Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Magisk transport

Forum > Harry Potter > Magisk transport

1 2
Användare Inlägg
themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Li:
Skrivet av themarauder:
Hahaha ;D därav mit "etc".

Jag satt och funderade kring om man verkligen behöver typ "tåg". Jk har ju sagt att det ska finnas fler tåg och sånt om de ska åka på konsert etc.
Jag antar att i varje trollkarlshem så FINNS det, utan tvekan, en spis så man kan ta sig fram med flampulver. Så varför skickar man nt sina barn till Hogwarts med det? Haha, jag tycker klart inte det egentligen. Tåget är jättemysigt och tradition. Men det var bara en tanke!

Haha


Jag tror att det är för att ge alla en känsla av gemenskap - se bara på allt bra som hänt via Hogwartsexpressen! Utan den hade ju Ron och Harry aldrig mötts, och säkerligen inte blivit vänner så fort. Man får en chans att se sina klasskamrater och hur folk förändrats över sommaren.

Tänker också på det faktum att många elever är från mugglarfamiljer/"halvfamiljer". Tänk så exkluderande det skulle vara att de skulle försöka ta sig till Hogwarts på något skumt sätt själva, för jag tvivlar på att mugglarföddas föräldrar har levande eld och en vana med flampulver Tror det är så man tänkt och jag tycker att det är fantastiskt att Hogwartsexpressen fungerar som en kickoff!


Hahaha!! Jag tänkte inte alls på dem just nu. Jag var helt inne i den magiska världen! Och tågen/nattbussen är väldigt bra för ynkar också! Haha

Jk får nästan aldrig inte till det! Hon har tänkt på allt!

=) - just like themarauder

12 dec, 2011 22:36

Tonks<3
Elev

Avatar


Skrivet av SweetSweet:
Jag tycker på sätt och vis att alla behövs, jag menar alla transportmedel används på olika sätt!

this

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi16.photobucket.com%2Falbums%2Fb45%2Fniwawillow123%2FGIFs%2Fbelieve_in_magic_you_muggle.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_ly64ty5dLj1r3ab1u.gif

13 dec, 2011 15:20

AG
Elev

Avatar


Man kan transportera sig med testraler också! det gör dom i fenixorden. fast jag tror att det är lättare när man har sett någon dött. Annars blir det nog svårt att upptäcka dom.

13 dec, 2011 15:32

BananaBen
Elev

Avatar


Skrivet av Simonlack:
Fast jag skulle aldrig vilja åka på en kvast på grund av min höjdrädsla, och jag måste vara en av dem som tycker att en kvast inte är en sån big deal


Håller med dig!

13 dec, 2011 17:07

1 2

Forum > Harry Potter > Magisk transport

Du får inte svara på den här tråden.