J.R.R Tolkiens offeciella tråd!
Forum > Off Topic > J.R.R Tolkiens offeciella tråd!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cyachi
Elev |
13 nov, 2011 00:12 |
|
Margaret
Elev |
Skrivet av Tonkss: Margaret; jag trycker absolut du ska läsa böckerna, men tänk på att i filmerna är typ bara hälften med, så om du tycker filmerna är långa så... :> Fast det är annorlunda med böcker. Böcker är ju alltid längre än filmatiseringar, men man läser ju inte ut böcker på en kväll heller. ![]()
13 nov, 2011 00:15 |
|
Tonkss
Elev |
Skrivet av Margaret: Skrivet av Tonkss: Margaret; jag trycker absolut du ska läsa böckerna, men tänk på att i filmerna är typ bara hälften med, så om du tycker filmerna är långa så... :> Fast det är annorlunda med böcker. Böcker är ju alltid längre än filmatiseringar, men man läser ju inte ut böcker på en kväll heller. Det var inte riktigt så jag menade.. Eftersom jag själv tycker att böckerna är lite långtråkiga ibland (massa prat, ingen action
13 nov, 2011 00:34 |
|
Borttagen
|
Jag läste de tre sagan om ringen-böckerna nån gång i fyran tror jag. Dom är inte mina favoritböcker precis, men det är kul att ha läst dom!
Legolas och Aragorn är bäst iaf! (filmerna är väl okej 13 nov, 2011 01:00 |
|
Tonkss
Elev |
13 nov, 2011 01:05 |
|
Cyachi
Elev |
13 nov, 2011 10:02 |
|
Tonkss
Elev |
13 nov, 2011 14:38 |
|
Borttagen
|
Jag undrar vad som skulle hända om Sauron med ringen på, gick in på Tom Bombadils marker?
Tror nog att Tom skulle kicka Saurons ass! 13 nov, 2011 14:43 |
|
GodricH
Elev |
vad ska man säga? tolkien lade grunden till dagens Fantasy
No Toliken=No Harry Potter ONT: har läst alla böcker förutom den sista delen i trilogin har dessutom sett alla premiärerna på bio. om du vill Kolla på på "behind the scenes" på den kommande filmen The Hobbit PS ONT = on topic Edit 2: här är länken till bloggen http://www.thehobbitblog.com/ go check it out, its totally worth it 13 nov, 2011 14:52
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-13 kl. 14:58
|
|
Tonkss
Elev |
Alex96: Ja Tom skulle antagligen gjort allt för att få Sauron där ifrån.... Fast Sauron är väll väldigt svår att bekämpa? Med ringen och allt?
GodricH: Håller med dig helt! Tolkiens böcker är verkligen grunden för all fantasy och magi. Så fort jag hör ordet fantasy tänker jag på trilogin om Ringen... :>
13 nov, 2011 14:58 |
Du får inte svara på den här tråden.

















Mugglarportalen