Vad har du ätit idag?
Forum > Off Topic > Vad har du ätit idag?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av cannedcorn: Lite ris och typ en halv schnitzel till lunch. Och sen har jag druckit typ 4 glas cola light. Min nya diet. Lite lunch + cola light. Får se om jag lyckas gå ner några kilon Eh... det där är inte bra. Inte bra alls, om jag måste vara ärlig. Ju mindre du äter, desto mer går du upp vikt då kroppen ställer in sig själv på svält. Det viktiga är att du äter rätt, helt enkelt. Och rör på dig, alltså inte sitter stilla hela tiden. (Innan någon skriver att "men ja, du åt ju bara ett äpple" - jag väntar på kvällsmat just nu och egentligen äter jag helt normalt, idag har jag bara mått illa så att jag knappt har fått i mig något)
7 nov, 2011 18:38
Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 7 kl. 18:40
|
|
Sirius Black
Elev |
nu har jag ätit kvällsmat (potatismos och fisk)
... 7 nov, 2011 18:39 |
|
Luna 1
Elev |
7 nov, 2011 18:40 |
|
cannedcorn
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Skrivet av cannedcorn: Lite ris och typ en halv schnitzel till lunch. Och sen har jag druckit typ 4 glas cola light. Min nya diet. Lite lunch + cola light. Får se om jag lyckas gå ner några kilon Eh... det där är inte alls bra. Inte bra alls, om jag måste vara ärlig. Ju mindre du äter, desto mer går du upp vikt då kroppen ställer in sig själv på svält. Det viktiga är att du äter rätt, helt enkelt. Och rör på dig, alltså inte sitter stilla hela tiden. (Innan någon skriver att "men ja, du åt ju bara ett äpple" - jag väntar på kvällsmat just nu och egentligen äter jag helt normalt, idag har jag bara mått illa så att jag knappt har fått i mig något) Haha, jag vet att du har rätt. Det är dumt att äta lite. Men jag brukar lyckas gå ner 2-3 kilo på att äta mindre i en vecka. Så gör det då och då, trots att jag vet hur dumt det är. Jag ska sluta med det, någon gång.
7 nov, 2011 18:41 |
|
expelliarmus
Elev |
Alltså jag gillar inte riktigt den här tråden. Jag tycker att den kan vara triggande för många! Vissa skriver att dom har ätit otroligt lite och vissa har ätit mer. Jag tror att många kan bli och känna att dom har ätit "lite för mycket" trots att dom har ätit helt normalt!
7 nov, 2011 18:42 |
|
Sirius Black
Elev |
Skrivet av expelliarmus: ok. det kan bli så! men det tror och hoppas jag inte!Alltså jag gillar inte riktigt den här tråden. Jag tycker att den kan vara triggande för många! Vissa skriver att dom har ätit otroligt lite och vissa har ätit mer. Jag tror att många kan bli och känna att dom har ätit "lite för mycket" trots att dom har ätit helt normalt! ... 7 nov, 2011 18:44 |
|
popohaejo
Elev |
Pizza - mackor till frukost..sedan druckit massa massa kaffe och middag blev korv, köttbullar och ris.
petitegossip.se
7 nov, 2011 18:51 |
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av cannedcorn: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av cannedcorn: Lite ris och typ en halv schnitzel till lunch. Och sen har jag druckit typ 4 glas cola light. Min nya diet. Lite lunch + cola light. Får se om jag lyckas gå ner några kilon Eh... det där är inte alls bra. Inte bra alls, om jag måste vara ärlig. Ju mindre du äter, desto mer går du upp vikt då kroppen ställer in sig själv på svält. Det viktiga är att du äter rätt, helt enkelt. Och rör på dig, alltså inte sitter stilla hela tiden. (Innan någon skriver att "men ja, du åt ju bara ett äpple" - jag väntar på kvällsmat just nu och egentligen äter jag helt normalt, idag har jag bara mått illa så att jag knappt har fått i mig något) Haha, jag vet att du har rätt. Det är dumt att äta lite. Men jag brukar lyckas gå ner 2-3 kilo på att äta mindre i en vecka. Så gör det då och då, trots att jag vet hur dumt det är. Jag ska sluta med det, någon gång. Jag förstår att du inte menade något illa men a) det är nog inte så bra att diskutera vikt i siffror på ett sådant här stort forum, b) eftersom den metoden är ohälsosam och du samtidigt skriver att du gå ner x antal kilo kan folk börja ta efter det. Det jag menar är att många kan bli lätt påverkade, speciellt då majoriteten av medlemmarna på Mugglarportalen är unga och fortfarande befinner sig i den svåraste perioden; tonåren. Att då vistas på ett forum och läsa sådant här kan trigga igång en person otroligt mycket. Jag kan ta mig som ett exempel, jag övervägde för en sekund att faktiskt prova det jag med - men sen kom jag på hur dumt det faktiskt är att göra såhär. Dessvärre finns det människor som faktiskt inte kan komma på den tanken själva och låter sig själva ta efter metoder, precis som din, även om de inte är bra. Därför ber jag dig vara vänlig och redigera ditt inlägg - liksom jag tog bort mitt, för jag insåg att det lät triggande ÄVEN fast jag inte menade något illa, då jag även nämnde att jag inte har ätit något för jag har mått illa. Mugglarportalen är inget forum där människor ska må dåligt över sig själva, sina utseenden och kroppar. Och jag måste tillägga; du vet själv att det inte är bra, men ändå fortsätter du med det? I längden skadar du dig bara dig själv och din kropp. Det räcker inte med att sluta "någon gång", för det kommer bli ett beroende. Du måste försöka sluta nu, för det där är så ohälsosamt som det kan bli. Jag hoppas inte att du tar illa upp av detta, för jag menade verkligen inte att vara otrevlig! Jag tänkte mer på allas trevnad och speciellt DIN hälsa.
7 nov, 2011 19:12 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Jag kommer inte ens ihåg vad jag åt till frukost... jag var så trött
Sen åt jag mat... Och så vill jag ha brownies... mmmmmm Jag håller med om att den här tråden kanske inte är så bra egentligen, men jag tror inte att Sirius Black menar något illa. 7 nov, 2011 19:17 |
|
cannedcorn
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Skrivet av cannedcorn: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av cannedcorn: Lite ris och typ en halv schnitzel till lunch. Och sen har jag druckit typ 4 glas cola light. Min nya diet. Lite lunch + cola light. Får se om jag lyckas gå ner några kilon Eh... det där är inte alls bra. Inte bra alls, om jag måste vara ärlig. Ju mindre du äter, desto mer går du upp vikt då kroppen ställer in sig själv på svält. Det viktiga är att du äter rätt, helt enkelt. Och rör på dig, alltså inte sitter stilla hela tiden. (Innan någon skriver att "men ja, du åt ju bara ett äpple" - jag väntar på kvällsmat just nu och egentligen äter jag helt normalt, idag har jag bara mått illa så att jag knappt har fått i mig något) Haha, jag vet att du har rätt. Det är dumt att äta lite. Men jag brukar lyckas gå ner 2-3 kilo på att äta mindre i en vecka. Så gör det då och då, trots att jag vet hur dumt det är. Jag ska sluta med det, någon gång. Jag förstår att du inte menade något illa men a) det är nog inte så bra att diskutera vikt i siffror på ett sådant här stort forum, b) eftersom den metoden är ohälsosam och du samtidigt skriver att du gå ner x antal kilo kan folk börja ta efter det. Det jag menar är att många kan bli lätt påverkade, speciellt då majoriteten av medlemmarna på Mugglarportalen är unga och fortfarande befinner sig i den svåraste perioden; tonåren. Att då vistas på ett forum och läsa sådant här kan trigga igång en person otroligt mycket. Jag kan ta mig som ett exempel, jag övervägde för en sekund att faktiskt prova det jag med - men sen kom jag på hur dumt det faktiskt är att göra såhär. Dessvärre finns det människor som faktiskt inte kan komma på den tanken själva och låter sig själva ta efter metoder, precis som din, även om de inte är bra. Därför ber jag dig vara vänlig och redigera ditt inlägg - liksom jag tog bort mitt, för jag insåg att det lät triggande ÄVEN fast jag inte menade något illa, då jag även nämnde att jag inte har ätit något för jag har mått illa. Mugglarportalen är inget forum där människor ska må dåligt över sig själva, sina utseenden och kroppar. Och jag måste tillägga; du vet själv att det inte är bra, men ändå fortsätter du med det? I längden skadar du dig bara dig själv och din kropp. Det räcker inte med att sluta "någon gång", för det kommer bli ett beroende. Du måste försöka sluta nu, för det där är så ohälsosamt som det kan bli. Jag hoppas inte att du tar illa upp av detta, för jag menade verkligen inte att vara otrevlig! Jag tänkte mer på allas trevnad och speciellt DIN hälsa. Nejdå, självklart tar jag inte illa upp! Jag förstår precis vad du menar! Jag ska försöka sluta, nu på en gång. Det där beroendet du nämnde har jag nog redan fångat upp. Men ska se till att jag slutar, nu! Tack för att du bryr dig c: ♥
7 nov, 2011 19:57 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen