Sjunde året på Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Sjunde året på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
"Dean du vet om att du också kan flytta, man kan flytta tillsammans" sa jag roat åt honokm och vi började gå
"Det har sina fördelar att var från trollkarlsfamiljer" sa Draco roat och vi beställde glass och jag åt på min chokladglass och såg sedan på tvillingarna "Vi har påskstängt, men annars hjälper Lee oss" sa Fred och jag nickade "Hur är det med honom?" frågade jag dem "Jo det är bra, han har en hel del ider, kanske inte lika bra som våra, men de är bra" sa George lite roat och jag skrattade, de är verkligen härliga. "Hur är det på skolan då?" frågade George "Ja jo det är väll bra" sa Blaise "Hur går det med Snape och syskonen då?" frågade George "Ja Laura du kan ju berätta hur det är med syskonen" sa jag och blinkade roat med ena ögat ![]()
8 nov, 2011 17:47 |
|
Borttagen
|
- Jo, syskonen beghöver vi inte oroa oss för längre, sa jag glatt.
Tvillingarna såg på mej och jag log. - Jo det började med att jag och Cara fick straffkommendering, och ni vet ju hur de är. Sen kom Caras far och straffade en utav dem. Sen skulle vi ha lektion i mugglarstudier och jag käftade emot läran så att han började kasta förbannelser över mig, då kom de andra var i animagusform och anföll honom, jag lamslog honom och drog in honom i ett skåp. Sist så hängde jag dem uppoch ner och stängde sedan in dem i en grotta, och det är där de är nu, sa jag lätt och såg på tvillingarna. - Vad är det?, sa jag för de stirrade på mig. 8 nov, 2011 18:08 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag bara log ät Laura, det var en ganska bra sammanfattning. Tvillingarna såg skeptiskt på henne
"asså jag vet inte riktigt vad jag ska säga" sa George o Fred nickade "vi gillar inte syskonen, men låsa in dem i en grotta? Är det inte att gå lite väl långt?" sa Fred "inte med tanke på vad de gjort. Tänk efter de torterar oss, de hatar oss o straffar oss för allt vi gör! O inte ens pappas straff funkar så då löste vi det på det här sättet" sa jag lätt som om jag pratade om vädret "ni verkar ha blivit ganska galna?" sa tvillingarna o utbytte en blick med varandra ![]()
8 nov, 2011 18:14 |
|
Borttagen
|
- Jamen om ni ser det så här, skulle jag ha kvar alla sår de har gett mig skulle jag se ut som en zombie eller nått.
Och lika Ginny, ja och resten av skolan. - skulle ni vart där skulle ni förstå, om man tar Umbridge så är hon bara en ängel jämfört med dem. Och henne klarade ju ni inte av eller hur? - Och om ni vill kalla oss galna så gör det, men jag är hellre galen och har räddat alla elever, än att inte vvara galen, sa jag trotsigt och såg på dem med armarna i kors. 8 nov, 2011 20:06 |
|
Cara Riddle
Elev |
"Hej lugna dig sis" sa George och log
"Ja vi menade inget illa" skrattade Fred "De vet vi att ni inte gjorde, men det är precis som Laura säger, syskonen är hemska" sa jag o ryste lite "Men kan inte du kontrollera dem?" sa George "Nej, de är inte så glada över mig, de hatar mig, den enda de hatar mer är Laura" jag såg medlidande på min vän "O det spelar ingen roll vad pappa säger, så grottan var faktiskt det bästa vi kunde göra" jag log mot dem o de skrattade lite "Påmin mig om att aldrig börja bråka med er" sa Fred "Ja tänk om ni två skulle börja bråka, skolan skulle nog rasa. tur att ni är så bra vänner" sa George och jag kunde inte låta bli att börja skratta hysteriskt ![]()
8 nov, 2011 20:21 |
|
Borttagen
|
Jag log mot mina bröder.
- Jag fattar att ni inte menade nått illa, men man ska inte tala om saker man inte har vart med om, sa jag och med ett flin mot dem.. - Fast egentligen fattar jag inte varför de hatar mig mer än dig. Jag har ju inte precis gjort något mot dem, jag är inget hot eller något sådant. Medans du bara kan skicka iväg dem till din pappa, sa jag fundersamt och skrattade sedan med Cara. - Vi har faktiskt bråkat en gång, fast det lär du nog fråga Dean och Draco om, sa jag med ett flin efter jag hade slutat att skratta. 8 nov, 2011 20:49 |
|
Cara Riddle
Elev |
jag slutade tillslut skratta o trokade några tårar o besvarade sedan Laura
"Ja men de tror ju fortfarande du är mugglare o jag vet inte varför de hatar mig heller, jag menar hade de inte gjort något hade jag ju aldrig skickat dem till pappa" sa jag enkelt och såg sedan på Dean o Draco "Det var hemskt! jag trodde de skulle döda varandra" sa Draco "Ja, de bara skrek på varandra! och vi kunde liksom inte göra något" sa Dean "Jag tyckte faktiskt det var lite kul, eller vad säger du Laura?" sa jag roat ![]()
8 nov, 2011 20:58 |
|
Borttagen
|
- Japp det tyckte jag med, jag upplevde det inte alls så där som ni upplevde det, sa jag lätt mot Dean och Draco.
- Ja, säger ni det, så ska jag defenitivt inte råka i bråk med er, sa George. - Om du inte vill bli dödad då?, sa Fred sakligt. - Äh, ärligt talat tror ni på allvar att vi skulle kunna döda varandra?, Cara kanske men inte jag och Cara kan kontrolera sig där åtminstone, sa jag lätt. 8 nov, 2011 21:24 |
|
Cara Riddle
Elev |
Jag såg på de andra och nickade
"ja jag är inte riktigt typen som dödar folk som bara är irriterande eller som jag är arga på. Det får mina föräldrar sköta" sa jag lätt "föräldrar? Har du en mamma med?" sa George förvånat "nja, vi får väll säga styvmor. Jag vill inte kalla Bella o pappa ett par, det är o gå för långt men något har de" sa jag lätt "asså jag blir inte ens förvånad" sa Fred "bli inte det" sa Dean roat "nå vad sägs om en runda quidditch?" sa George "jag är på" sa jag o inväntade de andras svar ![]()
8 nov, 2011 21:30 |
|
Borttagen
|
- Absolut, sa jag glatt och hoppade upp från stolen.
Jag vill ha revansch Draco, tyckte inte riktigt du vann ärligt förra gången. Jag höll ju på att svimma där uppe, sa jag med ett flin mot honom och vi gick tillbaka till Kråkboet och bakom deras hus fanns ett utmärkt ställe att spela Quidditch på, gömd från mugglare. - Okej jag är sökare i ena laget och Draco i det andra, vilka vill vara med mej och vilka vill vara med de andra?, sa jag glatt och såg på dem. 8 nov, 2011 21:38 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen