Dans Lektion!
Forum > Off Topic > Dans Lektion!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Grace
Elev |
Haha, jag håller med om att det brukar vara svårt att få killarna att vicka på höfterna m.m.... Tänk också på att alla inte har "kroppskontroll" att göra t.ex. en snake. Men om ni ser till att hålla stämningen bra och att det viktiga är att röra på sig och inte att göra exakt rätt kan det säkert bli jättebra.
Ett förslag till uppvärmning är att gå i takt med musiken på diagonalen, först bara rakt fram och sen med variationer som fyra steg fram och fyra steg bak. Det brukar vara många som aldrig har dansat och tycker det är svårt att hitta takten i musiken så något lätt för att få lite taktkänsla är alltid bra. Sen kan man forsätta med att exempelvis springa så snabbt man kan från hörn till hörn och kanske springa och göra ett valfritt hopp i slutet. Ha någon bra, peppig musik i bakgrunden. All people smile in the same language <3 9 nov, 2011 20:34 |
|
Elley
Elev |
^
Som tur är har vi 6 veckors dans nu innan, och alla är faktiskt riktigt duktiga! Men vi ska försöka anpassa dansen efter killarna lite
http://nouw.com/ellenfelixson/
9 nov, 2011 20:35 |
|
Grace
Elev |
Skrivet av Elley: ^ Som tur är har vi 6 veckors dans nu innan, och alla är faktiskt riktigt duktiga! Men vi ska försöka anpassa dansen efter killarna lite Vad kul! All people smile in the same language <3 12 nov, 2011 20:10 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen