Skrivet av Borttagen: Jag gör ett fandom crush test (tack vare Fellrendións inlägg som jag såg) och det står "I like boys" Och "I like girls". Vilken ska jag ta??
why not both? (Som jag)
Haha, jag ville ta det, men det fanns bara ett kön man kunde välja per gång, så jag gjorde testet två gånger. xD
Spoiler: Tryck här för att visa!Harry Potter. Vem kunde tro att ett namn kunde göra så mycket? Vem kunde tro att en människa kunde göra flera andras liv genom att skriva om en föräldrarlös pojke som måste bekämpa den person som kallblodigt mördat hans föräldrar? Vad Harry betyder för mig går inte att sätta ord på. För mig har han alltid funnits där, kanske inte alltid längst fram bland mina tankar men alltid någonstans i bakhuvudet. Jag vet inte vem jag skulle vara utan honom. Utan allt som Luna, Harry, Ron, Hermione, Fred, George, Neville, listan är oändlig, har lärt mig. Harry har förstått mig när jag har varit ledsen och jag tror aldrig att någonting (möjligtvis någon) kommer att vara viktigare för mig än just de böckerna och filmerna. Jag vet att om jag inte haft Harry hade jag inte varit samma person. Jag hade inte velat bli en författare eller fått tillnärrmelsevis lika många gånger att skratta. För personer som inte känner mig kan jag kanske verka jobbig och konstig, men vad gör det? Jag har Harry och om jag har honom kommer jag aldrig känna mig helt ensam. När jag skrev raden nedanför spoilern (ja jag gjorde det nu) blev jag fylld av känslor, jag kan liksom inte förklara vad Harry betyder för mig. Han är min barndom, min sysselsättning, min musiksmak, min önskade klädstil, allt♥♥ Jag är ganska säker på att några här förstår hur mycket han betyder för mig eftersom han betyder lika mycket för dem. De kanske förstår vad jag menar med att han är min musiksmak och önskade klädstil. Jag är fylld till brädden av Harry känslor, han är som en bror för mig, bara att jag förstår honom mycket mer. Jag kan verkligen inte förklara vad han betyder för mig med ord, och jag tycker ändå att jag har ganska bra hand med dem. Ingen som inte känner så skulle kunna förstå, jag säger inte att ingen annan känner likadant, bara att det är dem som kan förstå. Jag kan gråta bara av att höra en låt med text inspirerad av HP, läsa mina känslor angående honom, uttryckta i ord av andra. Jag är en bokslukare, jag läser ALLT!!! Jag älskar fantasy och "vanliga" böcker. Jag ser absolut inte HP som en fantasystory, visst, det kanske är några drakar med ibland men det är ju inte vad Harry går ut på. Javisst jag kanske babblar på men vad han betyder för mig får inte plats i ett nötskal. Jag har aldrig varit kär på riktigt men jag vet hur det känns att älska något. HP är inte bara en bok, det betyder så mycket mer för så många människor. Jag är inte världens största fan av HP filmerna (men jag älskar dem because it's HP) men ändå såg jag hela den tre och en halv timme långa premiären på Deathly Hallows bara för att ha sett den, och ja, jag brast ut i gråt när Joanne sade "Hogwarts will always be there to welcome you home". För ett par år sen hade jag inte insett hur mycket han verkligen betydde för mig och jag var oerhört fånig och kände lite att jag inte gillade det tillräckligt mycket, men nu vet jag att det inte stämmer. För det första så är det ju inget krav att man ska älska något och för det andra så älskar jag HP OTROLIGT mycket. Jag längtar jättemycket till Firebolt och det är inte bara för att träffa massa människor. Jag vill övertyga mig om att det faktiskt finns andra som älskar HP lika mycket som jag. Visst vet jag att det finns det men jag vill träffa några. (Bara för att nämna så känner jag ju Susy bones och hon gillar också HP jättemycket) Jag vill (trots att det inte är säkert att det blir några) diskutera elevhem, spöken, Hogwarts, Horrokruxer, allt med någon. Få ur mig det där känslorna som ligger inom mig och vill ut. Vill få vänner jag kan prata med allt om. (Återigen så finns Susy bones) Jag vill verkligen skriva mer här, trots att jag vill kolla upp vad det är som gör att mitt öga lyser rött, och som jag redan har sagt betyder Harry jättemycket för mig och, som jag redan har sagt kan jag inte beskriva vad han betyder. Jag kan bara säga som Harry:
^^Det här skrev jag bara för att jag letade upp en gammal tråd med det temat och verkligen ville ösa det ur mig. Det handlar om vad HP betyder för mig.
"It's not over until the mockingjay sings."// "Something unexpected happens. I begin to sing."
23 feb, 2015 17:25
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-23 kl. 19:00
Antal ändringar: 1
Pappa har diskbråck så han kan inte lämna sängen ;-;
23 feb, 2015 17:47
Borttagen
Vi ska odla HeLa-celler på skolan. Det är celler som har odlats ända sen 1951 då Henrietta Lacks dog. De odlas världen över och enligt wikipedia så är den uppskattade massan av HeLa-celler större än det som finns kvar av hennes kropp.
Nu är jag färdig med ett Word-dokument på fyra sidor där jag jättenoggrant skrivit ner regler och annan info om ett Hungerspelen-lajv jag hoppas på att kunna göra i sommar ifall idén uppskattas och någon är intresserad.
Vi övar muntligt på svenskan nu. Och då så ska vi hålla ett litet "tal" typ. Eller vi ska stå framför klassen och prata om valfritt ämne men jag har ingen aning om vad! Och vi ska prata i typ 4-3 minuter.
Har ni några tips på vad jag skulle kunna prata om så skulle det vara fantastiskt!
(Inte Harry Potter dock, jag vill inte prata om det c: )