Hang-ups
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
whirlwinds
Elev |
18 nov, 2011 22:09 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Gropar i smöret, sneda tavlor, mattor som ligger ojämnt/blivit "ihopmosad" i någon ändå, ostbackar i osten (det brukar vara jag som tar ost i den kanten där osten är som högst), för mycket papper osv på ett bord som kan läggas i ordning osv. osv.
Det bor en liten perfektionist inom mig och ibland kan jag tydligen glo på något en längre stund för att sedan ändra till "bekymret" varav någon säger "jag undrade just vad det var som du tittade på så intensivt". Sedan finns det många gånger något karaktäristiskt hos varje individ som jag noterar - och när det väl noterats så har jag svårt för att inte störa mig på det. Dock finns det hittills bara två människor i världen vars karaktäristiska-specialitet gör att jag kan bli förbannad och upprörd: båda kommer ibland som vikarier och jobbar där jag är. haha. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 18 nov, 2011 22:13 |
|
accioron
Elev |
Jag klarar verkligen inte av att ha ett stökigt rum. Att vara borta i andras stökiga rum gör mig absolut ingenting, men om mitt egna rum känns smutsigt eller stökigt osv blir jag på dåligt humör, skojar inte. Städar det minst en-två gånger i veckan, haha. Jag är nog rätt mycket perfektionist jag med, och kan störa mig på om resten av familjen har lämnat ''för mycket'' disk framme, eller om kuddarna i soffan ligger hur som helst. Ja, jag antar att jag har svårt när det blir för ostädat och orent, helt enkelt. HAHA, det är så jobbigt men jag kan inte hjälpa det.
![]() 18 nov, 2011 22:21 |
|
childhoodlight
Elev |
18 nov, 2011 22:23 |
|
MusikNonStop
Elev |
Saker som är osorterade/ligger på fel plats. I mataffären exempel. Står en blå mjölk bland de gröna. <////3
18 nov, 2011 22:30 |
|
Borttagen
|
När folk i min släkt inte kan ha på sig slöjor ordentligt.... Varje gång när jag är i Iran så måste vi ut och göra nånting. INGEN ENDA MÄNNISKA KAN HA PÅ SIG DEN ORDENTLIGT FUCK YOU GUYS. SEN KOMMER KLÄDPOLISEN EFTER OSS :@
18 nov, 2011 22:39 |
|
Borttagen
|
Det bör väl räcka med att säga att jag har haft tvångssyndrom? Det är så mycket som jag inte klarar av att det är svårt att göra en punktlista på det i detta sammanhang. Men ni förstår väl vad jag menar.
18 nov, 2011 22:41 |
|
Celebikai
Elev |
- Dörrar på glänt
- När folk diskar eller nåt liknande och porslinet skramlar och det låter som att nåt har gått sönder. - När det är brödsmulor i smöret. Liksom euw. - När det är ostbitar på köksbordet. euw. ![]()
19 nov, 2011 09:51 |
|
Borttagen
|
Två saker med naglar.
- När folk har långa naglar och naglarna är smutsiga under, och/eller gulfärgade. - Nagelbitande, av två anledningar: Bara grejen att bita på naglarna och ljudet av det. Ryser bara av att tänka på det. 19 nov, 2011 11:45 |
|
Borttagen
|
Att komma hem till folk själv. Även om de är någon man känner väl. (Går väll egentligen bara hem till folk jag känner väl.) Eller alltså, det jobbiga är att gå in. När man inte vet om man bara ska kliva på, eller om man ska knacka först. Eller om man ska knacka, och vänta på respons, eller bara knacka och gå in.
Brukar smsa och säga åt folk att möta mig ibland, fast det känns lite.... ääääh... fegt haha 19 nov, 2011 12:04 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen