Vad skulle hända om Harry Potter dog i dödrelikerna i den förbjudna skogen?
Forum > Harry Potter > Vad skulle hända om Harry Potter dog i dödrelikerna i den förbjudna skogen?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Neville hade huggit ihjäl Nagini, precis somi boken, sedan antar jag att Ron eller Hermione hade dödat Voldemort. När Nagini dog visste Ron och Hermione att det inte finns några fler horcruxes, och de hade besegrat Voldemort.
15 dec, 2011 20:34 |
|
Theabeanr1
Elev |
15 dec, 2011 20:35 |
|
MrsBlack
Elev |
Jag tror att typ hermione neville eller ron skulle döda honom . ville bara ha era åsikter om i fall det som inte får sägas högt skulle hända ...
Harry Potter will never die :) 15 dec, 2011 21:13 |
|
blablablaa
Elev |
15 dec, 2011 21:28 |
|
Abrakadabra
Elev |
15 dec, 2011 21:48 |
|
Borttagen
|
Hm, han sa ju till Voldemort att han hade lagt samma skydd som hans mor hade gjort när hon dog för honom, så om han hade dött så tror jag på något sätt att dem hade lyckats döda honom.
Hade velat se Arthur Weasley, McGonagall och Hermione döda honom. Åh, det hade varit underbart. 15 dec, 2011 21:52 |
|
Vare-kun
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hm, han sa ju till Voldemort att han hade lagt samma skydd som hans mor hade gjort när hon dog för honom, så om han hade dött så tror jag på något sätt att dem hade lyckats döda honom. Hade velat se Arthur Weasley, McGonagall och Hermione döda honom. Åh, det hade varit underbart. Så alltså... om Harry hade dött så hade troligtvis ingen av hoggarna dött, pga det dära skyddet (enligt Jo:s luddregler)... Verkar rätt så själviskt av honom att inte dö "It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living." -Terry Pratchett 15 dec, 2011 21:54 |
|
Ms.Markus
Elev |
Lite off topic: Men är det bara jag som tycker att överskriften är lite för "spoilig"? Trådskaparen kanske skulle skrivit en varning i överskriften?
![]()
15 dec, 2011 22:01 |
|
Optic
Elev |
15 dec, 2011 22:20 |
|
hyperion
Elev |
Skrivet av Ms.Markus: Lite off topic: Men är det bara jag som tycker att överskriften är lite för "spoilig"? Trådskaparen kanske skulle skrivit en varning i överskriften? Fast när boken har funnits i fyra år, och sista filmen finns ute på DVD så kan man väl inte räkna det som en spoiler längre? Inte på ett Harry Potter forum iaf. OnT: Med tanke på att Harry inte kunde dö på grund av det, för det första var han ägare till alla tre dödsrelikerna och var härskare över döden, för det andra försökte Voldemort döda Harry med Harrys stav, och fläderstaven (som jag förstått det iaf) kan inte döda sin rättmätiga ägare, så spelar det ju inte så stor roll egentligen. Men annars så tror jag att någon skulle ha lyckats döda honom. Efter att Neville huggit ihjäl ormen så borde ju NÅGON vara stark nog att slänga iväg en Avada Kedavra på lilla Voldis. ![]()
16 dec, 2011 00:31 |
Forum > Harry Potter > Vad skulle hända om Harry Potter dog i dödrelikerna i den förbjudna skogen?
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen