Könsnormer och att generalisera
Forum > Off Topic > Könsnormer och att generalisera
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lingonbean
Elev |
Skrivet av Hotissue: HAHAHA den där listan stämmer helt in på mig så fick väl lära mig att jag inte har något självförtroende /självständighet som måste ha bekräftelse dårå ;PpPppPpP Ursäkta, det var ju kanske ganska så jätteklantigt att uttrycka mig så, såklart man kan tycka att det är trevligt att få massa sms med hjärtan och hej och hå utan att ha problem med självförtroendet, men det är ungefär det intrycket jag skulle få av att tjejer är (om jag inte visste vad en tjej var och trodde att alla tjejer är likadana och tog den där kedjestatusen som absoluta fakta) det var väl ungefär det jag vill få fram, även om det var lite klantigt uttryckt och för detta ber jag om ursäkt! Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open 26 nov, 2011 22:51 |
|
Borttagen
|
♥ En tjej älskar att ha killens tröjor på sig helt ärligt! gillar hellre att ha mina KILLKOMPISARS tröjor än pojkvänners.
♥ Tjejer älskar att pussas. När som helst ♥ klicka aldrig upptaget när hon ringer. Fattar inte vad som är så himlaaa fokus på detta!? hahah, vi tjejer kan väl inte varas såå känsliga att dom inte får trycka upptaget? ärligt! ♥ Hon älskar när du skriver "godnatt älskling" när du ska sova. Hör ni inte hur jobbigt det lååååter? ♥ En tjejs hjärta har fler hemligheter än Homer Simpsons antal kilo wtff, hur kom kilo in i bilden? ... ... ♥ När ni myser, håll på med hennes hår eller håll i handen och viska i hennes öra att du älskar henne om hon är håröm? om hon är döv? h ♥ Ring och smsa henne ofta! Hon blir bara glad av att se ditt namn på displayen.. ♥ Om hon är ledsen och bara sticker ifrån dig, spring efter! Även om hon säger åt dig att dra åt helvete.. yes! Men det beror ju på? ♥ Tjejer gillar verkligen när killar skickar hjärtan! nej, inte jag i alla fall. Hellre mer smileysar än hjärtan. ♥ Dissa henne inte för att sitta hemma och spela! du anar inte hur ont de gör..Neej, dissa henne inte! Spela med henne istället ♥ Dissa henne inte överhuvudtaget.) jag har inget liv. Helt ärligt! Stör mig på såna hära listor jätte mycket. 26 nov, 2011 23:16 |
|
MonsterCookie
Elev |
Håller med så sjukt mkt! Liksom, "Håll på med hennes hår när ni myser"? Om man är extremt håröm då, eh? (SOM JAG T.EX.)
"Spring efter även om hon säger åt dig att dra åt helvete." Like, srsly? -.- "...ni måste bli en enda organism. " Läste "Ni måste ha en enda orgasm." Wtf-moment. xD wolfstar deserved better. 26 nov, 2011 23:25 |
|
superman
Elev |
♥ Ring och smsa henne ofta! Hon blir bara glad av att se ditt namn på displayen..
Helt ärligt - jag fick panik varje gång jag såg min pojkväns namn på mobilen när vi var tillsammans. Det blev typ som när man har ett missat samtal från mamma, "oh shit shit shit, vad har jag gjort nu?!" ♥ Om hon är ledsen och bara sticker ifrån dig, spring efter! Även om hon säger åt dig att dra åt helvete.. NEJ. Jag freaking varnar dig. Gillar inte såna här listor, alls. Det är ju absolut inget fel med att gilla allt det där, men själva "ALLA TJEJER ÄR SÅHÄR" är extremt fel. 26 nov, 2011 23:33 |
|
Borttagen
|
Jag vet att jag hade blivit arg utav bara helvete om någon skulle förfölja mig även om jag sa åt personen att lägga av. Och det där med spela skulle jag nog kunna göra själv -.-' Håller med snidgetleviosa183, spela tillsammans istället! Och bara för att man råkar vara ihop innebär det väl inte att man inte klarar av att vara isär? Om det gör det så behöver man söka hjälp, det är inte hälsosamt.
26 nov, 2011 23:35 |
|
Ginnyy
Elev |
Alla tjejer är och tycker likadant! Sen om man skulle tycka/vara på något annat sätt så är man antingen knäpp eller homosexuell.
Samma gäller om något av detta skulle stämma in på en kille! (okej, snälla märk min ironi!)
26 nov, 2011 23:37 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen