Dramione är min One True Pairing.
Forum > Harry Potter > Dramione är min One True Pairing.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
liiiinneaa
Elev |
Tycker om Dramione, men Romione med, och jag skulle vekligen inte vilja att Ron och Hermione inte skulle vara ett par, men ändå vil jag att det ska vara Draco och Hermione. Vilket blir lite knepigt. Men då kom jag fram till en brilliant lösning.
Feltson och Romione! Helt ärligt så kändes Tom + Emma ännu bättre än Draco + Hermione 10 nov, 2011 18:14 |
|
LoveIsThis
Elev |
^^
Haha "Don't worry,you're as sane as I am" 10 nov, 2011 19:38 |
|
baramin
Elev |
"(...)det som existerade mellan Hermione och Draco var inte hat, utan bara djup avsky"
Haha, jag har alltid tyckt att det är samma sak? she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 10 nov, 2011 19:55 |
|
accioron
Elev |
^ I don't see the difference either. Ser ett förhållande mellan Draco och Hermione som helt otänkbart. Liksom, inte för att dra in Romione nu - men så många Dramione-shippers påstår att Malfoy skulle ha varit taskig mot Hermione ''för att han egentligen gillade henne''.
![]() Ron retade Hermione, men han stod alltid upp för henne inför andra, och han har alltid respekterat henne. Draco retade inte Hermione; han kränkte henne. There's a difference, wouldn't you say? 10 nov, 2011 19:59 |
|
felix felicis
Elev |
Jag beeundrar din glädje i texten. Men jag tror inte att jag håller med riktigt.
jag tror på Drapple.
10 nov, 2011 20:12 |
|
Ida S
Lärare |
childhoodlight - Du har rätt. Det gjorde hon inte. Saken är den att jag läste inlägget i mobilen och satt sedan och svarade utan att se samtidigt exakt vad hon skrivit, och tankarna hade redan vandrat vidare till Romione- för som jag sa, där hamnar man alltid till slut.
accioron - Ett tag där kände jag mig peppad att försöka försvara Dramione, men jag är ledsen. Det känns inte som om det är någon mening med det. Saken är den att jag bara känner att så fort jag nämner någonstans att jag shippar Dramione, så blir jag ifrågasatt. Jag vill bara kunna tycka om något utan att folk ska fråga "Men hur kan du tycka SÅ?!" och även om jag vet att jag inte är ensam om att shippa dem... i världen... så känns det som att jag är det. Att det bara är jag som har de här konstiga åsikterna. Och då får jag lust att försvara mig, att bara försöka visa hur jag resonerar- jag vill inte ändra någons åsikter om pairings eller något sånt. Bara folks åsikter om att jag shippar som jag gör. Men, äsch. Jag vet inte. Jag orkar inte. Det var väl bara en dum idé, antar jag. Och jag vet att jag frågade om era åsikter, men jag får väl ta tillbaks det, för jag kan uppenbarligen inte hitta tillräckligt bra argument för att stå upp mot alla Romione/Drapple-whatever-shippers här. Konstigt nog rubbar det inte min förkärlek till Dramione alls, men då får jag väl helt enkelt bara säga att jag inte kan förklara varför jag gillar dem. Och fortsätta bli ifrågasatt. och baramin, i mina ögon är hat starkare än avsky. Hatar man någon finns det ingen återvändo, precis som Harry aldrig skulle kunna mjukna mot Voldemort och börja tycka om honom. Avsky ser jag mer som en blandning av avsmak och förakt. Peace, Mugglisar. "we live together, and harry does all the cooking." 10 nov, 2011 21:23 |
|
Borttagen
|
I AM RIGHT BEHIND YOU BROH!
Jag läser bara Dramione fanfics, nothing else♥ Jag älskar Veela storys♥ 10 nov, 2011 21:38 |
|
accioron
Elev |
Ida S Men du, det är ju klart att man lär bli ifrågasatt förr eller senare på ett forum där man ska diskutera, eller hur? Precis som att folk skriver i andra ''shippingtrådar'' om varför inte den/den passar ihop så kommer någon förr eller senare att ifrågasätta andra ship. Dramione är OTROLIGT stort inom Potter-fandom, you know that too! Jag försöker inte få dig att ändra dina uppfattningar, men det här ett forum där man diskuterar och utbyter åsikter kring Harry Potter. Jag sa aldrig någonting i stil med ''hur kan du tycka om dem?!'' jag påpekade bara varför jag inte ser det som ett realistiskt möjligt förhållande, tack vare karaktärernas personligheter. Jag ifrågasätter inte Dramione för att jag råkar gillar Ron/Hermione, utan just för att jag inte ser möjligheten i deras förhållande, så då behöver väl inte du heller ta upp ''romione/drapple-shippers eller whatever''? :o
Du behöver inte förklara varför du shippar dem - jag har inte ens bett om det. Men på ett forum måste man vara beredd på att andra kommer ha olika åsikter. Jag har såklart ingenting emot dig, utan uttalade mig bara om min åsikt kring ämnet. 10 nov, 2011 21:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av baramin: "(...)det som existerade mellan Hermione och Draco var inte hat, utan bara djup avsky" Haha, jag har alltid tyckt att det är samma sak? Avsky och hat är inte samma sak, definitivt inte. Avskyr du någon så vill du inte ha personen i din närhet. Hatar du någon så vill du se den personen död och du skulle döda person om du kunde. Det Snape visade mot James var hat - han brydde sig verkligen inte om James dog, han ville att han skulle dö. Draco avskyr bara Harry, han hatar honom inte. Hade han hatat Harry så hade han sagt att det var Harry så fort han såg hans uppsvullna ansikte på Malfoy Manor (eller vad det heter) - vilket han inte gjorde, han tvekade, han ville innerst inne inte. Skillnaden mellan hat och avsky är alltså: Avsky - du vill inte ha personen i din närhet Hat - du vill förmodligen inte ha personen i livet Stor skillnad? Yes, väldigt stor. 10 nov, 2011 22:00 |
|
Ida S
Lärare |
accioron - Åh, men det där sista jag skrev, från kursivt och nedåt, var inte riktat till det du hade skrivit!
Det var bara för att förklara varför jag skrev det första inlägget från första början, så jag menade det till alla. Jag kanske skulle formulerat mig tydligare. Jag menar inte ens bara här på Mugglarportalen, utan var man än stöter på Harry Potter-fandomen på nätet i allmänhet, så uppstår ifrågasättningen. Och självklart förstod jag ju att folk inte skulle hålla med, för jag bad ju även om andras åsikter, eller hur? Och jag har inte heller något emot dig, naturligtvis. Och inte mot dina åsikter! De är bra, och just nu känns det bara som jag tog mig vatten över huvudet som ens startade den här diskussionen. Men men, I did it for a reason. Wah, allt blev så... knepigt här. "we live together, and harry does all the cooking." 10 nov, 2011 22:13 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen