Det kunde varit Ron!
Forum > Harry Potter > Det kunde varit Ron!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Fast guys, kändes det verkligen "rätt" att hon dödade Dumbledore, Fred, Tonks, Lupin och alla andra personer som förlorade livet?
Självfallet skulle det bli mer hysteri om någon i trion dog, men det finns inget rätt eller fel när det kommer till den här frågan. J.K Rowling har själv också sagt att hon alltid har haft det svårt med att döda karaktärer, det är ingenting hon gör för att jävlas med oss fans.
3 dec, 2011 13:03 |
|
Dederiku
Elev |
Ron ska inte dö!
Men jag tycker därimot Ginny kunde dött, så Luna och Harry blir ett par Oh, Hai! 3 dec, 2011 13:29 |
|
Borttagen
|
åhh, första gången jag läste det så rös jag! rös nu med. Åhh skulle aldrig kunna tänka mig ett slut utan Ron!
3 dec, 2011 14:18 |
|
Safrina
Elev |
3 dec, 2011 14:22 |
|
HP.LP
Elev |
Kommer ALDRIG på fråga att döda Ron!
Tom Marvolo Riddle Turns to: I am Lord Voldemort 3 dec, 2011 14:28 |
|
Elley
Elev |
Jag tycker om Ron väldigt mycket, men jag tror faktiskt inte att det hade blivit så farligt om hon dödat honom. Det känns trotts allt lite tråkigt att alla huvudkaraktärer så ofta är de som klarar sig. Men nu i efterhand känns det konstigt, men om hon hade dödat honom hade det ju varit så det skulle vara. Då hade ni antagligen "Tänk om hon hade dödat Fred!!!"
http://nouw.com/ellenfelixson/
3 dec, 2011 14:41 |
|
Safrina
Elev |
Skrivet av Elley: Jag tycker om Ron väldigt mycket, men jag tror faktiskt inte att det hade blivit så farligt om hon dödat honom. Det känns trotts allt lite tråkigt att alla huvudkaraktärer så ofta är de som klarar sig. Men nu i efterhand känns det konstigt, men om hon hade dödat honom hade det ju varit så det skulle vara. Då hade ni antagligen "Tänk om hon hade dödat Fred!!!" Jag tror inte att vi hade tänkt på att det kunde ha varit Fred eftersom han inte är en av huvudkaraktärerna.
3 dec, 2011 14:43 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Dederiku: Ron ska inte dö! Men jag tycker därimot Ginny kunde dött, så Luna och Harry blir ett par Whaaaat??? Jag tycker inte alls att Harry och Luna hade passat ihop! Jag vet inte vad jag hade gjort om hon hade dödat Ron, boken hade blivit helt annorlunda då. ![]() ![]()
3 dec, 2011 14:50 |
|
Borttagen
|
Jag skulle inte läst färdigt boken om Ron dog!! Jag tycker att J.K Rowling valde vilka som skulle dö bra, även om jag är väldigt ledsen för vissa.
3 dec, 2011 15:24 |
|
Borttagen
|
Jag skulle ha tjutit ihjäl mig om Ronald ilius Weasley hade dött! Gud, jag skulle nog inte ha läst klart boken då. Eller jo, för jag ville ju nog veta om Harry överlevde eller inte...
3 dec, 2011 15:40 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen