Broken Rule? (Love Between The Houses)
Forum > Fanfiction > Broken Rule? (Love Between The Houses)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
AhMyGadd! Krävde bara tre kommentarer, och så får man fyra ( ehe..
26 nov, 2011 21:02 |
|
Borttagen
|
Yees!
26 nov, 2011 21:06 |
|
Borttagen
|
Hmm, behöver bara erat råd först... Borde mitt första kapitel handla om awsome Draco som skriver på en ny låt? :3 Jag vill jättegärna veta hur ni tycker att det ska börja!
26 nov, 2011 21:10 |
|
Borttagen
|
JAAA
Fast det är du som bestämmer. ♥ 26 nov, 2011 21:12 |
|
.Ginny.
Elev |
Börja med det du! ♥
*Bevakar* (Tack så mycket för att du läst min och Ebbas ff! ♥ ) _SanD_ <3 .Ginny. since 5/7-12
26 nov, 2011 21:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av .Ginny.: Börja med det du! ♥ *Bevakar* (Tack så mycket för att du läst min och Ebbas ff! ♥ ) ( * skriver i parantes [ stavning? '-' ] för att du gör det* Varsågod! ♥ En sjukt bra novell ni har där måste jag säga. Ebb ( Hoppas det är okej att jag skrev 'Ebb'. Kommer nog ta och göra det nu och framöver, fast det bestämmer ju du om du tycker det är okey. ^^ Nämeen, nu får jag ta och börja. ___________________________________________________ 1.Someone like... Blaise..?!___________________________________________________ Poesi? You are leaving me sad in the darkest of times... But then, a new one came in, and did bring the sun with her.. "Haha, fan, nej.." , mumlade Draco för sig och fnös. Det var som om att 'fnyset' hade satt igång en reaktion, för plötsligt kom en ilande kyla längst ryggraden på honom. Han tittade upp från det sönderklottrade rit/skrivhäftet, och insåg att han satt i Hufflepuffs sällskapsrum. Brasan brann inte, och fönstret stog vidöppet. Han suckade frustrerat över de idioter som låtit de stå öppet, och klev upp från fotöljen på bara fötter. Golvet var isande kallt, och de kyliga dragen från fönstret gjorde ingenting bättre. När han stängt fönstret och hasat upp sig i den majestätiska fotöljen igen, tände han brasan med en snärt på staven och en enkel uttalese; Incendio. Han blickade ner på pappret framför honom igen. "Jag är fan sämst på poesi." , tänkte han när han lagt undan pappret för att ta upp gittaren från golvet. Han försökte stämma den så tyst som möjligt, och efter cirka tio sekunder var den klar. Ja, han var van. Han drog ett lätt a-ackord, och studerade strängarna som vibrerade lätt. Klockan var två på morgonen, och det var oftast vid den här tiden han satt igång med skrivandet. Både det sämre poesi-skrivandet och låtskrivandet. Denna natt skulle han försöka på sig en 'mugglarlåt' han hört över sommarlovet. Someone Like You, hette den. Vilken artist det var hade han dock inte fått reda på .Texten hade han bara halvt fått i ordning på, men trots det började han nynna på det han kunde. Efter ett tag så hängde också gittaren på. Han började med den biten, som han kom ihåg bäst, sedan kom resten. Det var en tjej som sjöng den. Det visste han, han hade lyssnat på hela låten. Han ändrade lite i låten, han var inte stolt över det, men det kändes nästan fel att sjunga "That you find a girl and you're married now..", så 'girl' blev ändrat till 'man'. "I hate to turn up out of the blue, uninvitet...", började han försiktigt med sin charmigt hesa stämma. Han gick igenom låten i huvudet, och kände sig med ens lite självsäkrare. "..But I couldn't stay away, I couldn't fight it.", ett snett leende dök upp på hans läppar. Han hoppade över några rader, ivrig i att få sätta igång med den sköna refrängen. "Never mind, I'll find someone like you I wish nothing but the best for you too Don't forget me, I beg I remember you said, Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead, Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead," "Yeah.", det sista avslutade han med ett långt ackord. Han var i full färd med att köra refrängen en gång till, och väl inne i det, hade han inte en tanke på att det var anigen för högt. "Never mind, I'll find someone like..", var det han kom fram till, tills han slutade tvärt i synen på ett huvud som hade dykt upp i den rätt så ny-tända elden. Han blinkade ett fåtal gånger. Uppoppat ur elden stack ---- "..Blaise?!", väste Draco, halvt uppjagad, halvt imponerad, medans han inom loppet av en halv sekund, låg slängd på mattan framför den gamla braskaminen. "Aah.. Sjunger du om lilla awsome Blaise igen va? Someone like you.. Nämen, tackar.", Blaise flinade broderligt innifrån elden. 26 nov, 2011 21:24
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-26 kl. 23:42
|
|
Borttagen
|
Tonks(Nu kallar jag dig för det), du kan kalla mig Ebba. It's my name. ♥
Kom igen nu Tonks. Skriv! ♥ 26 nov, 2011 21:32 |
|
Borttagen
|
Haha. 8DD
Faschiken vad jag blev förvånad när jag sänt mitt inlägg. Allt var rött och grönt. Aja, skriver imorn. Go första advent i förskott alla mugglisar! ♥ 26 nov, 2011 23:46 |
|
Bombarda
Elev |
jättebra!
Kärlek till alla! 26 nov, 2011 23:51 |
|
Solkatten
Elev |
Mer
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 27 nov, 2011 00:34 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen