Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mugg

Forum > Off Topic > Mugg

1 2
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Nej den är ute i hagen och blir noga borstad varje dag.
Jag är försiktig när jag hanterar men min lärare på naturbruks säger att jag ska borsta honom också på stället där han har själva muggen.


6 dec, 2011 15:58

cannedcorn
Elev

Avatar


^ Då är det nog inte därför. Men hästar får väldigt lätt mugg på hösten/vintern. Mugg är bland de största problemen på ridskolor bl a på vintern. De får så mycket.
Det enklaste sättet är helt enkelt att hålla det rent! Och man ska pilla/borsta bort sårskorporna också. Det finns också flera salvor som hjälper.
Hoppas det blir bra med din häst nu

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lmfgl0PDiO1qgwefso1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs2.favim.com%2Forig%2F28%2Fawesome-daenerys-targaryen-emilia-clarke-game-of-thrones-Favim.com-238110.gif

6 dec, 2011 16:06

Severus10
Elev

Avatar


Det är inte min häst.
Det är naturbruksgymnasiet i burträsk som äger honom.
Min lärare som är stallchef på skolan säger att Helosan också går bra.
Och engående borstningen så borstar jag alltid så att det nästan blänker.
Fast borstar jag för mycket då eller?

6 dec, 2011 16:08

cannedcorn
Elev

Avatar


^Jaha,
Men jag sa ju precis att det inte är borstningen som är problemet. Och man kan inte borsta för mycket.
Mugg kan drabba världens renaste häst. Jag säger bara att det är lättare att få mugg om den är skitig, det var därför jag frågade.
Men det är säkert inte borstningen som är problemet.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_lmfgl0PDiO1qgwefso1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs2.favim.com%2Forig%2F28%2Fawesome-daenerys-targaryen-emilia-clarke-game-of-thrones-Favim.com-238110.gif

6 dec, 2011 16:14

Severus10
Elev

Avatar


Nej.
På sidan står det också att det kan vara om den är allergisk mot ett foder eller strö också.
Men ströet är det inte tror jag för då skulle det ha märks mycket tidigare för han har alltid stått på vanligt spån.
Men det kan väl inte bero på att han har mycket mild kvickdrag då det är kallt ute?

6 dec, 2011 16:19

1 2

Forum > Off Topic > Mugg

Du får inte svara på den här tråden.