@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hängslebyxor
Elev |
20 feb, 2015 07:41 |
|
yerAwizardThea
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag går i åttan och inser fortfarande att ord jag använder inte är ren svenska... Det är ju sjukt egentligen men jag vill ju inte förlora slangord som är underbara. :cSkrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Till er norrlänningar: Jag älskar verkligen era ordvarianter. "Vars", liksom. Så ballt. I know! Visst e den fantastisk? Förståeligt. Vissa norrländska dialekter och gotländska är definitivt på min topp fem-lista över dialekter. x) Det är lite sävligt på ett trevligt sätt med en massa helgrymma ord. Går inte att ogilla. :p haha men eller hur Blir glad när jag får höra sånt där, för jag har alltid skämts över min gotländska dialekt, eller..sen jag flyttade därifrån i alla fall. Jag fattar ju själv att det inte är något att skämmas över och den är inte ens grov..but stilll ;C
20 feb, 2015 07:53 |
|
Borttagen
|
Fan vad svårt det är att slänga saker man fått. Slängde liksom ett par tofflor jag fått av en väns föräldrar i julklapp? De var svåra att komma in i, vi har vägglöss + de färgar av sig. Samma sak med 4 st pretty little liars böcker, jag kommer aldrig läsa dem men jag kan bara inte ge bort eller sälja för jag fick dom av min bästa vän för att han vet att jag vill träna på engelska så då köpte han de fyra första böckerna till mig (hur snällt är inte det?)... men jag läser dem inte!... 20 feb, 2015 08:40 |
|
thesecondlovegoodchild
Elev |
Ibland orkar man verkligen inte hänga med på lektionerna utan sitter typ och somnar, någon som håller med?
20 feb, 2015 08:53 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
Skrivet av thesecondlovegoodchild: Ibland orkar man verkligen inte hänga med på lektionerna utan sitter typ och somnar, någon som håller med? har redan slumrat till några gånger...
20 feb, 2015 09:07 |
|
Afturelding
Elev |
20 feb, 2015 09:27 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Till er norrlänningar: Jag älskar verkligen era ordvarianter. "Vars", liksom. Så ballt. I know! Visst e den fantastisk? Förståeligt. Vissa norrländska dialekter och gotländska är definitivt på min topp fem-lista över dialekter. x) Det är lite sävligt på ett trevligt sätt med en massa helgrymma ord. Går inte att ogilla. :p haha men eller hur Blir glad när jag får höra sånt där, för jag har alltid skämts över min gotländska dialekt, eller..sen jag flyttade därifrån i alla fall. Jag fattar ju själv att det inte är något att skämmas över och den är inte ens grov..but stilll ;C Åh, men jag förstår hur du tänker. Nu är jag i och för sig skåning och visar man det får man höra så jävla mycket skit. Vet inte hur det är med det för andra. Jag har i alla fall hatat min egen dialekt i några år till jag tröttnade och insåg att den är rätt fräck ändå. Men gotländska! Jag känner ingen med dialekten, även om en bekant som numer håller till i Blekinge är därifrån. Jag hade kunnat sitta och lyssna på dig i timmar. (Här måste jag dra gränsen och säga att jag är från västra Skåne så blanda inte ihop mig med Ystadbor och Kristianstad och sådant.) 20 feb, 2015 09:51 |
|
A.k
Elev |
Jag har loggat in här för första gången på minst ett halvår. Så... GOTT NYTT ÅR!!! ♥
"Everything should be made as simple as possible, but not simpler.” 20 feb, 2015 09:53 |
|
cikki
Elev |
Är hemma idag från skolan pga överstressad.
lol detta ska hända i nian inte nu. 20 feb, 2015 10:10 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Till er norrlänningar: Jag älskar verkligen era ordvarianter. "Vars", liksom. Så ballt. I know! Visst e den fantastisk? Förståeligt. Vissa norrländska dialekter och gotländska är definitivt på min topp fem-lista över dialekter. x) Det är lite sävligt på ett trevligt sätt med en massa helgrymma ord. Går inte att ogilla. :p haha men eller hur Blir glad när jag får höra sånt där, för jag har alltid skämts över min gotländska dialekt, eller..sen jag flyttade därifrån i alla fall. Jag fattar ju själv att det inte är något att skämmas över och den är inte ens grov..but stilll ;C Åh, men jag förstår hur du tänker. Nu är jag i och för sig skåning och visar man det får man höra så jävla mycket skit. Vet inte hur det är med det för andra. Jag har i alla fall hatat min egen dialekt i några år till jag tröttnade och insåg att den är rätt fräck ändå. Men gotländska! Jag känner ingen med dialekten, även om en bekant som numer håller till i Blekinge är därifrån. Jag hade kunnat sitta och lyssna på dig i timmar. (Här måste jag dra gränsen och säga att jag är från västra Skåne så blanda inte ihop mig med Ystadbor och Kristianstad och sådant.) .. men skånska är väl charmigt? Jag hängde mycket i Kristianstad förr i världen så det är den skånskan jag främst tänker på. Sen har jag varit i situationer i Skåne när man tänkt lite.. not sure if Danish!? ^^ Vettefan varför jag tycker gotländska låter så dumt? det verkar ju snarare vara tvärtom för andra.) Men tänk vad tråkigt om alla i Sverige snackade exakt likadant. 20 feb, 2015 10:50 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen