Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 19774 19775 19776 ... 30040 30041 30042
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.

18 mar, 2015 18:59

Borttagen

Avatar

+1


Jag blev just medbjuden på party! Vilket flyt jag har i mitt liv nu

18 mar, 2015 19:05

renblodsprinsen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.


det finns flera kön som kan variera mellan flera kön/ickekön. t.ex genderfluid. förlåt att detta är så dåligt formulerat men du fattar nog.

Fråga vilket/vilka pronomen din vän vill att du ska använda!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc01.deviantart.net%2Ffs71%2Ff%2F2014%2F285%2F9%2F6%2Fmew___mewtwo_strikes_back____gif1_by_flive_aka_nai_by_casualartist89-d82ms4x.gif

18 mar, 2015 19:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av renblodsprinsen:
Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.


det finns flera kön som kan variera mellan flera kön/ickekön. t.ex genderfluid. förlåt att detta är så dåligt formulerat men du fattar nog.

Fråga vilket/vilka pronomen din vän vill att du ska använda!
Hahah ja, just det! Jag minns att jag har läst om en person som är genderfluid!

Jag tror inte ens att personen vet om att det finns något som heter genderfluid dock? Har pratat med personen om andra kön/ickekön än kille och tjej men personen trodde ej på mig ...

Och när jag frågade om det så sa personen att personens kön är baserat på hur personen har sitt hår ... Jag vet inte hur personen tycker att jag ska tolka det liksom, hur ska jag veta vilken frisyr som är vilket kön? Idk.

18 mar, 2015 19:14

renblodsprinsen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av renblodsprinsen:
Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.


det finns flera kön som kan variera mellan flera kön/ickekön. t.ex genderfluid. förlåt att detta är så dåligt formulerat men du fattar nog.

Fråga vilket/vilka pronomen din vän vill att du ska använda!
Hahah ja, just det! Jag minns att jag har läst om en person som är genderfluid!

Jag tror inte ens att personen vet om att det finns något som heter genderfluid dock? Har pratat med personen om andra kön/ickekön än kille och tjej men personen trodde ej på mig ...

Och när jag frågade om det så sa personen att personens kön är baserat på hur personen har sitt hår ... Jag vet inte hur personen tycker att jag ska tolka det liksom, hur ska jag veta vilken frisyr som är vilket kön? Idk.

oj, det låter jättekonstigt...? det finns nog någon annan här som har något bättre än mig att säga

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc01.deviantart.net%2Ffs71%2Ff%2F2014%2F285%2F9%2F6%2Fmew___mewtwo_strikes_back____gif1_by_flive_aka_nai_by_casualartist89-d82ms4x.gif

18 mar, 2015 19:24

Borttagen

Avatar


Skrivet av renblodsprinsen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av renblodsprinsen:
Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.


det finns flera kön som kan variera mellan flera kön/ickekön. t.ex genderfluid. förlåt att detta är så dåligt formulerat men du fattar nog.

Fråga vilket/vilka pronomen din vän vill att du ska använda!
Hahah ja, just det! Jag minns att jag har läst om en person som är genderfluid!

Jag tror inte ens att personen vet om att det finns något som heter genderfluid dock? Har pratat med personen om andra kön/ickekön än kille och tjej men personen trodde ej på mig ...

Och när jag frågade om det så sa personen att personens kön är baserat på hur personen har sitt hår ... Jag vet inte hur personen tycker att jag ska tolka det liksom, hur ska jag veta vilken frisyr som är vilket kön? Idk.

oj, det låter jättekonstigt...? det finns nog någon annan här som har något bättre än mig att säga
Ja, och personen verkar ej ha något bra svar till mig, heller

18 mar, 2015 19:27

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.
Låter som att din kompis är en trans-person, eller var det Queer det kallades då? Känner mig väldigt dum nu, men jag är inte alls insatt i det här så mycket egentligen. Sorry för att jag inte vet skilnaden^^
Jag föreslår hursomhelst att du pratar ut med din kompis och att du då frågar de här frågorna. Jag tycker att det är fullt naturligt att känna sig osäker, men mitt tips är att prata med din kompis och är ärlig fullt ut!^^

18 mar, 2015 19:36

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.
Låter som att din kompis är en trans-person, eller var det Queer det kallades då? Känner mig väldigt dum nu, men jag är inte alls insatt i det här så mycket egentligen. Sorry för att jag inte vet skilnaden^^
Jag föreslår hursomhelst att du pratar ut med din kompis och att du då frågar de här frågorna. Jag tycker att det är fullt naturligt att känna sig osäker, men mitt tips är att prata med din kompis och är ärlig fullt ut!^^
Transsexuell är personen

Jag skulle göra det, men jag har så extremt, extremt svårt för att prata med folk, speciellt att gå fram och fråga folk frågor ... till och med om jag känner personen väl.

18 mar, 2015 19:39

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.
Låter som att din kompis är en trans-person, eller var det Queer det kallades då? Känner mig väldigt dum nu, men jag är inte alls insatt i det här så mycket egentligen. Sorry för att jag inte vet skilnaden^^
Jag föreslår hursomhelst att du pratar ut med din kompis och att du då frågar de här frågorna. Jag tycker att det är fullt naturligt att känna sig osäker, men mitt tips är att prata med din kompis och är ärlig fullt ut!^^
Transsexuell är personen

Jag skulle göra det, men jag har så extremt, extremt svårt för att prata med folk, speciellt att gå fram och fråga folk frågor ... till och med om jag känner personen väl.
Transsexuell... okay tack, ska komma ihåg det i fortsättningen så att jag inte säger fel. Queer är säkert någonting helt annat då:p
Hmm... jag förstår, hur är det med att ringa eller SMSa då?^^

18 mar, 2015 19:47

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Kan en ha två kön? Är extremt förvirrad ... min kompis säger att den varierar mellan kille och tjej ... men är man inte bara ett kön? Jag kan naturligtvis ha fel ... men det känns som att en har ett kön/ickekön?

Jag vet inte vilket pronomen jag ska använda, för jag vill ju inte säga fel ... hur ska jag veta vilken dag personen är vilket kön liksom? Och om den inte är med mig, är det ju ännu svårare.
Låter som att din kompis är en trans-person, eller var det Queer det kallades då? Känner mig väldigt dum nu, men jag är inte alls insatt i det här så mycket egentligen. Sorry för att jag inte vet skilnaden^^
Jag föreslår hursomhelst att du pratar ut med din kompis och att du då frågar de här frågorna. Jag tycker att det är fullt naturligt att känna sig osäker, men mitt tips är att prata med din kompis och är ärlig fullt ut!^^
Transsexuell är personen

Jag skulle göra det, men jag har så extremt, extremt svårt för att prata med folk, speciellt att gå fram och fråga folk frågor ... till och med om jag känner personen väl.
Transsexuell... okay tack, ska komma ihåg det i fortsättningen så att jag inte säger fel. Queer är säkert någonting helt annat då:p
Hmm... jag förstår, hur är det med att ringa eller SMSa då?^^
Jag är ej säker på vad queer är? Jag tror att det är något jättebrett, men jag vet inte.

Det hade varit bättre, men jag har ej personens nummer <//3 Jag ska kolla med en av mina bästa vänner om hon kan gå fram med mig typ, haha

18 mar, 2015 19:51

1 2 3 ... 19774 19775 19776 ... 30040 30041 30042

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.