Magisk transport
Forum > Harry Potter > Magisk transport
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Li: Skrivet av themarauder: Hahaha ;D därav mit "etc". Jag satt och funderade kring om man verkligen behöver typ "tåg". Jk har ju sagt att det ska finnas fler tåg och sånt om de ska åka på konsert etc. Jag antar att i varje trollkarlshem så FINNS det, utan tvekan, en spis så man kan ta sig fram med flampulver. Så varför skickar man nt sina barn till Hogwarts med det? Haha, jag tycker klart inte det egentligen. Tåget är jättemysigt och tradition. Men det var bara en tanke! Haha Jag tror att det är för att ge alla en känsla av gemenskap - se bara på allt bra som hänt via Hogwartsexpressen! Utan den hade ju Ron och Harry aldrig mötts, och säkerligen inte blivit vänner så fort. Man får en chans att se sina klasskamrater och hur folk förändrats över sommaren. Tänker också på det faktum att många elever är från mugglarfamiljer/"halvfamiljer". Tänk så exkluderande det skulle vara att de skulle försöka ta sig till Hogwarts på något skumt sätt själva, för jag tvivlar på att mugglarföddas föräldrar har levande eld och en vana med flampulver Hahaha!! Jk får nästan aldrig inte till det! Hon har tänkt på allt! =) - just like themarauder 12 dec, 2011 22:36 |
|
Tonks<3
Elev |
Skrivet av SweetSweet: Jag tycker på sätt och vis att alla behövs, jag menar alla transportmedel används på olika sätt! this ![]()
13 dec, 2011 15:20 |
|
AG
Elev |
Man kan transportera sig med testraler också! det gör dom i fenixorden. fast jag tror att det är lättare när man har sett någon dött. Annars blir det nog svårt att upptäcka dom.
13 dec, 2011 15:32 |
|
BananaBen
Elev |
Skrivet av Simonlack: Fast jag skulle aldrig vilja åka på en kvast på grund av min höjdrädsla, och jag måste vara en av dem som tycker att en kvast inte är en sån big deal Håller med dig! 13 dec, 2011 17:07 |
Forum > Harry Potter > Magisk transport
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen