@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
16 feb, 2015 21:22 |
|
Chaemy
Elev |
Kattuggla, det låter som en bra idé! Det borde jag göra snart. Jag kommer behöva internet till skolarbete men jag tänker att jag lägger alla appar som jag använder på fritiden i en mapp och tillåter mig inte att gå in på den.
L'Amour et Psyché, ja, det skulle vara intressant att faktiskt se hur man är som person när man inte hela tiden sitter vid datorn och mobilen och annat.
16 feb, 2015 21:36 |
|
Ithrenniel
Elev |
Blir så jäkla upprörd av en youtubekonversation jag har med en idiot just nu.
Kommentar till Claras nya video: Jag gillar att hon sa "då kan hen" när hon snackade om att använda bindorna, som att killar också fick mens... Haha! Jag: Ja, det finns män med livmoder och som följaktligen också har mens. Hen: Då är man en kvinna ju... Män har inte livmoder... Jag: Du vet google? Ett jättebra ställe att söka information kring transpersoner på. ^^ Hen: Fast är man född tjej så är man tjej.. Man kan inte vara en man när man är född tjej. Jag: Och vem är du att uttala dig om den saken? Känner du att du är född i fel kön? Nej, troligtvis inte. Däremot finns det andra människor som är det. Och du har INGEN SOM HELST JÄVLA RÄTT att förminska deras verklighet och bestämma vad man kan och inte kan vara. Kika utanför din lilla bubbla och acceptera att människor är olika och att man som medmänniska inte kan sätta sig emot någon annans verklighet bara för att man själv inte upplever samma sak. Jag undrar om jag ens gör rätt i att ens bry mig. Ska man bara skita i det? Eller ska man säga ifrån? Vad tycker ni? ![]()
16 feb, 2015 22:08 |
|
Solkatten
Elev |
På bion idag visade de reklam för en ny (otecknad) Peter Pan film som kommer i år!
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 16 feb, 2015 22:11
Detta inlägg ändrades senast 2015-02-16 kl. 22:12
|
|
Chaemy
Elev |
Skrivet av Ithrenniel: Blir så jäkla upprörd av en youtubekonversation jag har med en idiot just nu. Kommentar till Claras nya video: Jag gillar att hon sa "då kan hen" när hon snackade om att använda bindorna, som att killar också fick mens... Haha! Jag: Ja, det finns män med livmoder och som följaktligen också har mens. Hen: Då är man en kvinna ju... Män har inte livmoder... Jag: Du vet google? Ett jättebra ställe att söka information kring transpersoner på. ^^ Hen: Fast är man född tjej så är man tjej.. Man kan inte vara en man när man är född tjej. Jag: Och vem är du att uttala dig om den saken? Känner du att du är född i fel kön? Nej, troligtvis inte. Däremot finns det andra människor som är det. Och du har INGEN SOM HELST JÄVLA RÄTT att förminska deras verklighet och bestämma vad man kan och inte kan vara. Kika utanför din lilla bubbla och acceptera att människor är olika och att man som medmänniska inte kan sätta sig emot någon annans verklighet bara för att man själv inte upplever samma sak. Jag undrar om jag ens gör rätt i att ens bry mig. Ska man bara skita i det? Eller ska man säga ifrån? Vad tycker ni? Jag vet inte riktigt hur man ska hantera sådana situationer. Jag försökte förklara för en klasskamrat vad en transperson är för något men han såg bara väldigt förvirrad ut och sa transfoba saker.
16 feb, 2015 22:11 |
|
Ithrenniel
Elev |
Skrivet av Chaemy: Skrivet av Ithrenniel: Blir så jäkla upprörd av en youtubekonversation jag har med en idiot just nu. Kommentar till Claras nya video: Jag gillar att hon sa "då kan hen" när hon snackade om att använda bindorna, som att killar också fick mens... Haha! Jag: Ja, det finns män med livmoder och som följaktligen också har mens. Hen: Då är man en kvinna ju... Män har inte livmoder... Jag: Du vet google? Ett jättebra ställe att söka information kring transpersoner på. ^^ Hen: Fast är man född tjej så är man tjej.. Man kan inte vara en man när man är född tjej. Jag: Och vem är du att uttala dig om den saken? Känner du att du är född i fel kön? Nej, troligtvis inte. Däremot finns det andra människor som är det. Och du har INGEN SOM HELST JÄVLA RÄTT att förminska deras verklighet och bestämma vad man kan och inte kan vara. Kika utanför din lilla bubbla och acceptera att människor är olika och att man som medmänniska inte kan sätta sig emot någon annans verklighet bara för att man själv inte upplever samma sak. Jag undrar om jag ens gör rätt i att ens bry mig. Ska man bara skita i det? Eller ska man säga ifrån? Vad tycker ni? Jag vet inte riktigt hur man ska hantera sådana situationer. Jag försökte förklara för en klasskamrat vad en transperson är för något men han såg bara väldigt förvirrad ut och sa transfoba saker. Det känns ju ofta inte som att man får folk att förstå även om man försöker förklara... Så jag vet inte >.< ![]()
16 feb, 2015 22:13 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Solkatten: Har nu sett En natt på museet 3. ^^ Vill se den Ja. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 16 feb, 2015 22:13 |
|
Beben
Elev |
Idag började jag chatta med en person från Amerika eller något, och hen gick och la sig runt fem/sex (på kvällen), svensk tid, och jag satt i min säng och bara: "Jahapp. Då vet man att det är sent i andra ställen av världen. Vem ska jag nu klaga på saker till?" xD
16 feb, 2015 22:15 |
|
Fellrendión
Elev |
Jag har börjat ifrågasätta min ravenclawness mer och mer. Kunskap är ändå inte allt. Jag värderar ändå vänskap och mod högre än klokhet och kreativitet, även om det är egenskaper som betyder mycket för mig. Jag är en person man kan kalla "rädd för allt" men jag utmanar ändå mina rädslor och kämpar så gott jag kan emot dem. Ibland har jag blivit kallad modig... så det kanske jag ändå är? Men nu är jag ändå här och jag kan inte kräva sorteringshatten att byta för mig och då skulle jag lämna mina clawkompisar ensamma i sovsalen också. En modig ravenclaw kanske jag är då? Som Luna.
--- Ithrenniel: Jag tycker att det du gjorde var helt rätt!
16 feb, 2015 22:31 |
|
Hedwig96
Elev |
Någon som kan sälja 10 klubbor drakmat till mej för 8-12 g?
16 feb, 2015 22:55 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen