@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
nymphglitter
Elev |
Skrivet av illusionofcool: Skrivet av nymphglitter: Detta kanske inte ska tillhöra på denna tråd, men jag måste fråga lol. Finns det någon där ute som har ett enkelt kladdkaksrecept? För 2-3 personer? Jag kan ett recept Jaja här är receptet om du vill ha det: (Ordning spelar ingen roll) 3dl socker 1,5dl mjöl 4 msk kakao 100 gram smör 2 ägg Ca 30 minuter i ugnen på 175 grader. Hoppas att det hjälpte Tack så mycket!! verkligen! Nu blir det kladdkaka. Yay
15 mar, 2015 13:44 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av nymphglitter: Detta kanske inte ska tillhöra på denna tråd, men jag måste fråga lol. Finns det någon där ute som har ett enkelt kladdkaksrecept? För 2-3 personer? Li har bästa receptet för det där 100g smör 4,5 dl socker 2½ dl mjöl 6msk kakao 3 ägg 1 krydmått salt, typ. Tror det är sådär Sen viska ägg o socker, blanda torra ingerdienser, rör ner i äggenochsockerblandningen, häll i smöret. 175 grader i typ 15-20 minuer, ish Fick jag det hyffsat rätt nu Li? 15 mar, 2015 13:49 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
''Katri, klockan är två, är det inte dags att ta på dig kläder och göra något?''- Min pappa varje söndag när jag ligger kvar i min säng hela dagen i pyjamas
15 mar, 2015 14:02 |
|
Li
Biträdande rektor |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av nymphglitter: Detta kanske inte ska tillhöra på denna tråd, men jag måste fråga lol. Finns det någon där ute som har ett enkelt kladdkaksrecept? För 2-3 personer? Li har bästa receptet för det där 100g smör 4,5 dl socker 2½ dl mjöl 6msk kakao 3 ägg 1 krydmått salt, typ. Tror det är sådär Sen viska ägg o socker, blanda torra ingerdienser, rör ner i äggenochsockerblandningen, häll i smöret. 175 grader i typ 15-20 minuer, ish Fick jag det hyffsat rätt nu Li? Jag har 3 dl socker, 1,5 dl vetemjöl och 4 msk kakao men allt handlar ju om proportioner without something there is no nothing 15 mar, 2015 14:15 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Li: ¨Skrivet av Frivolt: Skrivet av nymphglitter: Detta kanske inte ska tillhöra på denna tråd, men jag måste fråga lol. Finns det någon där ute som har ett enkelt kladdkaksrecept? För 2-3 personer? Li har bästa receptet för det där 100g smör 4,5 dl socker 2½ dl mjöl 6msk kakao 3 ägg 1 krydmått salt, typ. Tror det är sådär Sen viska ägg o socker, blanda torra ingerdienser, rör ner i äggenochsockerblandningen, häll i smöret. 175 grader i typ 15-20 minuer, ish Fick jag det hyffsat rätt nu Li? Jag har 3 dl socker, 1,5 dl vetemjöl och 4 msk kakao men allt handlar ju om proportioner Haha joo, alltså jag glömde skriva det men jag gör oftast 1½ sats för att det passar min kladdkakeform mycket bättre 15 mar, 2015 14:16 |
|
Li
Biträdande rektor |
I Nick Grimshaw without something there is no nothing 15 mar, 2015 14:17 |
|
Frivolt
Elev |
Åh! Ingen aning om vem det är men förstår dig D: Det e så jobbigt! 15 mar, 2015 14:22 |
|
Vildvittra
Elev |
Mamma: "Varför har vi ingen termometer? Då vet jag inte om solen är varm."
Jag: "Den är varm, ca 6000 grader. Rör den inte." Mamma ville inte prata med mig sedan "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 15 mar, 2015 14:28 |
|
Borttagen
|
Någon här som har en sida med en tidslinje över hur Universum, planeterna, galaxerna o.s.v. skapades att länka till?
Börjar bli smått desperat, har letat igenom halva www snart... 15 mar, 2015 14:30 |
|
Luna Chang
Elev |
me: *likes something*
tumblr: wait a sec lemme find a way to make that problematic real quick this sums up todays feelings. Hej 15 mar, 2015 15:02 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen