Bryter mönstret, haha
Forum > Off Topic > Bryter mönstret, haha
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Remembrall
Elev |
Ey, guys!! VIKTIGT!! jag vill inte ge någon av er dåligt samvete. Det är roligt med bilder och texter, men ibland finns det baksidor som jag sagt.
10 dec, 2011 23:16 |
|
scarhead
Lärare |
Skrivet av Borttagen: samma här, dig missade jag till exempel :cJag är en sån där person som inte blir nämnd så ofta, men så fort jag får en komplimang blir jag überglad! Jag gjorde en sån där bild, men inser nu hur många awesome människor jag missat. :c 10 dec, 2011 23:17 |
|
childhoodlight
Elev |
Först och främst tycker jag att det är modigt att du skriver vad du tycker helt öppet - med tanke på att Komplimang-tråden är en sådan stor och välkänd tråd är det lätt att många faller för den och tycker om det som skrivs där. Då är det självklart att folk kan se bort från den dåliga sidan som kan komma med tråden.
Som trådskaparen vill jag bara förklara lite vad syftet med tråden egentligen är - precis som jag skrev i första inlägget; "Meningen med denna tråd är inte att en medlem ska försöka få så många komplimanger som helst. Grejen är bara att man kan berätta för en person att man tycker om si och så med honom eller henne, och få en glad stämning. För små, små komplimanger kan faktiskt värma mer än vad man tror." Syftet med tråden är då alltså inte att någon ska hamna utanför - utan att om man känner att man har lagt extra märke till en eller flera medlemmar så kan man få ut det man tycker. Få en annan person att bli glad. Men precis som med allt annat kan man vrida och vänta på det. Precis som du nämner kan folk känna sig utanför - sådana som inte blir nämnda alls ofta eller aldrig någonsin - och det ger jag dig poäng för. Men dessvärre är det såhär överallt. Ett exempel är om man kommer till skolan och flera personer förutom en själv får ta emot komplimanger över hur fina de är, och då hamnar man själv i skymundan, i den där mörka skuggan. Jag menar absolut inte att det är rätt, för det är det inte. Jag själv som har blivit mobbad vet hur det känns att ta emot ignorans gång på gång. Det är inte roligt på något plan. Det här mönstret har jag däremot märkt av lite och därför har jag försökt att undvika att ge komplimanger gång på gång i tråden, för det känns som om det ändå blir samma personer hela tiden och jag vill inte ge uttjatade ord. Personerna som jag tycker om vet redan det och dessa personer kan få komplimanger de dagarna jag vet att de behöver det - därför använder mig jag av tråden och det är det riktiga syftet med tråden när jag skapade den. Jag kan tillägga att jag självfallet blir glad när folk nämner mig, det är jättekul att se att folk uppskattar mig och det jag gör och därför besöker jag tråden frekvent för att inte missa vad någon skriver till mig. Det här mönstret som jag, precis som du, pratar om kan leda till utanförskap, men även ett behov över att synas med. Jag har sett x antal medlemmar som har skrivit att de vill vara mer populära på Mugglarportalen och det är någonting jag inte förstår; det handlar inte om vem som är populärast, vem som har mest inlägg eller vem som får mest komplimanger! För i grund och botten tror jag att majoriteten av alla medlemmar accepterar varandra och inte tycker illa om någon. Jag tror inte heller att någon har som syfte att få någon annan att känna sig utanför, men den känslan kan ju självklart komma om man, som sagt, hamnar lite åt sidan. Men det är synd, absolut. Jag har själv försökt ta kontakt med människor som har skrivit och uttalat sig om att de har känt sig utanför. Det är aldrig fel att uggla en medlem som inte syns lika ofta som andra aktiva. Jag hoppas att alla kommer ihåg att det här är ett forum för alla, oavsett hur gammal man är, hur man ser ut eller vad man tycker om. Jag tycker helt generellt att detta har lagst fram på ett otroligt bra sätt, både av Staff och vanliga medlemmar. Det var bra att du skrev det här inlägget för att få fler att öppna upp ögonen. Jag tror du har lagt fram någonting många håller med om men inte har vågat uttala sig om, riktigt bra gjort raring! Jag, som skapare av tråden, vill be om ursäkt om NÅGON har känt sig utanför på grund av detta. Som sagt har jag aldrig menat detta, och det känns som att det riktiga syftet med tråden, i mina ögon, har flagnat bort. Jag hoppas att ni alla förstår att ni är lika viktiga som nästa medlem på den här sidan, oavsett hur många foruminlägg ni har gjort, vilken forumskategori ni mest hänger i och vilka era vänner på sidan är. Ni är underbara. ♥
10 dec, 2011 23:20
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-10 kl. 23:23
|
|
lillamymin
Elev |
Skrivet av Remembrall: Ey, guys!! VIKTIGT!! jag vill inte ge någon av er dåligt samvete. Det är roligt med bilder och texter, men ibland finns det baksidor som jag sagt. Det är bara bra. Det får mig att fundera lite. Man glömmer lätt hur det vara innan. Så sjukt lätt. Jag behövde ett litet wakeupcall. Det är fantastiskt att "vara med" men det är så lätt att glömma hur det är att inte vara det. Och jag beundrar dig som vågar ta ett steg mot detta. Jag har pratat om det mycket med andra lite outstanders ibland då jag själv var det. Och liksom ja, man glömmer. Och man måste nog veta en uteblick. Ingen liten människa vågar, eller i alla fall inte många. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 10 dec, 2011 23:20 |
|
Remembrall
Elev |
10 dec, 2011 23:25 |
|
Borttagen
|
Jag kan hålla med om det, men jag blir inte särskilt sårad som jag inte kommer med. Jag blir bara extra glad när jag väl gör det.
Självfallet finns det folk som blir ledsna, och det... ja... Det är inte särskilt kul. :< Dock har jag börjat på en bild nu, men det är inte enskilda människor... Ni får se sen. :3 10 dec, 2011 23:36
Detta inlägg ändrades senast 2011-12-11 kl. 09:14
|
|
Solkatten
Elev |
Håller med Remembrall till 100 %
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 10 dec, 2011 23:47 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Det är fint att någon äntligen tar fingrar ur och vågar ta upp det här för det är något som jag också tänkt på en liten tid. Tack Remembrall! ♥
Själv blir jag glad när jag nämns och då har det varit av medlemmar som jag haft god kontakt med och det värmer ju såklart att veta att man inte varit en pinne i röven utan faktiskt gjort någon form av nytta. Sedan är det människor som jag inte haft kontakt med men som lag till texter som "har jag glömt dig så hojta till"... då var det en gång som jag skämtsamt drog till med pepparkakor-skämtet bara för att det är juletider, jag var rastlös och inte nämnd ;D Först hade jag tänkt skriva Du har ju glömt den och den och den och den men det är ju inte vad bilderna handlar om (i grundsyfte). Man uppmärksammar ju de som man själv fångat intresse för och uppmärksammat - inte ALLA som skriver i forumet dag ut och dag in för det är så gott som omöjligt idag med aktivitet som är. -> I skrivande sekund är 95st inloggade och jag vet inte vilka alla ni är for sure. Ni är förmodligen underbara allesammans men det finns inte en chans att jag skall kunna lära känna er alla på djupet under samma mugglisperiod. ____________________ I övrigt! Om det inte hade tagit mig så sjuuuuuukt galet lång tid så hade jag skrivit ner varenda medlem som finns registrerad på medlemslistorna (tanken har slagit mig senaste två dygnen)... det är dock mer än 9200 namn så innan jag är klar så har säkerligen någon ny snubbe reggat sig eller så har datorn överhettats och lagt av (för den gör så ibland = jag får börja om med listan/bilden). lololol. Men skitbra att du tar upp funderingen Remembrall och sjukt bra formulerat från din sida childhoodlight ♥! Ni är bäst och bra och det är alla andra här också. Jag gillar er allihop! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 10 dec, 2011 23:58 |
|
Borttagen
|
Jag har tänkt på detta väldigt mycket, tack för att du tog dig tiden att skriva denna tråden!
Jag tycker verkligen den är viktig. 11 dec, 2011 00:24 |
|
Savi
Elev |
11 dec, 2011 00:57 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen