Kan man leva på 35 kronor om dagen?
Forum > Off Topic > Kan man leva på 35 kronor om dagen?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Borttagen: man kan väl bara söka inackorderingsbidrag och bostadsbidrag, typ, och det har jag räknat med i min 35kronorsuträkning, haha. samma med hemresor Kan du inte få någon form av bidrag då? Om inte utbildningen du vill gå finns i det egna länet så skall det gå att få sådana (om det är en gymnasieutbildning). Är det högskola eller folkhögskola så får du väl ta studielån. Levde en gång på ungefär den summan du nämnde. Fick bristsjukdomar som det tog flera år att hämta sig från. =/ Och hur skall du ha råd att åka hem en till två gånger i månaden? Resor är dyrt om något. superman: haha kan inte skjuta upp planerna:/ ska jag flytta till uppsala blir det nu i sommar, annars löser det sig inte med boende och allt. hah. ![]()
17 dec, 2011 01:05 |
|
Savi
Elev |
Kör på Eldorado till 100 %... Vi köpte mat för 10 pers för runt 100 lappen för en vecka.
Men nja... Det lär väl kosta att bo också. Så vet inte hur bra det kommer gå. Dock är Uppsala awesome, brukar hänga där vid denna tid. ^^
17 dec, 2011 03:19 |
|
mitchan
Lärare |
Skrivet av Savi: Har fixat boende och räknat med det och allt, så de 35 kronorna är liksom det jag KOMMER ha till mat, förmodligen lite mer också Kör på Eldorado till 100 %... Vi köpte mat för 10 pers för runt 100 lappen för en vecka. Men nja... Det lär väl kosta att bo också. Så vet inte hur bra det kommer gå. Dock är Uppsala awesome, brukar hänga där vid denna tid. ^^ ![]()
17 dec, 2011 05:13 |
|
Borttagen
|
Testa att leva på 35 kronor om dagen i en vecka redan nu. Notera allt övrigt du använder. Då vet du om du kommer klara av det eller inte. =)
Kom bara ihåg: Det är inte roligt att vara fattig. Det är inte roligt att ha bristsjukdomar. Det är inte roligt att inte kunna äta sig mätt. Men det KAN vara värt det. 17 dec, 2011 12:06 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av mitchan: tänkt göra det om det inte funkar utan det, jo. men jag är en sjukt lat människa. haha. jaja. vad gör man inte! älskar uppsala Om du funnit ett mål som du verkligen vill nå så är det lätt att prioritera ett arbete. Du kan nå ditt mål om du verkligen satsar för det! ^^ Dessutom: när du arbetar blir du inte rastlös = du funderar inte så mycket på grejer som du behöver eller drar inte till någon butik och ströhandlar. ...nu vet jag inte om du gör sånt men ändå! haha. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 17 dec, 2011 12:13 |
|
Borttagen
|
17 dec, 2011 13:23 |
|
ikka
Elev |
17 dec, 2011 14:09 |
|
Borttagen
|
Det kan nog gå och du riktigt snålar. Men annars är det ju bara att gå och söka jobb på typ max eller något sådant
17 dec, 2011 14:23 |
|
Freja
Elev |
Allt fungerar om man verkligen vill!
Everything is Dramione and nothing hurts. 17 dec, 2011 16:10 |
|
Weasley
Elev |
Kanske
17 dec, 2011 16:14 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen