Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 19783 19784 19785 ... 30041 30042 30043
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Vildvittra:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fellrendión:
Om man klonar sig själv och dödar klonen, kan man hamna i fängelse då? Är inte det typ som att döda sig själv? o.O
Okej jag tänker jätteskumt.


En klon har samma genuppsättning som dig. Enäggstvillingar har samma genuppsättningar och man får ju inte döda sin tvilling utan efterföljder ^^



Blev plötsligt väldigt intresserad att läsa på om mänsklig kloning, inte för att jag vill döda någon idag alltså... men spännande ;D



Vi kan börja med........
Är kloning i hemmet tillåtet?


Alltså när man har klonat får och sånt så har ju det nya fåret typ fötts som lamm.

Så om man ska klona sig själv så kommer det ju inte ploppa upp en av sig själv i samma ålder. Låt säga att man har kloningsutrustning och kanske en artificiell livmoder där klonen kan gå igenom hela fosterutvecklingen och sen födas som en bebis. Eller om man själv har en livmoder och kan plantera in det klonade embryot eller vad det nu är. Då har man ju egentligen bara gjort en bebis av sig själv.

Idag är det helt fritt fram att skapa bebisar som är till 50% av en själv. Så det borde inte vara en sådan stor skillnad med 100% väl?

19 mar, 2015 21:15

Hedwig96
Elev

Avatar


Skrivet av renblodsprinsen:
Skrivet av Hedwig96:
Jag vill inte missa solförmörkelsen, men jag vet inte vilken tid den syns och hur man ska se för att inte titta direkt på solen!??

http://www.popast.nu/2015/03/se-solformorkelsen-den-20-mars-2015-allt-du-behover-veta/

tackar

19 mar, 2015 21:18

potterflicka
Elev

Avatar


Jag är så trött.

Godnatt.

19 mar, 2015 21:23

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Vildvittra:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Fellrendión:
Om man klonar sig själv och dödar klonen, kan man hamna i fängelse då? Är inte det typ som att döda sig själv? o.O
Okej jag tänker jätteskumt.


En klon har samma genuppsättning som dig. Enäggstvillingar har samma genuppsättningar och man får ju inte döda sin tvilling utan efterföljder ^^



Blev plötsligt väldigt intresserad att läsa på om mänsklig kloning, inte för att jag vill döda någon idag alltså... men spännande ;D



Vi kan börja med........
Är kloning i hemmet tillåtet?


Alltså när man har klonat får och sånt så har ju det nya fåret typ fötts som lamm.

Så om man ska klona sig själv så kommer det ju inte ploppa upp en av sig själv i samma ålder. Låt säga att man har kloningsutrustning och kanske en artificiell livmoder där klonen kan gå igenom hela fosterutvecklingen och sen födas som en bebis. Eller om man själv har en livmoder och kan plantera in det klonade embryot eller vad det nu är. Då har man ju egentligen bara gjort en bebis av sig själv.

Idag är det helt fritt fram att skapa bebisar som är till 50% av en själv. Så det borde inte vara en sådan stor skillnad med 100% väl?

Omg vad häftigt ändå! (Yay! Kul att min lilla text fick så mycket uppmärksamhet (attention seeker )) Inget jag skulle vilja göra (som med det så kallade "självmordet" men tänk att uppfostra sig själv... och tänk att man låter sig själv få växa upp igen... undra hur ens andra jag skulle bli till efter att den fått växa upp i en annan miljö. Wow...
Okej, bara för det kom jag på en berättelseidé om någon som klonar sig själv hela tiden för att få sig själv att leva genom många århundraden.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

19 mar, 2015 21:24

Vildvittra
Elev

Avatar


En kille från Rom har fått något spel och gillar alla bilder på mig på min Instagram ;P

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

19 mar, 2015 21:25

Borttagen

Avatar


Fellrendión, haha jag vet ingenting om kloning förutom att det första klonade fåret hette Dolly!

Men frågan är, om du klonar dig själv, blir det verkligen du? Vad är det som gör en människa? Vad formar personligheten? Är det bara gener eller är det som du säger också miljö?

Detta väcker så sjukt många frågor!
Om man skulle kunna klona sig själv, och det skulle ske på ett säkert och smidigt sätt, skulle man då räknas som förälder till sin klon? Skulle alla få klona? Finns ju ärftliga sjukdomar där föräldern kan vara sjuk men barnet blir inte det pga den ärver de friska generna från den andra föräldern. Vid kloning kopieras ju hela den genetiska uppsättningen till klonen vilket leder till att om man har en genetisk sjukdom kommer även klonen att få det.

Skulle det göras någon skillnad på s.k "klonbarn" och "vanliga barn"?

Haha detta var väldigt intressant att fundera på...

19 mar, 2015 21:33

Dream
Elev

Avatar


Vad händer om man tittar på solförmörkelsen utan såna där speciella glasögon? :o

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fee9cab6f5e9b5ec7665546f0efa1933d%2Ftumblr_inline_oi71haWEQ21uzopwm_500.gif

19 mar, 2015 21:48

Borttagen

Avatar


Skrivet av Dream:
Vad händer om man tittar på solförmörkelsen utan såna där speciella glasögon? :o


Du kan skada ögonen riktigt ordentligt.

19 mar, 2015 21:49

Vildvittra
Elev

Avatar


Barn: "Idag kommer min mamma/pappa att hämta mig."
Jag: "Men vem kommer och hämtar mig då?"
Barn: "Ingen, du får gå hem själv, hahahaha."

De är små änglar med djävulshorn ♥

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

19 mar, 2015 21:49

illusionofcool
Elev

Avatar


Skrivet av Dream:
Vad händer om man tittar på solförmörkelsen utan såna där speciella glasögon? :o

Man kan få allvarliga skador. Är det inte så att även om månen "skyddar" jorden från solen sänder solen ut strålar som man inte ska få i ögonen... Eller något. Finns en del länkar i skriva av sig tråden.

"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing."

19 mar, 2015 21:49

1 2 3 ... 19783 19784 19785 ... 30041 30042 30043

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.