Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1943 1944 1945 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Blev tvungen att stå till svars för att jag valde att ha en profilbild av Elisabet Báthory eller "The Blood Countess."
Att det tydligen var lika.. osmakligt som att ha en profilbild föreställandes Niklas Lindgren.. eller..Hagamannen.)

Jag erkänner att jag aldrig har tänkt på det så, och att min fascination över att läsa om henne inte på något sätt har att göra med att jag tycker att det hon gjorde var okej eller att jag ser upp till henne på något vis.
Det finns hur många intressanta historiska personer som helst, (som var vider..)
Bara för att man läser eller har en bild på en av dem så betyder det inte att man vill bada i flickors blod..
Ha.. alltså.. den bilden åkte bort fort..

Det är väl precis som att ha en profilbild av Voldemort, jag tror inte att det finns någon här som vill avrätta icke-magiska-människor.

Hon var trots allt, enligt domen, kvinnan som "inte-fick-nämnas-vid-namn." under många år.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.mnn.com%2Fassets%2Fimages%2F2014%2F10%2FElizabeth_Bathory_Portrait.jpg



12 dec, 2016 08:03

Detta inlägg ändrades senast 2016-12-12 kl. 08:46
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Vill inte vara i skolan! Jag mår illa och har huvudvärk men om jag åker hem får jag ångest över att inte få nånting gjort! x(

12 dec, 2016 08:08

Borttagen

Avatar



Jag fick en ny färsk.. diagnos idag.
..."gotta catch em all!"

Näe, jag tänker välja att se positivt på det hela.. inget har ju ändrats bara för att jag har det på papper nu..


12 dec, 2016 14:20

Detta inlägg ändrades senast 2016-12-12 kl. 14:38
Antal ändringar: 1

L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:


Jag fick en ny färsk.. diagnos idag.
..."gotta catch em all!"

Näe, jag tänker väljer att se positivt på det hela.. inget har ju ändrats bara för att jag har det på papper.



*nyfiken i en strut*..?

Det har det ju inte, diagnoser är till för att hjälpa..

12 dec, 2016 14:27

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:


Jag fick en ny färsk.. diagnos idag.
..."gotta catch em all!"

Näe, jag tänker väljer att se positivt på det hela.. inget har ju ändrats bara för att jag har det på papper.



oh, får man fråga vilken av dom?

12 dec, 2016 14:29

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:


Jag fick en ny färsk.. diagnos idag.
..."gotta catch em all!"

Näe, jag tänker väljer att se positivt på det hela.. inget har ju ändrats bara för att jag har det på papper.



oh, får man fråga vilken av dom?


Uhm, jag har inte lust att skriva ut det här på sidan just nu. Men lite längre fram, så..
(..La promesa.


12 dec, 2016 15:35

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:


Jag fick en ny färsk.. diagnos idag.
..."gotta catch em all!"

Näe, jag tänker väljer att se positivt på det hela.. inget har ju ändrats bara för att jag har det på papper.



oh, får man fråga vilken av dom?


Uhm, jag har inte lust att skriva ut det här på sidan just nu. Men lite längre fram, så..
(..La promesa.




Om du vill kan du uggla också! Annars är det helt okej att vänta ♥ Är bara nyfiken ^^

12 dec, 2016 15:54

Angelinaa
Elev

Avatar

+1


*Random rant*

Ser på fb om en Harry Potter inspirerad marknad som var i Malmö igår eftersom en vän till mig "skådespelade" där, en del kommentarer på evenemangets sida gör mig så irriterad! Det finns folk som klagar på att det inte fanns "riktiga HP saker", eftersom att sakerna som såldes var hemgjorda saker inspirerade av böckerna istället för merch från typ sfbok -.- En marknad som fångar stämningen från böckerna istället för att säja generiska saker man enkelt kan köpa online är ju så mycket coolare!!! Och värre blir det med folk som klagar på att det var dåligt arrangerat för att det var lång kö... Det var arrangerat för att vara ett lajv! Besökarna ska vara glada för att de fick komma in! (Eller så kunde de bara skippat hela grejen, ingen tvingade dit dem) Jag blir så frustrerad när folk ställer orimliga krav på gratisarbetare! Du har fan inte betalat ett öre, du ska inte komma och säga att allt var så fel och att alla borde jobbat mycket hårdare för att du skulle få en bättre upplevelse!!! Och alla som tror att det skulle vara så enkelt att byta lokal i sista sekunden för att fler folk än väntat är intresserade... Asså seriöst?! Jag hatar verkligen folk som inte har en aning om hur mycket arbete det krävs för något sådant. Arbete som man inte får ut en krona av, utan troligen bara förlorar pengar på. Sen kommer någon och är upprörd över att de inte hade bästa dagen av sitt liv!? Men skärp er för faaan...
Jag hoppas verkligen lajvarna och arrangörer hade en riktigt bra dag, för det förtjänade dem.

12 dec, 2016 22:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av Angelinaa:
*Random rant*

Ser på fb om en Harry Potter inspirerad marknad som var i Malmö igår eftersom en vän till mig "skådespelade" där, en del kommentarer på evenemangets sida gör mig så irriterad! Det finns folk som klagar på att det inte fanns "riktiga HP saker", eftersom att sakerna som såldes var hemgjorda saker inspirerade av böckerna istället för merch från typ sfbok -.- En marknad som fångar stämningen från böckerna istället för att säja generiska saker man enkelt kan köpa online är ju så mycket coolare!!! Och värre blir det med folk som klagar på att det var dåligt arrangerat för att det var lång kö... Det var arrangerat för att vara ett lajv! Besökarna ska vara glada för att de fick komma in! (Eller så kunde de bara skippat hela grejen, ingen tvingade dit dem) Jag blir så frustrerad när folk ställer orimliga krav på gratisarbetare! Du har fan inte betalat ett öre, du ska inte komma och säga att allt var så fel och att alla borde jobbat mycket hårdare för att du skulle få en bättre upplevelse!!! Och alla som tror att det skulle vara så enkelt att byta lokal i sista sekunden för att fler folk än väntat är intresserade... Asså seriöst?! Jag hatar verkligen folk som inte har en aning om hur mycket arbete det krävs för något sådant. Arbete som man inte får ut en krona av, utan troligen bara förlorar pengar på. Sen kommer någon och är upprörd över att de inte hade bästa dagen av sitt liv!? Men skärp er för faaan...
Jag hoppas verkligen lajvarna och arrangörer hade en riktigt bra dag, för det förtjänade dem.


Att det skulle komma så mycket folk kunde ju ingen förutse, däremot var det väldigt oklart att det var ett lajv, så det kunde måhända ha marknadsfört lite tydligare. De flesta tänkte sig typ som en vanlig julmarknad, fast med Harry Potter-tema då.

12 dec, 2016 22:58

AuroraAlexius
Elev

Avatar


Skrivet av Angelinaa:
*Random rant*

Ser på fb om en Harry Potter inspirerad marknad som var i Malmö igår eftersom en vän till mig "skådespelade" där, en del kommentarer på evenemangets sida gör mig så irriterad! Det finns folk som klagar på att det inte fanns "riktiga HP saker", eftersom att sakerna som såldes var hemgjorda saker inspirerade av böckerna istället för merch från typ sfbok -.- En marknad som fångar stämningen från böckerna istället för att säja generiska saker man enkelt kan köpa online är ju så mycket coolare!!! Och värre blir det med folk som klagar på att det var dåligt arrangerat för att det var lång kö... Det var arrangerat för att vara ett lajv! Besökarna ska vara glada för att de fick komma in! (Eller så kunde de bara skippat hela grejen, ingen tvingade dit dem) Jag blir så frustrerad när folk ställer orimliga krav på gratisarbetare! Du har fan inte betalat ett öre, du ska inte komma och säga att allt var så fel och att alla borde jobbat mycket hårdare för att du skulle få en bättre upplevelse!!! Och alla som tror att det skulle vara så enkelt att byta lokal i sista sekunden för att fler folk än väntat är intresserade... Asså seriöst?! Jag hatar verkligen folk som inte har en aning om hur mycket arbete det krävs för något sådant. Arbete som man inte får ut en krona av, utan troligen bara förlorar pengar på. Sen kommer någon och är upprörd över att de inte hade bästa dagen av sitt liv!? Men skärp er för faaan...
Jag hoppas verkligen lajvarna och arrangörer hade en riktigt bra dag, för det förtjänade dem.


Som huvudarrangör för Hogwartsexpressen i Uppsala två år i rad så vet jag precis hur det är. Förra året hade vi nån kvinna som åkte från Göteborg och sen skrev i evenemanget att hon satt hon hade åkt hela vägen bara för att stå 40 min i toakö och nu satt med fyra besvikna barn i bilen hem. Folk är idioter. Hon hade uppenbarligen inte läst på vad det var för sorts evenemang hon åkte på. Vilket kan vara en bra idé när man åker från GÖTEBORG TILL UPPSALA ÖVER EN DAG. Dessutom så var vi tvungna att ha några nödlösningar det året då vi två veckor innan evenemanget gick från ca 130 som klickat i att de kommer på evenemanget till över 1000 på ett dygn. Och i år kraschade sidan när vi släppte biljetterna och vi fick otroligt många negativa kommentarer om att det var dåligt arrangerat pga det. Då kände jag att jag hatade människor så mycket som inte förstår vad ideala föreningar och gratisarbete på fritiden innebär. Ugh, folk. Dock fick vi även massor av positiva kommentarer också, och många som stöttade oss (speciellt efter jag skrivit ett långt "ledset" - jag var skitarg - inlägg i evenemanget, haha)
Så jag förstår om det blev liknande på marknaden i Malmö. Jag hoppas ändå att de är nöjda med vad de åstadkommit, för det ska de verkligen vara. Dessutom hoppas jag att det fick många positiva kommentarer också som vägde upp de negativa! Och om de gör det igen så har de nu en uppfattning om vad som kan göras annorlunda till nästa gång, så det är ju något bra iaf.

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

13 dec, 2016 00:11

1 2 3 ... 1943 1944 1945 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.