@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
illusionofcool
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Frivolt: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Frivolt: illusionofcool Jaa ;O Det hade varit så himla awesome D: Jag har en hogwarts-hoodie men vill ha en slytherin D: The hoodie collection of awesomnes... *HP-hoodies... Du har iaf en... Jag *snyft* har ingen *snyft* men eller hur Jaaa, min kompis köpte den på utställningen i norrköping ^^ Åååh D: Du borde verkligen skaffa dig en, så snart du kan!! Japp.. Det borde jag. Tyvärr köpte jag bara en halsduk på utställningen i Norrköping (som förövrigt var väldigt bra) och har inte hunnit leta efter något ställe att köpa en på. Sen när jag var på science fiction bokhandeln i Malmö idag igår fanns det ingen hoodie (inte för att jag tror att det brukar finnas det) och alla t-shirtar var för stora för mig... Åh D: Ja alltså mkt va så dyrt där D: Åh ja jag har inte sett nån där D: vi får helt enkelt fara till London och gå på utställningen där Det är ju en ypperlig lösning. Liksom man bara "Jag kunde inte gå på utställningen i Norrköping så jag sticker till London och går på den istället." Definitivt mitt argument gällande vissa andra saker... "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 18 feb, 2015 00:30 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Det skulle vara bra om jag gick och la mig nån gång. Helt fantastiskt faktiskt.
18 feb, 2015 02:10 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av L'Amour et Psyché: Det skulle vara bra om jag gick och la mig nån gång. Helt fantastiskt faktiskt. Jag har försökt, men jag somnar inte =( trots att jag är svintrött =) - just like themarauder 18 feb, 2015 02:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Borttagen: Skrivet av L'Amour et Psyché: Skrivet av Hedwig96: PAJA är ett sånt lustigt ord, Tänkvärt Jag pajade katten för en stund sen Jag talade en gång om det med en släkting (från Sverige) och hon sa att man klappar katten Men klappa är ju att lätt slå Och paja (här) betyder ju att stryka Slår ni katten (alltså som klappar, inte gör den illa) eller stryker ni den (pajar). Skulle nån däremot komma fram till mej och fråga "får jag stryka din katt" skulle jag tycka de var ganska märkligt. Klappa låter bättre.. man man klappar väl inte en katt. För övrigt så tänker jag på så konstiga saker ibland att jag undrar från vilken planet jag härstammar. Så här kommer jag nu och pajar din lilla söta kissemisse För mig är att paja nånting att ha sönder något. Att paja en katt låter helt sjukt i mina öron, hahaha Paja = ta sönder något. x) Men det man gör när man klappar något är ju egentligen att stryka något, även om man också använder ordet för att slå någon - "jag ska klappa till dig". Därför kan jag säga att jag skulle klappa till dig om du skulle paja min katt. jag kan förstå det o jo jag vet att de där betyder att ta sönder nåt de e de som kan bli lite konstigt Hur är det när man klappar i händerna då (applåderar ) De e ganska komplicerat att förklara innebörden i ett ord...särskilt när andra tycker att det betyder nåt annat. O hahaa de där var kul Det är det som är så kul med språk. Jag är själv norsk och när en svensk säger till mig att jag är rar blir jag rätt förvånad innan jag kommer ihåg svenska innebörden av ordet då rar är konstig på norska. Samma med rolig, vilket är lugn på norska. xD 18 feb, 2015 02:31 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av L'Amour et Psyché: Det skulle vara bra om jag gick och la mig nån gång. Helt fantastiskt faktiskt. Jag har försökt, men jag somnar inte =( trots att jag är svintrött Vad jobbigt D: räknat får? Haha.. Jag tänkte gå och lägga mig nyss men så hittade jag en insekt på min säng som jag var tvungen att ta bort och jag har insektsfobi så nu är jag lite traumatiserad.... 18 feb, 2015 02:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Dream: Molly Evans & MTEL: Visst är MMFD en helt suverän serie? Jag blev helt fast när jag såg den, och direkt efter jag avslutat andra säsongen tittade jag om IGEN! x) Sen kommer det ju en till säsong *woop woop*! I know! relaterbar som fan för säkert hur många som helst också, längtar till säsong 3! 18 feb, 2015 06:53 |
|
Borttagen
|
Har fått praktikplats inom rättspsykiatrin! Oj!
18 feb, 2015 09:22 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Hedwig96: Skrivet av Borttagen: Skrivet av L'Amour et Psyché: Skrivet av Hedwig96: PAJA är ett sånt lustigt ord, Tänkvärt Jag pajade katten för en stund sen Jag talade en gång om det med en släkting (från Sverige) och hon sa att man klappar katten Men klappa är ju att lätt slå Och paja (här) betyder ju att stryka Slår ni katten (alltså som klappar, inte gör den illa) eller stryker ni den (pajar). Skulle nån däremot komma fram till mej och fråga "får jag stryka din katt" skulle jag tycka de var ganska märkligt. Klappa låter bättre.. man man klappar väl inte en katt. För övrigt så tänker jag på så konstiga saker ibland att jag undrar från vilken planet jag härstammar. Så här kommer jag nu och pajar din lilla söta kissemisse För mig är att paja nånting att ha sönder något. Att paja en katt låter helt sjukt i mina öron, hahaha Paja = ta sönder något. x) Men det man gör när man klappar något är ju egentligen att stryka något, även om man också använder ordet för att slå någon - "jag ska klappa till dig". Därför kan jag säga att jag skulle klappa till dig om du skulle paja min katt. jag kan förstå det o jo jag vet att de där betyder att ta sönder nåt de e de som kan bli lite konstigt Hur är det när man klappar i händerna då (applåderar ) De e ganska komplicerat att förklara innebörden i ett ord...särskilt när andra tycker att det betyder nåt annat. O hahaa de där var kul Det är det som är så kul med språk. Jag är själv norsk och när en svensk säger till mig att jag är rar blir jag rätt förvånad innan jag kommer ihåg svenska innebörden av ordet då rar är konstig på norska. Samma med rolig, vilket är lugn på norska. xD ja alltså intressant tycker jag att de är, samma med dialekter de där med rolig på norska visste jag men rar hade jag ingen aning om, jag var en gång på klassresa till Norge. sen ordet GRINA som betyder gråta där betyder skratta här 18 feb, 2015 09:28 |
|
Kim Potter
Elev |
Frivolt & illusionofcool hehe cx Jag köpte min i Canterbury, men det finns säkert i Sverige också c:
18 feb, 2015 09:44 |
|
Afturelding
Elev |
18 feb, 2015 10:53 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen