Plugg efter gymnasiet?!
Forum > Off Topic > Plugg efter gymnasiet?!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ikka
Elev |
Jag tycker det låter som att ett jobb där du får argumentera & uttrycka dina åsikter låter som något som skulle passa dig! Kanske politiker, journalist eller föreläsa om något du tycker om? Bara några förslag som jag kom på sådär, kanske är helt ute och cyklar
Men jag håller med om man inte ska stressa upp sig så mycket över framtiden - jag gör det själv & det är inte kul. Du har ju massvis med tid på dig i och med att du inte vill plugga direkt efter gymnasiet. ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
19 nov, 2011 13:31 |
|
Disa
Elev |
IamAK, absolut men jag vet med mig själv att jag måste ha nästan-bestämt mig..
Li, nej jag får försöka Geisha - haha precis Ikka - problemt med journalist är att du inte får jobb. Föreläsare är samma sak - har du inte gjort något ahr du inget att föreläsa om och politiker är en bunt skitstövlar som ljuger sig till sin plats - om du vill komma högt upp... Förlåt att jag är så negativ, vet att ni vill hjälpa till men försöker se allt negativt NU så man inte hittar det sen http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 19 nov, 2011 14:10 |
|
annawpotter
Elev |
Skrivet av Disa: Det jag är duktig på: Att skriva Argumentera Ha egna åsikter Prata för min sak Samhällsämnen Lösa problematik Har du funderat på att bli journalist? Allt du är duktig på passar in i det yrket, sen är bara den största tanken om det är det du vill? ![]()
19 nov, 2011 19:10 |
|
Disa
Elev |
Skrivet av annawpotter: Skrivet av Disa: Det jag är duktig på: Att skriva Argumentera Ha egna åsikter Prata för min sak Samhällsämnen Lösa problematik Har du funderat på att bli journalist? Allt du är duktig på passar in i det yrket, sen är bara den största tanken om det är det du vill? Ja, jag har funderat på journalist - absolut! Mitt problem där är bara att det är ett litet helvete att få jobb. Jag vill inte sitta halva mitt arbetsliv på a-kassan, men annars har jag absolut tänkt igenom det. Sedan är det även väldigt stressigt... "Två timmar - sen måste det in" och jag tror jag hade varit sjuk hela tiden http://www.gratisgodis.se/?r=138038 Gratis är gott, speciellt när det är godis B) 20 nov, 2011 00:19 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen