Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

@ Intresseklubben antecknar

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

1 2 3 ... 19745 19746 19747 ... 30035 30036 30037
Användare Inlägg
nymphglitter
Elev

Avatar


Skrivet av illusionofcool:
Skrivet av nymphglitter:
Detta kanske inte ska tillhöra på denna
tråd, men jag måste fråga lol.
Finns det någon där ute som har
ett enkelt kladdkaksrecept?
För 2-3 personer?

Jag kan ett recept Ganska enkelt men det blir en hel form... Fast de som ska äta kanske äter mycket...

Jaja här är receptet om du vill ha det:

(Ordning spelar ingen roll)

3dl socker
1,5dl mjöl
4 msk kakao
100 gram smör
2 ägg

Ca 30 minuter i ugnen på 175 grader.

Hoppas att det hjälpte


Tack så mycket!! verkligen! Nu blir det kladdkaka. Yay

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FCknKCbzG7Lrri%2Fgiphy.gif

15 mar, 2015 13:44

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av nymphglitter:
Detta kanske inte ska tillhöra på denna
tråd, men jag måste fråga lol.
Finns det någon där ute som har
ett enkelt kladdkaksrecept?
För 2-3 personer?



Li har bästa receptet för det där Nu har jag det inte på hjärnan med det e typ:

100g smör
4,5 dl socker
2½ dl mjöl
6msk kakao
3 ägg
1 krydmått salt, typ.

Tror det är sådär Kan ha glömt nått ehm xD

Sen viska ägg o socker, blanda torra ingerdienser, rör ner i äggenochsockerblandningen, häll i smöret.

175 grader i typ 15-20 minuer, ish

Fick jag det hyffsat rätt nu Li?

15 mar, 2015 13:49

TheFifthMarauder
Elev

Avatar


''Katri, klockan är två, är det inte dags att ta på dig kläder och göra något?''- Min pappa varje söndag när jag ligger kvar i min säng hela dagen i pyjamas

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F67dcd4f518da94315bcdbe6cd2509b24%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D9279187

15 mar, 2015 14:02

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av nymphglitter:
Detta kanske inte ska tillhöra på denna
tråd, men jag måste fråga lol.
Finns det någon där ute som har
ett enkelt kladdkaksrecept?
För 2-3 personer?



Li har bästa receptet för det där Nu har jag det inte på hjärnan med det e typ:

100g smör
4,5 dl socker
2½ dl mjöl
6msk kakao
3 ägg
1 krydmått salt, typ.

Tror det är sådär Kan ha glömt nått ehm xD

Sen viska ägg o socker, blanda torra ingerdienser, rör ner i äggenochsockerblandningen, häll i smöret.

175 grader i typ 15-20 minuer, ish

Fick jag det hyffsat rätt nu Li?


Jag har 3 dl socker, 1,5 dl vetemjöl och 4 msk kakao men allt handlar ju om proportioner

without something there is no nothing

15 mar, 2015 14:15

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Li:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av nymphglitter:
Detta kanske inte ska tillhöra på denna
tråd, men jag måste fråga lol.
Finns det någon där ute som har
ett enkelt kladdkaksrecept?
För 2-3 personer?



Li har bästa receptet för det där Nu har jag det inte på hjärnan med det e typ:

100g smör
4,5 dl socker
2½ dl mjöl
6msk kakao
3 ägg
1 krydmått salt, typ.

Tror det är sådär Kan ha glömt nått ehm xD

Sen viska ägg o socker, blanda torra ingerdienser, rör ner i äggenochsockerblandningen, häll i smöret.

175 grader i typ 15-20 minuer, ish

Fick jag det hyffsat rätt nu Li?


Jag har 3 dl socker, 1,5 dl vetemjöl och 4 msk kakao men allt handlar ju om proportioner
¨

Haha joo, alltså jag glömde skriva det men jag gör oftast 1½ sats för att det passar min kladdkakeform mycket bättre haah!! Men pjuuw, då har jag ju typ kommit ihåg rätt haha Feeling awesome

15 mar, 2015 14:16

Li
Biträdande rektor

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Li:
Jag är så kär just nu det är så himla jooobbbbigt


I vem då?


I Nick Grimshaw kan inte tänka på annat!!!

without something there is no nothing

15 mar, 2015 14:17

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Li:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Li:
Jag är så kär just nu det är så himla jooobbbbigt


I vem då?


I Nick Grimshaw kan inte tänka på annat!!!


Åh! Ingen aning om vem det är men förstår dig D: Det e så jobbigt!

15 mar, 2015 14:22

Vildvittra
Elev

Avatar

+1


Mamma: "Varför har vi ingen termometer? Då vet jag inte om solen är varm."
Jag: "Den är varm, ca 6000 grader. Rör den inte."

Mamma ville inte prata med mig sedan

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

15 mar, 2015 14:28

Borttagen

Avatar


Någon här som har en sida med en tidslinje över hur Universum, planeterna, galaxerna o.s.v. skapades att länka till?

Börjar bli smått desperat, har letat igenom halva www snart...

15 mar, 2015 14:30

Luna Chang
Elev

Avatar


me: *likes something*
tumblr: wait a sec lemme find a way to make that problematic real quick

this sums up todays feelings.

Hej

15 mar, 2015 15:02

1 2 3 ... 19745 19746 19747 ... 30035 30036 30037

Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar

Du får inte svara på den här tråden.