Teori om Harrys barns namn
Forum > Harry Potter > Teori om Harrys barns namn
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pixie
Elev |
Har inte du läst/sett det än? Då kanske vi borde spoila lite mer om inte du vill veta exakt allt.
14 nov, 2011 20:43 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny00: Jag kom på en sak idag. Ni får säga om det låter troligt att JK tänkte på samma sätt som jag. Luna säger i femte boken: "Min mamma brukade alltid säga att saker vi förlorat alltid kommer tillbaka oss, bara kanske inte på det sätt vi väntat oss" Harrys äldsta son heter James Potter och har andranamnet Sirius, två personer han förlorat som nu lever igen via Harrys son. Harrys andra son heter Albus Potter med andranamnet Severus, det är samma sak där. Harrys dotter heter Lily, och där gäller samma sak som andra namn. Och dessutom, vem var det som berättade om den tanken för Harry? Jo, Luna, som Lily heter i andranamn. Jag kanske är helt ute och cyklar, men enligt mig är detta en fin tanke och jag hoppas ni tycker den känns trovärdig. Det skulle ju kunna stämma... 14 nov, 2011 20:45 |
|
Jegli
Elev |
låter logiskt, är säkert sant. Allt är så himla genomtänkt
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light. 14 nov, 2011 20:46 |
|
Margaret
Elev |
Skrivet av Twix: Skrivet av Ginny00: Jag kom på en sak idag. Ni får säga om det låter troligt att JK tänkte på samma sätt som jag. Luna säger i femte boken: "Min mamma brukade alltid säga att saker vi förlorat alltid kommer tillbaka oss, bara kanske inte på det sätt vi väntat oss" Harrys äldsta son heter James Potter och har andranamnet Sirius, två personer han förlorat som nu lever igen via Harrys son. Harrys andra son heter Albus Potter med andranamnet Severus, det är samma sak där. Harrys dotter heter Lily, och där gäller samma sak som andra namn. Och dessutom, vem var det som berättade om den tanken för Harry? Jo, Luna, som Lily heter i andranamn. Jag kanske är helt ute och cyklar, men enligt mig är detta en fin tanke och jag hoppas ni tycker den känns trovärdig. Ja, det kan ha med Lunas replik att göra, men i vissa länder är det ju också väldigt vanligt att man döper sina barn till personer som betytt / betyder mycket för en. Det är även en gammal tradition. Fram tills för typ 100 år sedan var det väldigt vanligt, även i Sverige. På 1800-talet fick oftast första sonen sin farfars namn, första dottern sin farmors namn, andra sonen morfars namn och andra dottern mormors namn. Det var inte alltid så, men det var inte konstigt heller. Jag tycker trollkarlsvärlden känns ganska konservativ och traditionell, så att... För övrigt tycker jag att teorin verkar väldigt logisk. Precis som allt annat i Harry Potter. Joanne har verkligen tänkt på allt. ![]()
14 nov, 2011 20:58 |
|
Minidjuret
Elev |
Låter troligt! 8D
14 nov, 2011 21:22 |
|
Ginny00
Elev |
Tack allihopa
15 nov, 2011 15:02 |
|
LauraTree
Elev |
Det kan nog stämma. En jättebra teori. Den ska jag komma ihåg!
15 nov, 2011 15:22 |
|
AndromedaBlack
Elev |
jag har faktiskt också tänkt lite åt det hållet
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28943&page=1#p1754951 fanfiction om Rose Wesley och Scorpius Malfoy 15 nov, 2011 15:50 |
|
Safrina
Elev |
15 nov, 2011 15:58 |
|
Looney
Elev |
15 nov, 2011 16:17 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen