UppCon12
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skulle vara roligt, är det cosplay och sådant?
Skulle vara roligt att göra en Cosplay på: Raikage - naruto: Killer B - Raikages bror: ![]() Synd bara att jag inte är blond OCH mörkhyad. ;_; Om jag hade cosplayat och kommit, så hade det blivit från Naruto eller One piece - då det är dem serierna som har hängt med längst, förutom Dragonball då. Kanske om jag hade gjort en bleach cosplay av Ichigo då, eller Grimmjow. Men ja, jag är väll helt klart intresserad. ^^ 13 nov, 2011 10:39
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-13 kl. 10:51
|
|
Borttagen
|
^ Precis, det är Cosplay och annat kul
Fast, jag vet inte vad jag ska cosplaya som isåfall, får fundera 13 nov, 2011 10:46 |
|
Cyachi
Elev |
pandan One Piece! ♥
Men sen kan man ju gå på UppCon utan att cosplaya också. Jag har själv aldrig cosplayat, men har haft det hur roligt somhelst ändå! Alla är så snälla på konvent. 13 nov, 2011 10:54 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cyachi: pandan One Piece! ♥ Men sen kan man ju gå på UppCon utan att cosplaya också. Jag har själv aldrig cosplayat, men har haft det hur roligt somhelst ändå! Alla är så snälla på konvent. Jag såg någon på konvents-bilderna som hade bara typ en "plumbob" (sims) på huvudet typ, så isåfall kanske man bara har något sånt enkelt 13 nov, 2011 10:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Cyachi: pandan One Piece! ♥ Men sen kan man ju gå på UppCon utan att cosplaya också. Jag har själv aldrig cosplayat, men har haft det hur roligt somhelst ändå! Alla är så snälla på konvent. Yeah, One piece. ♥ Jo man behöver ju inte cosplaya, men det hade varit riktigt roligt och i One piece finns det så många bra kandidater: Ja listan kan ju fortsätta med värda karaktärer från One piece - den blir typ hur lång som helst. Men det är väll ett urval av favoriterna jag har tagit. När ni tjejer cosplayar, hur gör ni då? (det där lät ju jävligt smart) Alltså cosplayar ni en kvinnlig karaktär eller crossplayar ni? Eller tja, varför inte göra båda. Själv skulle jag aldrig, never ever kunna crossplaya. ;_; 13 nov, 2011 11:16 |
|
ikka
Elev |
^Den enda mangakaraktär jag cosplayat är Rock Lee från Naruto. Fast det räknas nog inte som cross eftersom jag körde på en sexy-no-justu version (som så inte finns egentligen, I know). Annars har jag bara varit Hermione och Lavender.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
13 nov, 2011 13:03 |
|
Borttagen
|
^ Ahok. ^^
För personligen tycker jag det verkar vara lättare att crossplaya som tjej än som kille, av någon anledning. Liksom jag kommer aldrig crossplaya, (känns bara sjukt wierd och skumt på alla sätt och vis) men jag kan ju inte säga att min kroppsbyggnad är speciellt optimal för att crossplaya heller. x' 13 nov, 2011 13:16 |
|
Cyachi
Elev |
^Många mangakaraktärer är ju väldigt feminina. Tjejerna är extremt, men även många manliga karaktärer har feinina drag i sig. Tror att det kan vara därför som det är lättare för tjejer att crossplaya, iallafall just den sortens karaktärer.
13 nov, 2011 13:20 |
|
Borttagen
|
^ Jo förmodligen, jag har kikat lite på Narutokaraktärer och om jag ska cosplaya vill jag gärna hitta karaktärer med ungefärlig längd och kroppsbyggnad som mig själv - när det gäller sådant här är jag lite av en petig djävel.
För om jag skulle cosplaya till exempel Gaara, som är 160 cm som längst, så hade det känts väldigt fånigt och med tanke på att dem flesta Narutokaraktärer är för korta - så begränsans urvalet för mig till One piece/Bleach/Annan manga där karaktärerna verkar ha en rimligare längd, för mig. Sedan kan man ju tänka att längd inte borde stoppa än, men för mig gör det, det. För jag fullkomligt vägrar att cosplaya en karaktär som är 25 cm kortare än mig. x) Narutokaraktärer jag kan tänka mig att cosplaya: :3 13 nov, 2011 13:25 |
|
Cyachi
Elev |
^Haha jo men det förstår jag helt och hållet! Jag har ju själv aldrig cosplayat, just för att jag inte lyckats hitta någon passande karaktär. Ska jag göra det så ska jag göra det bra, liksom.
De flesta kvinnliga mangakaraktärer brukar ju vara väldigt små. Idealet där är att vara liten och gullig, och känner att jag skulle faila rätt monstruöst om jag ens försökte mig på det haha. Tror dock verkligen att du skulle passa att cosplaya någon av de du skickade tidigare (One Piece)! Så om du vill tycker jag att du ska köra, haha. 13 nov, 2011 13:28 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen