Grammatiken försämras framför skärmen
Forum > Off Topic > Grammatiken försämras framför skärmen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ida S
Lärare |
Nja, jag har aldrig riktigt tyckt att min grammatik har försämrats. Däremot färgas sättet jag skriver på väldigt lätt av att jag ser hur andra har skrivit - jag tar efter småsaker utan att tänka på det ô.o
"we live together, and harry does all the cooking." 3 nov, 2011 12:43 |
|
Kintsugi
Prefekt |
När det kommer till grammatik så är jag värdelös.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 3 nov, 2011 12:46 |
|
Humlesnurr
Elev |
Nae, jag tycker snarare att jag blir bättre. Övning, liksom. Fast jag skriver något som är lite närmare talspråket på internet (Y)
ϟ Ego sum Lady MagicFlight159 ϟ 3 nov, 2011 12:46 |
|
Ida S
Lärare |
Skrivet av Humlesnurr: Fast jag skriver något som är lite närmare talspråket på internet (Y) Det gör jag med. Väldigt mycket. Men jag tycker ändå inte att min grammatik förändras... Rätt grammatik är viktigt för mig "we live together, and harry does all the cooking." 3 nov, 2011 12:48 |
|
Borttagen
|
Jag skiter ofta i stor bokstav och sådant när jag skriver på internet, dock har min kommatering blivit bättre tror jag. Förut använde jag punkter all the time...
3 nov, 2011 13:11 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Maharajah: Är det bara jag som känner så? Att min svenska grammatik försämras något enormt när jag skriver på datorn. Jag får svårt för att formulera korrekta meningar, och oftast blir dem väldigt förvirrande. Känner någon igen sig? helt klart!!!!!! ![]() ![]()
3 nov, 2011 13:16 |
|
childhoodlight
Elev |
Min grammatik är väldigt bra och jag snappar ofta upp bättre när det kommer till internet och sociala medier :> Så för mig är det bara en stor fördel!
3 nov, 2011 14:24 |
|
Humlesnurr
Elev |
Eller vänta, EN grej har förändrats. Jag missar ofta att skriva punkt i slutet av den SISTA meningen (<titta)
ϟ Ego sum Lady MagicFlight159 ϟ 3 nov, 2011 14:32 |
|
ikka
Elev |
Min grammatik är det nog ingen större skillnad på, men min stavning är mycket bättre när jag skriver på datorn. Stavningsprogram är underbara. ♥ Sen så är det väl klart att det slinker in några förkortningar och engelska uttryck lite här och var, men som sagt var, själva grammatiken ändras inte för mig.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
3 nov, 2011 14:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Kintsugi: När det kommer till grammatik så är jag värdelös. Sån är jag också xD ibland undrar jag seriöst om jag verkligen kommer från Sverige haha. Illa! 3 nov, 2011 14:32 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen