$ Länka? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 18 dec, 2011 23:04 |
|
Li
Biträdande rektor |
Hehe alltså fanficen är NC-17, fortfarande intresserade?
Klicka då här: Spoiler: Tryck här för att visa! och här för fortsättningen: Spoiler: Tryck här för att visa! OBS länkarna innehåller fanfics med innehåll som ej är lämpat för ögon under 15 år enligt svenska bestämmelser! without something there is no nothing 18 dec, 2011 23:06 |
|
Solkatten
Elev |
Jag är 15 så det är nog ingen fara
Edit; Äsch, så måste man va medlem ... "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 18 dec, 2011 23:07 |
|
hyperion
Elev |
Jag tror mycket väl att Harry skulle kunna hamna i Slytherin även utan att ha Voldemorts själ i sig, tycker han visar prov på väldigt många Slytherin egenskaper. Men tycker dock att han passar bättre i Gryffindor (åtminstone efter att ha läst alla böckerna), väldigt mycket på grund av hans impulsivitet.
![]()
19 dec, 2011 00:23 |
|
Miu
Elev |
Jag tycker Harry passar bra i Gryffindor.
Men alltså, en del av han är ju Slytherinare? Eftersom när Harry fick sitt ärr så gav Voldemort några av hans "krafter" till honom på något sätt. Han kan prata med ormar som Voldemort kan t.ex. Love Harry, love.. 19 dec, 2011 00:46 |
|
Borttagen
|
Jag tror att det va dn lilla biten av voldemort och att han är som han är
19 dec, 2011 00:52 |
|
harrypotter tjejen
Elev |
jag vill att Harry Potter ska vara där han är i Gryffindor att han var osäker om Harry skulle gå i Slytherin är nog att det var horrokruxen
Harry Potter är bäst <3 19 dec, 2011 16:29 |
|
Weasley
Elev |
Nej han passar inte i slytherin
19 dec, 2011 16:57 |
Forum > Harry Potter > Harry i Slytherin?
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen