@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alvenia
Elev |
Kan någon berätta vem som vann mello, missade slutet
21 feb, 2015 22:30 |
|
cikki
Elev |
JAG HAR LYCKATS BLI KOMPIS MED MIN KOMPIS KATT SOM AVSKYR ALLA INKLUSIVE MIN KOMPIS woho
21 feb, 2015 22:35 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Solkatten: Har du aldrig hört talas om frigolit? Eller har ni kanske ett annat ord för det i Finland? Sök på google. jaa men de dääär ja. De heter ju styrox Jag var ju självklart tvungen att googla det där och fann resultaten hyfsat intressanta. Tydligen är "frigolit" ett i stort sett ickeexisterande ord i finlandssvenska och de flesta har väl aldrig riktigt hört det. Samma gäller ordet "styrox" och svensksvenska. Ingen svensksvensk vet direkt vad "styrox" betyder. Rätt kul hur det går om varandra sådär. :p Styrox låter dock sjukt mycket coolare än frigolit. ja men de där e ju intressant.. Spoiler: Tryck här för att visa! hittade den här, kanske samma du läste.. o vad menar de med att frigolit inte har mycket gemensamt med Frivolt?? 21 feb, 2015 22:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Solkatten: Har du aldrig hört talas om frigolit? Eller har ni kanske ett annat ord för det i Finland? Sök på google. jaa men de dääär ja. De heter ju styrox Jag var ju självklart tvungen att googla det där och fann resultaten hyfsat intressanta. Tydligen är "frigolit" ett i stort sett ickeexisterande ord i finlandssvenska och de flesta har väl aldrig riktigt hört det. Samma gäller ordet "styrox" och svensksvenska. Ingen svensksvensk vet direkt vad "styrox" betyder. Rätt kul hur det går om varandra sådär. :p Styrox låter dock sjukt mycket coolare än frigolit. ja men de där e ju intressant.. Spoiler: Tryck här för att visa! hittade den här, kanske samma du läste.. o vad menar de med att frigolit inte har mycket gemensamt med Frivolt?? Jodå, läste också den texten. ^^ Hen kanske inte tycker att Frivolt är lätt, smulig och isolerande? :p 21 feb, 2015 22:41
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-21 kl. 22:42
|
|
Elma00
Elev |
21 feb, 2015 22:42 |
|
Solkatten
Elev |
Jon och Isa eller vad hon nu hette gick direkt vidare till finalen. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 21 feb, 2015 22:48
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-21 kl. 22:49
|
|
Hedwig96
Elev |
hessactually ja antagligen, men fattar ändå inte Frivolt är väl inte nåt material heller
O nu när vi talar om de här med orden så såna här skor, kallar ni det kardborreband ?? ![]() 21 feb, 2015 22:49 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Hedwig96: hessactually ja antagligen, men fattar ändå inte Frivolt är väl inte nåt material heller O nu när vi talar om de här med orden så såna här skor, kallar ni det kardborreband ?? Det gör vi. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 21 feb, 2015 22:50 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Hedwig96: hessactually ja antagligen, men fattar ändå inte Frivolt är väl inte nåt material heller O nu när vi talar om de här med orden så såna här skor, kallar ni det kardborreband ?? Det gör vi. skojj, här heter det tarra... sinitarra är dock det ni kallar häftmassa och tarra kan också betyda klistermärke.. dock växer inte tarra på träd eller förresten är det kastanier som växer på träd, nu blandar jag lite 21 feb, 2015 22:54 |
|
Borttagen
|
Tittar på Cosplay-sm. tydligen är min bror någonstans där i publiken.
21 feb, 2015 22:58 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen