En superkonstig fråga...
Forum > Off Topic > En superkonstig fråga...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag har aldrig svimmat på riktigt men varit på väg en gång och det var verkligen inte lämpligt där!
Det var i Tokyo. Jag hade försovit mig och hann inte få i mig någon frukost och fick springa till tunnelbanan. Jag hann med tåget jag skulle och de första fyra stationerna gick hur bra som helst. På väg till nästa station började jag känna mig illamående och yr och det började svartna framför ögonen. Jag minns att jag tänkte att jag kan förtusan inte svimma ensam på tunnelbanan i Tokyo! Jag lyckades hålla mig stående tills vi kom till nästa station, Shibuya, där i princip tåget töms för att fyllas på av nya människor och jag lyckades sno åt mig en sittplats. När jag suttit en stund slutade jag vara yr och det slutade svartna för ögonen. Fem stationer senare skulle jag av och när jag kom ut i friska luften så försvann illamåendet också. Numera skippar jag aldrig frukost! 14 dec, 2011 23:34 |
|
luckyBella
Elev |
Nu när jag tänker på det så var jag nära en gång, jag satt i soffan och skulle gå och hämta min neccecsär från badrummet (eller hur det nu stavas) och då började det svartna framför ögonen på mig ( typ kraftig yrsel) och jag kände hur jag började sjunka ned på golvet ståendes, och så helt plötsligt så märker jag hur jag hamnat i en ihopkrypen ställning. Jag blev jätte chockad, men vet inte om jag svimmade eller bara fick lågt blodsocker? Jag kom ju liksom ihåg vad som hänt, men min kompis (Evelinn98) har svimmat sju gånger och hon kommer inte ihåg någonting, bara att hon fick typ som en blackout och typ blev jätte sömning...:s
14 dec, 2011 23:37
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-14 kl. 23:47
|
|
Amandan
Elev |
Brukar alltid vara några som svimmar på våra Lucia-uppträdanden.
Jag har aldrig svimmat i hela mitt liv. Min tumblr!
14 dec, 2011 23:37 |
|
Borttagen
|
Skrivet av expelliarmus: . Luciatågssvimmning kan bero på oxå att man håller ljuset(om set är levande) för nära ansiktet så man inte får något syre.Det är jättevanligt med personer som svimmar under luciatåg!! Det är för att man spänner sig, är lite nervös, får lite högre puls och det leder ofta till syrebrist i hjärnan och lågt blodsocker. Många blir rekommenderade att suga på en sockerbit eller alternativt trycka i sig lite dextrosol innan luciauppträdanden. Jag har svimmat några gånger, men det är av helt andra anledningar! Får exakt samma symtom. Blir illamående, kallsvettig och lomhörd! Det brukar också blinka framför ögonen. Jag har bara svimmat en gång 14 dec, 2011 23:39 |
|
JoLizz
Elev |
14 dec, 2011 23:41 |
|
annawpotter
Elev |
Jag hade så hög feber en gång att jag svimmade. Var riktigt obehagligt. Jag minns att jag var undervåningen i vårt hus, men sen har jag inget minne av vad som hände. Vaknade upp på golvet uppe i köket...
![]()
15 dec, 2011 00:28 |
|
Savi
Elev |
15 dec, 2011 02:48 |
|
Twix
Elev |
Har aldrig svimmat, men har varit nära flera gånger... och rätt så ofta får jag yrsel-anfall....
15 dec, 2011 07:34 |
|
J00KERN
Elev |
Det enda jag kommer ihåg, så svimmade jag förra året då jag fick magsjuka. Jag skulle ha fått hjärnskakning om inte mamma tog emot mig
och usch vilken äcklig känsla det är att svimma </3 ![]()
15 dec, 2011 07:53 |
|
Solkatten
Elev |
Jag har aldrig svimmat men varit på väg i några gånger. Sett suddigt och inte orkat stå upp.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 15 dec, 2011 07:56 |
Du får inte svara på den här tråden.














Mugglarportalen