Häst/rid-tråden
Forum > Off Topic > Häst/rid-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag slutade rida för drygt ett år sedan (p.g.a att jag blev avkastad av en häst=hjärnskakning) det var även inte lika kul då världens finaste häst flyttade från Säva:
Eldfaxi (Faxe) ♥ Altså, det var han som faktiskt tvingade mig att våga galoppera, han var inte den där hästen som vägrade göra något, utan han gjorde det han skulle göra och vi passade perfekt ihop.. I April (strax innan jag fyllde år) så flyttade han därifrån p.ga en senskada, men jag kommer aldrig glömma den där fux-färgade islänningen som alltid tittade ut genom boxen när man kom och såg ut som om han ville säga: "Hej där, ska vi rida?" ♥ 13 nov, 2011 21:19 |
|
Maharajah
Elev |
Jag funderar faktiskt på att sluta.
Det känns som om det tar alldeles för mycket tid, och jag vill verkligen kunna fokusera på mitt plugg just nu! Grejen är också den att jag just nu dressyrtränar 1 gång i veckan, och hopptränar 1 gång i veckan. Jag har helt tröttnat på dressyrträningarna då jag rider för en otroligt tråkig tränare och jag känner mig inte alls pepp på det. MEN grejen är att jag inte får BARA hoppträna, för man måste tydligen rida 2 ggr i veckan om man ska gå på hoppträning/dressyrträning. Super drygt. Inte heller vill jag sluta eftersom jag har en sjukt duktig hopptränare och jag tycker att hopplektionerna är helt underbara :o Åh. Ångest. 13 nov, 2011 21:21 |
|
Borttagen
|
^ Jag hade också sjuklig ångest innan jag slutade, ridningen var liksom mitt liv just då, ta en paus om du känner att du inte kan bestämma dig, om du känner att du kanske klarar dig utan ridningen under den tiden du inte har tid så kan du ta en paus då och sedan börja igen när du har tid, jag har slutat med ridningen nu, men det betyder inte att jag har slutat helt, någon dag kommer jag nog sitta på hästryggen igen!
13 nov, 2011 21:23 |
|
Ida S
Lärare |
Hur länge har du ridit? 7,5 år
Gillar du någon speciell sport lite extra? Dressyr, hihi Har du egen häst? Nej </3 men är fosterförälder till en häst på ridskolan, vilket i princip är samma sak som skötare Favorithäst på ridskolan? Sabotage heter han ♥ fast han är typ omdöpt till Sabo, haha, för hans vanliga namn är ju inte klokt xD ... det var en inledning, i alla fall Har bara ridit honom någon månad, tidigare var jag medryttare på en privathäst (unga Atlantica) och innan dess hade jag min första sköthäst, Carisma, min ängel som avlivades för ett år sen. I alla fall. Jag älskar ridning och sökte faktiskt till ett ridgymnasium i Karlstad men det blev inte att jag valde att gå där till slut ändå. Tävlar gör jag inte, annat än något KM då och då på klubben. Som liten älskade jag hoppning, men sen hände det lite olyckor (dvs avramlingar) vilket gjorde mig feg men också fick mig att ge dressyren en chans, och nu är jag fast där. Så sjukt roligt! Men jag hoppar ändå då och då, även om mitt självförtroende i den diciplinen är ungefär noll och jag vägrar styra mot ett hinder som ligger på över 70 cm xD Ignorera min fula min xD (Bilden är från vår första dressyrtävling som ägde rum härom helgen ^^) ![]() "we live together, and harry does all the cooking." 13 nov, 2011 21:36 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen