En mugglisberättelse (SV)
Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
luckyBella
Elev |
4 nov, 2011 13:58 |
|
SweetSweet
Elev |
haha, braaa!!
If I'm louder, would you see me? Would you lay down, in my arms and rescue me. 'Cause we are the same, you save me. When you leave it's gone again... 4 nov, 2011 14:13 |
|
Borttagen
|
hahaah nu är jag nyfiken ^^
4 nov, 2011 14:28 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Hehe, det undrar jag med. Har inte bestämt något i förväg, utom vem som upptäcker det, och vem som är "skurk". Hade varit kul om man kunde ha med Erfa, men jag vet inte om han är frivillig. (Jag nämner honom inte vid namn nu, men behöver akut någon som har mycket ansvar, så kallar honom för "rektorn". Det tycker jag blir en lagom kompromiss.) Det här blir inte långt, eftersom vår SO-lärare har förstört lovet med en massa läxor, men jag hinner lite.
----------------------------------------------------------- LuckyBella var väldigt förvånad. SweetSweet hade gjort ett inlägg i gryffindors sällskapsrum, där det stod om den nya ställningen. LuckyBella visste att SweetSweet hade ett otroligt bra sifferminne, och litade helt på vad hon sa. Dessutom hade hon helt själv spelat ihop mer än 14 poäng, så det kunde inte stämma. Och inte skulle väl någon kunna ha ändrat på ställningen. Speciellt inte någon i Hufflepuff. Skulle inte de vara ärliga? Så slog det henne att rektorn, en lärare och två prefekter, alltså större delen av staff var Hufflepuffare. De kunde lätt ha ändrat på ställningen. Hon skickade ett brev med mugglepost till rektorn, och frågade vad han visste. Det var ju inte omöjligt att man som medlem i staff inte vill få sämre resultat än någon som inte varit bättre än tredje plats på evigheter. Bra/Dåligt? Mera? 4 nov, 2011 14:49 |
|
Bombarda
Elev |
meeeraa!
Kärlek till alla! 4 nov, 2011 14:51 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Vi tar lite till. Hittade en bra anledning till att skjuta upp läxan en stund. (Word har hängt sig, och pappa är inte hemma så han kan fixa det.) Så ett kort kapitel till...
------------------------------------------ Det dröjde nästan en vecka innan LuckyBella fick ett svar från rektorn. MoonChild och SweetSweet hade frågar henne flera gånger hur det gick, och de blev lite besvikna över att det inte hade kommit. Men så på onsdagen när LuckyBella hade loggat in efter läxorna så hade hon fått ett svar. Hon bevakede väldigt få trådar, så hon visste nästan direkt att det var ett svar. Det var ganska kortfattat: Hej LuckyBella! Jag blev väldigt ledsen över att höra vad som hänt. Jag har pratat med alla i staff, men de vet inget om de stulna poängen. I våra ögon ser det ut som att någon i Hufflepuff har hackat sidan. Vi jobbar på en del åtgärder för att undvika liknande händelser, men har inte lyckats få tillbaka era poäng där de ska vara. Jag lägger upp en tråd om detta hos Hufflepuff, så ska jag se vad jag kan göra mer. Hoppas du mår bra. Xxxx (Jag nämner bara namn på frivilliga.) Samtidigt satt en viss Bombarda och läste inlägget rektorn gjort. Hon var nöjd... Mera? Bra/Dåligt? 4 nov, 2011 15:12
Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 4 kl. 15:43
|
|
Bombarda
Elev |
haha yeeeh!! :
Så nöjd som man kan bli x) Kärlek till alla! 4 nov, 2011 15:17 |
|
Luna.Lovegood
Elev |
Hehe, någon från hufflepuff måste ju vara med, om det är de som stulit poäng... Dessutom verkade du gilla min ff, eftersom du har kommenterat bra hela tiden. Fast efter detta är du kanske inte nöjd längre.
------------------------------------ Bombarda var glad. Hon tänkte inte låta gryffindor vara bättre än hufflepuff. Inte efter alla deras urusla tidigare resultat. Det vore det skämmigaste som hänt på ett år. Så fort Bombarda hade läst klart och kommenterat på ett sätt som lät oskyldigt så skickade hon ett brev med mugglepost till sin kompis på mugglis, mine. Hej mine! Det verkar som om planen kommer att gå i lås. Vilken tur att du är en sån bra hacker. Du lämnade väl inga spår? Eller vad man nu lämnar... Jag läste ett inlägg i vårt sällskapsrum. Där stod det att de har bestämt att om de får tag i den som gjorde det så kan han/hon räkna med avstängning från sidan UTAN FÖRVARNING. Så det ser ut som att vi borde ligga lågt ett tag. Och säg inget till staff. Annars vet du vad jag kan göra... //Bombarda Hon sände iväg meddelandet, och började bläddra runt helt utan att leta efter något speciellt i forumet. Men hon tänkte på något helt annat: Med mines hjälp var hon på god väg att störta gryffindor. Och hon visste att mine skulle hjälpa till med vad hon än bad om. Hon hade en hållhake på henne, och hon visste att den var helt perfekt. Bra/Dåligt? Mera? 4 nov, 2011 15:40 |
|
mine
Elev |
4 nov, 2011 16:03 |
|
Borttagen
|
jättebra ju!
4 nov, 2011 16:04 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen