Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Plugg efter gymnasiet?!

Forum > Off Topic > Plugg efter gymnasiet?!

1 2
Användare Inlägg
ikka
Elev

Avatar


Jag tycker det låter som att ett jobb där du får argumentera & uttrycka dina åsikter låter som något som skulle passa dig! Kanske politiker, journalist eller föreläsa om något du tycker om? Bara några förslag som jag kom på sådär, kanske är helt ute och cyklar

Men jag håller med om man inte ska stressa upp sig så mycket över framtiden - jag gör det själv & det är inte kul. Du har ju massvis med tid på dig i och med att du inte vill plugga direkt efter gymnasiet.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F19dcb2fe90f3aa814537f77f66dea001%2Ftumblr_mr067yYzlQ1r07ig3o9_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F55f2b5931c1e0c49ff0bb498524f8691%2Ftumblr_mndea9371B1rvv3l2o9_500.gif[img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97

19 nov, 2011 13:31

Disa
Elev

Avatar


IamAK, absolut men jag vet med mig själv att jag måste ha nästan-bestämt mig..

Li, nej jag får försöka

Geisha - haha precis

Ikka - problemt med journalist är att du inte får jobb. Föreläsare är samma sak - har du inte gjort något ahr du inget att föreläsa om och politiker är en bunt skitstövlar som ljuger sig till sin plats - om du vill komma högt upp...

Förlåt att jag är så negativ, vet att ni vill hjälpa till men försöker se allt negativt NU så man inte hittar det sen

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

19 nov, 2011 14:10

annawpotter
Elev

Avatar


Skrivet av Disa:


Det jag är duktig på:
Att skriva
Argumentera
Ha egna åsikter
Prata för min sak
Samhällsämnen
Lösa problematik


Har du funderat på att bli journalist? Allt du är duktig på passar in i det yrket, sen är bara den största tanken om det är det du vill?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F2594d8a3eebbd26ca6bc403ec0b06ba3%2Ftumblr_mgzef3pg801rtpflwo1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F16886870%2Ftumblr_ls3bwg8UZp1qfcl2go1_500_large.jpg

19 nov, 2011 19:10

Disa
Elev

Avatar


Skrivet av annawpotter:
Skrivet av Disa:


Det jag är duktig på:
Att skriva
Argumentera
Ha egna åsikter
Prata för min sak
Samhällsämnen
Lösa problematik


Har du funderat på att bli journalist? Allt du är duktig på passar in i det yrket, sen är bara den största tanken om det är det du vill?


Ja, jag har funderat på journalist - absolut! Mitt problem där är bara att det är ett litet helvete att få jobb. Jag vill inte sitta halva mitt arbetsliv på a-kassan, men annars har jag absolut tänkt igenom det.

Sedan är det även väldigt stressigt... "Två timmar - sen måste det in" och jag tror jag hade varit sjuk hela tiden

http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B)

20 nov, 2011 00:19

1 2

Forum > Off Topic > Plugg efter gymnasiet?!

Du får inte svara på den här tråden.