@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dream
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dream: Vad händer om man tittar på solförmörkelsen utan såna där speciella glasögon? :o Du kan skada ögonen riktigt ordentligt. Oj, då gör jag nog bäst i att inte göra det! Men vet du om det är det hela dagen i morgon? (jag har pinsamt lite koll på solförmörkelse :3)
19 mar, 2015 21:52 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Dream: Vad händer om man tittar på solförmörkelsen utan såna där speciella glasögon? :o Du kan bli i värsta fall blind. ._. Hittar du en sån här tidning får du ett par glasögon med dig: ^_^ (Kanske lite bråttom då det är imorgon... öh... :'o) EDIT: Jag vet inte riktigt men det är mellan 9 och 12 tror jag... är inte säker på då exakt då vissa säger att det bara är några minuter. Men runt den tiden!
19 mar, 2015 21:53
Detta inlägg ändrades senast 2015-03-19 kl. 21:54
|
|
Borttagen
|
http://stjarnhimlen.se/2015/Solform20150320.html
Hitta din stad (eller den närmast där du bor) så ser du vilka tider som gäller 19 mar, 2015 21:53 |
|
Fellrendión
Elev |
ALLA, SKRIV I MIN TRÅD OM SOLFÖRMÖRKELSEN:
https://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=43147 BÄTTRE ATT VI SAMLAR ALLT PÅ ETT STÄLLE ÄN ATT VI SPRIDER UT DET! ^^
19 mar, 2015 21:58 |
|
Dream
Elev |
Fellrendión och kelpie
Åh nej!! Hur ska jag då kunna gå till skolan?? XD Det här är ju faktiskt lite läskigt!
19 mar, 2015 21:58 |
|
Chaemy
Elev |
19 mar, 2015 21:58 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Dream: Fellrendión och kelpie Åh nej!! Hur ska jag då kunna gå till skolan?? XD Det här är ju faktiskt lite läskigt! Visst är det... det känns lite som med Medusa eller typ Basilisken. Man får inte se den. Saknar henne... synd att hon tagit paus från Mugglis... (fast egentligen bra) Okej nu pratar jag strunt men började tänka på den Kattuggla...
19 mar, 2015 22:03 |
|
Dream
Elev |
Fellrendión: Eller hur! Jag borde verkligen hålla mig borta från solen för jag VET att jag inte kommer kunna hålla mig från att titta... XD
19 mar, 2015 22:11 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Fellrendión, haha jag vet ingenting om kloning förutom att det första klonade fåret hette Dolly! Men frågan är, om du klonar dig själv, blir det verkligen du? Vad är det som gör en människa? Vad formar personligheten? Är det bara gener eller är det som du säger också miljö? Detta väcker så sjukt många frågor! Om man skulle kunna klona sig själv, och det skulle ske på ett säkert och smidigt sätt, skulle man då räknas som förälder till sin klon? Skulle alla få klona? Finns ju ärftliga sjukdomar där föräldern kan vara sjuk men barnet blir inte det pga den ärver de friska generna från den andra föräldern. Vid kloning kopieras ju hela den genetiska uppsättningen till klonen vilket leder till att om man har en genetisk sjukdom kommer även klonen att få det. Skulle det göras någon skillnad på s.k "klonbarn" och "vanliga barn"? Haha detta var väldigt intressant att fundera på... Skrivet av Borttagen: Skrivet av Vildvittra: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Om man klonar sig själv och dödar klonen, kan man hamna i fängelse då? Är inte det typ som att döda sig själv? o.O Okej jag tänker jätteskumt. En klon har samma genuppsättning som dig. Enäggstvillingar har samma genuppsättningar och man får ju inte döda sin tvilling utan efterföljder ^^ Blev plötsligt väldigt intresserad att läsa på om mänsklig kloning, inte för att jag vill döda någon idag alltså... men spännande ;D Vi kan börja med........ Är kloning i hemmet tillåtet? Alltså när man har klonat får och sånt så har ju det nya fåret typ fötts som lamm. Så om man ska klona sig själv så kommer det ju inte ploppa upp en av sig själv i samma ålder. Låt säga att man har kloningsutrustning och kanske en artificiell livmoder där klonen kan gå igenom hela fosterutvecklingen och sen födas som en bebis. Eller om man själv har en livmoder och kan plantera in det klonade embryot eller vad det nu är. Då har man ju egentligen bara gjort en bebis av sig själv. Idag är det helt fritt fram att skapa bebisar som är till 50% av en själv. Så det borde inte vara en sådan stor skillnad med 100% väl? Vad menade du med: "dag är det helt fritt fram att skapa bebisar som är till 50% av en själv", förstod inte riktigt... Alltså, om jag får en bebis på "vanligt" vis, får den väl 50 procent av mina gener? ;S är inte bra på sånt här.. 20 mar, 2015 00:02 |
|
Fellrendión
Elev |
20 mar, 2015 06:00 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen