@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av L'Amour et Psyché: Skrivet av Hedwig96: PAJA är ett sånt lustigt ord, Tänkvärt Jag pajade katten för en stund sen Jag talade en gång om det med en släkting (från Sverige) och hon sa att man klappar katten Men klappa är ju att lätt slå Och paja (här) betyder ju att stryka Slår ni katten (alltså som klappar, inte gör den illa) eller stryker ni den (pajar). Skulle nån däremot komma fram till mej och fråga "får jag stryka din katt" skulle jag tycka de var ganska märkligt. Klappa låter bättre.. man man klappar väl inte en katt. För övrigt så tänker jag på så konstiga saker ibland att jag undrar från vilken planet jag härstammar. Så här kommer jag nu och pajar din lilla söta kissemisse För mig är att paja nånting att ha sönder något. Att paja en katt låter helt sjukt i mina öron, hahaha Paja = ta sönder något. x) Men det man gör när man klappar något är ju egentligen att stryka något, även om man också använder ordet för att slå någon - "jag ska klappa till dig". Därför kan jag säga att jag skulle klappa till dig om du skulle paja min katt. 17 feb, 2015 23:25 |
|
Kim Potter
Elev |
17 feb, 2015 23:41 |
|
Frivolt
Elev |
17 feb, 2015 23:47 |
|
illusionofcool
Elev |
I feel with you... Fast Ravenclaw OFC...
"It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 17 feb, 2015 23:52 |
|
Frivolt
Elev |
illusionofcool Jaa ;O Det hade varit så himla awesome D: Jag har en hogwarts-hoodie men vill ha en slytherin D:
17 feb, 2015 23:58 |
|
illusionofcool
Elev |
Skrivet av Frivolt: illusionofcool Jaa ;O Det hade varit så himla awesome D: Jag har en hogwarts-hoodie men vill ha en slytherin D: The hoodie collection of awesomnes... *HP-hoodies... Du har iaf en... Jag *snyft* har ingen *snyft* "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 18 feb, 2015 00:04 |
|
Hedwig96
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av L'Amour et Psyché: Skrivet av Hedwig96: PAJA är ett sånt lustigt ord, Tänkvärt Jag pajade katten för en stund sen Jag talade en gång om det med en släkting (från Sverige) och hon sa att man klappar katten Men klappa är ju att lätt slå Och paja (här) betyder ju att stryka Slår ni katten (alltså som klappar, inte gör den illa) eller stryker ni den (pajar). Skulle nån däremot komma fram till mej och fråga "får jag stryka din katt" skulle jag tycka de var ganska märkligt. Klappa låter bättre.. man man klappar väl inte en katt. För övrigt så tänker jag på så konstiga saker ibland att jag undrar från vilken planet jag härstammar. Så här kommer jag nu och pajar din lilla söta kissemisse För mig är att paja nånting att ha sönder något. Att paja en katt låter helt sjukt i mina öron, hahaha Paja = ta sönder något. x) Men det man gör när man klappar något är ju egentligen att stryka något, även om man också använder ordet för att slå någon - "jag ska klappa till dig". Därför kan jag säga att jag skulle klappa till dig om du skulle paja min katt. jag kan förstå det o jo jag vet att de där betyder att ta sönder nåt de e de som kan bli lite konstigt Hur är det när man klappar i händerna då (applåderar ) De e ganska komplicerat att förklara innebörden i ett ord...särskilt när andra tycker att det betyder nåt annat. O hahaa de där var kul 18 feb, 2015 00:17 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Frivolt: illusionofcool Jaa ;O Det hade varit så himla awesome D: Jag har en hogwarts-hoodie men vill ha en slytherin D: The hoodie collection of awesomnes... *HP-hoodies... Du har iaf en... Jag *snyft* har ingen *snyft* men eller hur Jaaa, min kompis köpte den på utställningen i norrköping ^^ Åååh D: Du borde verkligen skaffa dig en, så snart du kan!! 18 feb, 2015 00:17 |
|
illusionofcool
Elev |
Skrivet av Frivolt: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Frivolt: illusionofcool Jaa ;O Det hade varit så himla awesome D: Jag har en hogwarts-hoodie men vill ha en slytherin D: The hoodie collection of awesomnes... *HP-hoodies... Du har iaf en... Jag *snyft* har ingen *snyft* men eller hur Jaaa, min kompis köpte den på utställningen i norrköping ^^ Åååh D: Du borde verkligen skaffa dig en, så snart du kan!! Japp.. Det borde jag. Tyvärr köpte jag bara en halsduk på utställningen i Norrköping (som förövrigt var väldigt bra) och har inte hunnit leta efter något ställe att köpa en på. Sen när jag var på science fiction bokhandeln i Malmö idag igår fanns det ingen hoodie (inte för att jag tror att det brukar finnas det) och alla t-shirtar var för stora för mig... "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 18 feb, 2015 00:21 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Frivolt: Skrivet av illusionofcool: Skrivet av Frivolt: illusionofcool Jaa ;O Det hade varit så himla awesome D: Jag har en hogwarts-hoodie men vill ha en slytherin D: The hoodie collection of awesomnes... *HP-hoodies... Du har iaf en... Jag *snyft* har ingen *snyft* men eller hur Jaaa, min kompis köpte den på utställningen i norrköping ^^ Åååh D: Du borde verkligen skaffa dig en, så snart du kan!! Japp.. Det borde jag. Tyvärr köpte jag bara en halsduk på utställningen i Norrköping (som förövrigt var väldigt bra) och har inte hunnit leta efter något ställe att köpa en på. Sen när jag var på science fiction bokhandeln i Malmö idag igår fanns det ingen hoodie (inte för att jag tror att det brukar finnas det) och alla t-shirtar var för stora för mig... Åh D: Ja alltså mkt va så dyrt där D: Åh ja jag har inte sett nån där D: vi får helt enkelt fara till London och gå på utställningen där 18 feb, 2015 00:24 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen