Förbannelsen över Gryffindor även kallad: Anne White
Forum > Fanfiction > Förbannelsen över Gryffindor även kallad: Anne White
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Mer
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 3 dec, 2011 21:43 |
|
Borttagen
|
Tack för alla kommentarer! Det muntrar verkligen upp!
KAPITEL 3: (Del 1) Diagongränden Jag kikade ut genom dörren för att se vem det var, var det den häxan eller trollkarlen som skulle hämta mig eller bara en vanlig tråkig människa. Kvinnan utanför dörren hade långt mörkt hår uppsatt i en tjock fläta som hängde ner för ryggen, hon var medel lång och hade lika mörka tindrande ögon som sitt hår. Hon var iförd i den mest konstiga klädnad, en lång lila kappa och en matchande dräkt i en ljusare lila med guldspännen. Kort sagt kvinnan var gudomligt vacker. Eftersom hon mycket väl kunde vara en häxa öppnade Anne dörren. Hon log ett bländande leende mot anne som automatiskt log tillbaka, hon fick inte fram ett ord. Anne samlade mig sedan snabbt. Och skulle precis öppna munnen för att säga något när hon började tala med den allra lenaste röst: “Du är Anne White, om jag inte tar fel... Eller hur?” Utan att vänta på svar fortsatte hon “och du har fått brevet antar jag...” Den här gången nickade jag stumt. Hon log mot mig igen. “Jag är proffesor McKidley och undervisar i försvar mot svartkonster på Hogwarts. Och det är jag som ska hjälpa dig till Diagongränden.” Hon granskade mig som om hon väntade på ett svar, men fick aldrig något så hon sa då. “Är du redo att ge dig av?” “Eh, jo det tror jag nog” fick Anne bara fram, men lade snabbt till: “Vi kommer väl tillbaks hit igen sedan eller hur?” Hon nickade bara till svar. “...då är jag klar” svarade Anne dröjande. Proffesorn skrattade ett lätt, förtrollande skratt åt min tvekan men ivrighet. Sedan frågade hon,“Ska du inte meddela dina föräldrar att vi åker, vi kan bli borta ett tag.” “Jovisst”, skyndade jag mig att svara innan jag rusade ut i köket för att hämta papper och penna. Snabbt krafsade jag ner ett meddelande till mamma och pappa, som antagligen skulle komma hem före mig, med min klottriga handstil. Jag granskade sedan brevet innan jag lade det under en vas på köksbordet, där jag visste att mamma skulle hitta det: Kära mamma och pappa! Jag har fått ett brev med erbjudandet att börja på Hogwarts. Jag är och handlar mina skolsaker på Diagongränden nu (tog lite pengar från min spargris) och kommer hem snart, orao er inte för mig. //Annie Anne skyndade sig sedan mot hallen där proffesor McKidney stod och väntade. Hon visste att hennes pappa kände till Hogwarts, hon var nämligen säker på att hennes farmor varit en häxa... Kanske hennes farfar också varit en trollkarl? Men det var också tydligt att hennes pappa inte var någon trollkarl, då hade han nog inte jobbat på ett grått trist kontor, eller? Anne skakade på huvudet, hon skulle inte tänka på det nu. Hon tog på sig en tunn jacka över den fortfarande blöta, vita munkjackan. Hon hade inte orkat byta kläder. Orkar inte skriva mer just nu! Men här kommer i alla fall kap 3 del 1! 4 dec, 2011 15:20
Detta inlägg ändrades senast 2011-12- 6 kl. 17:22
|
|
HP.LP
Elev |
JÄTTEBRA!!!!!
Tom Marvolo Riddle Turns to: I am Lord Voldemort 4 dec, 2011 16:20 |
|
Borttagen
|
Hej kära läsare!!!
Tyvärr kan det dröja med fler inlägg under vardagarna men lovar att jag kommer att skriva igen i helgen! //Myggan98 5 dec, 2011 20:00 |
|
HP.LP
Elev |
MER MER MER!!!!!!
Tom Marvolo Riddle Turns to: I am Lord Voldemort 6 dec, 2011 11:28 |
|
Borttagen
|
Bra!
6 dec, 2011 15:02 |
|
Borttagen
|
Bra (ny läsare och jag bevakar
6 dec, 2011 15:17 |
|
Borttagen
|
Tack! ♥
Håller på med en fortsättning och kommer lägga upp det imorgon eller senare i helgen! Tack igen! 8 dec, 2011 19:10 |
|
MT
Elev |
JÄTTE BRA!!!!!!!!!!!! (bevakar)
Buuuuuuuuuuu 16 dec, 2011 20:10 |
|
Borttagen
|
Riktigt bra ♥
17 dec, 2011 08:33 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen