Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HBT-frågor.

Forum > Off Topic > HBT-frågor.

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Mycket fint skrivet. Kudos! Håller absolut med dig. Mera föreläsningar behövs överallt. När vi hade sexualkunskap i min skola handlade allt om samlaget mellan man och kvinna. Tonåringar av motsatta könen tillsammans men aldrig dom båda könen tillsammans. Jag och några tyckte att det var viktigt att vi skulle ta upp det men vi buades av homofoberna (det är 4-5 killar i min klass) som sa att det var inte naturligt, dom sa att det var äckligt och fel. Föreläsningar om HBT borde ske på skolor.


På min skola undervisade dom om båda, RFSU eller vad dom nu hette kom och undervisade om bi och homo-sexualitet medans lärarna stod för den mesta undervisningen om heterosexualitet
Dom har inte kommit till vår skola + Att några killar i min klass sa att dom skulle typ skolka om dom fick höra om homosexuella och bisexuella

9 nov, 2011 16:21

ikka
Elev

Avatar


^Det låter som att det är de som behöver infon...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F19dcb2fe90f3aa814537f77f66dea001%2Ftumblr_mr067yYzlQ1r07ig3o9_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F55f2b5931c1e0c49ff0bb498524f8691%2Ftumblr_mndea9371B1rvv3l2o9_500.gif[img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97

9 nov, 2011 16:36

Borttagen

Avatar


*applåderar*

Homosexualitet existerar i 450 arter, homofobi existerar i en. Vilken av dem är onaturlig?

Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Mycket fint skrivet. Kudos! Håller absolut med dig. Mera föreläsningar behövs överallt. När vi hade sexualkunskap i min skola handlade allt om samlaget mellan man och kvinna. Tonåringar av motsatta könen tillsammans men aldrig dom båda könen tillsammans. Jag och några tyckte att det var viktigt att vi skulle ta upp det men vi buades av homofoberna (det är 4-5 killar i min klass) som sa att det var inte naturligt, dom sa att det var äckligt och fel. Föreläsningar om HBT borde ske på skolor.


På min skola undervisade dom om båda, RFSU eller vad dom nu hette kom och undervisade om bi och homo-sexualitet medans lärarna stod för den mesta undervisningen om heterosexualitet
Dom har inte kommit till vår skola + Att några killar i min klass sa att dom skulle typ skolka om dom fick höra om homosexuella och bisexuella


-.-' Idioter.

9 nov, 2011 16:41

Borttagen

Avatar


Skrivet av soratanaka:
På en del vårdcentraler har läkare fått rekommendationen att bära extra handskar när de tar blodprov på homosexuella, med risken att de bär på HIV.

Grejen ligger inte vem du tar med till sängkammaren. Vem som helst kan bära på HIV. Är du som läkare så rädd att ett par handskar inte räcker, bär två, men bär två till varenda patient. Homosexuella behöver inte bära på detta virus bara för att de råkar vara homosexuella. Jag kan med säkerhet berätta att även heterosexuella kan bära på denna könssjukdom. Det är ett faktum. Det ska inte specificeras på vilken läggning man har.


Fast det där stämmer ju inte riktigt. Dels så gäller det enbart manliga homosexuella (det är mycket ovanligt att hiv smittar mellan två kvinnor) och dels så är hiv betydligt vanligare bland manliga homo- och bisexuella än bland heteropersoner.

Det är ju trots allt en farlig sjukdom, så att extra försiktighet iakttas är inte konstigt.

Utöver det är det ett mycket bra inlägg!

9 nov, 2011 23:40

Amandan
Elev

Avatar


^ Ja, du har rätt, vill bara tillägga med det du skrev att det är vanligare bland homosexuella män för att sjukdomen lättare smittar analt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_ltc0jeaRGd1qlqgbzo1_r1_400.gif Min tumblr!

9 nov, 2011 23:52

1 2

Forum > Off Topic > HBT-frågor.

Du får inte svara på den här tråden.