Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1932 1933 1934 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Borttagen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!hatar mina ärr så mycket och vill att de ska försvinna nunuNU

Spoiler:
Tryck här för att visa!Har hört att man kan ta bort ärr med MSM. Googla det eller nåt. Mvh en random person som du inte känner

ska kolla upp det, thanks ^^

No problem

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

5 nov, 2016 16:34

Anna-chan
Elev

Avatar


Sätter i spoiler för att det bara handlar om mat vilket kan vara jobbigt och så idk
Spoiler:
Tryck här för att visa!Alltså ugh jag blir så himla trött på min mamma, kan hon bara snälla sluta att tjata om mat hela tiden!? "Är du säker på att du inte vill äta något?" "Ska du bara ha så lite?" "Säkert?" och sedan fastän jag säger att det räcker gör hon mer och bara "Men hoppsan, tänkte att du kanske ville ha lite mer" eller bara "Och om du inte orkar kan du ju kasta".
Det är bara så frustrerande!
Säger jag att det räcker så räcker det. Vill jag inte ha mer så vill jag inte. Det är fullkomligt onödigt att göra extra bara för att, då det i så fall slängs samt ger mig så oerhört mycket ångest.
Hur svårt ska det vara att respektera!?

Join the dark side, we have cookies~ https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fvignette2.wikia.nocookie.net%2Fepicrapbattlesofhistory%2Fimages%2F6%2F60%2FBill_Cipher_intro.gif%2Frevision%2Flatest%3Fcb%3D20150413191538

5 nov, 2016 19:12

Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Atira:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.



Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Jag brukar smörja in hårbotten med olja när håret redan är fettigt och jag ändå ska tvätta det med schampoo liksom.

Har ni provat att inte äta gluten?

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

5 nov, 2016 20:00

Atira
Elev

Avatar


Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Atira:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.



Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Jag brukar smörja in hårbotten med olja när håret redan är fettigt och jag ändå ska tvätta det med schampoo liksom.

Har ni provat att inte äta gluten?


Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

5 nov, 2016 22:15

TheFifthMarauder
Elev

Avatar


Jag tror jag måste göra slut med en vän.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F67dcd4f518da94315bcdbe6cd2509b24%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D9279187

5 nov, 2016 22:22

Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Atira:
Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Atira:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.



Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Jag brukar smörja in hårbotten med olja när håret redan är fettigt och jag ändå ska tvätta det med schampoo liksom.

Har ni provat att inte äta gluten?


Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa!

Gluten kan påverka mycket, och man kan vara känslig mot det även om man inte har celiaki. Problemet är att sånt inte syns på tester dom gör inom sjukvården, och många doktorer är inte medvetna om det. Men eksem och torr hud och sånt kan ha att göra med glutenöverkänslighet, så det är definitivt värt att testa

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

5 nov, 2016 22:22

Atira
Elev

Avatar


Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Atira:
Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Atira:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.



Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Jag brukar smörja in hårbotten med olja när håret redan är fettigt och jag ändå ska tvätta det med schampoo liksom.

Har ni provat att inte äta gluten?


Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa!

Gluten kan påverka mycket, och man kan vara känslig mot det även om man inte har celiaki. Problemet är att sånt inte syns på tester dom gör inom sjukvården, och många doktorer är inte medvetna om det. Men eksem och torr hud och sånt kan ha att göra med glutenöverkänslighet, så det är definitivt värt att testa


Jag kan ju tillägga att jag började dricka laktosfri mjölk för två månader sen, för jag läste nånstans att det skulle göra huden mindre torr och det märks redan jättestor skillnad! Så kanske även är känslig mot gluten då.

Men detta tips ska definitivt testas! Och om det hjälper så är du fan min hjälte för jag har letat med ljus och lykta sen jag var 12-13 efter något som fixar mitt hår. (Är 26 nu).

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

5 nov, 2016 22:38

Borttagen

Avatar


Dashie97

Jag uteslöt gluten i januari-februari pågrund av magproblem och det blev bättre men sen började jag äta gluten av lathet. Men det ger ju en till anledning till att börja utesluta det igen. Tack för tipset!

5 nov, 2016 22:44

Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Atira:
Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Atira:
Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Atira:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.



Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Jag brukar smörja in hårbotten med olja när håret redan är fettigt och jag ändå ska tvätta det med schampoo liksom.

Har ni provat att inte äta gluten?


Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa!

Gluten kan påverka mycket, och man kan vara känslig mot det även om man inte har celiaki. Problemet är att sånt inte syns på tester dom gör inom sjukvården, och många doktorer är inte medvetna om det. Men eksem och torr hud och sånt kan ha att göra med glutenöverkänslighet, så det är definitivt värt att testa


Jag kan ju tillägga att jag började dricka laktosfri mjölk för två månader sen, för jag läste nånstans att det skulle göra huden mindre torr och det märks redan jättestor skillnad! Så kanske även är känslig mot gluten då.

Men detta tips ska definitivt testas! Och om det hjälper så är du fan min hjälte för jag har letat med ljus och lykta sen jag var 12-13 efter något som fixar mitt hår. (Är 26 nu).

Haha, hoppas det hjälper, hade vart najs att vara nåns hjälte xD
En till grej är att laktosfri mjölk innehåller fortfarande mjölkprotein, vilket man också kan vara känslig mot. Fast det kan vara svårt att sluta med allt på samma gång, jag äter själv inte gluten (förutom när cravings tar över mitt förnuft), försökte sluta med mjölkprodukter också men klarade bara en vecka... Anyhow, kanske inte ska dra hela min livshistoria här, lycka till iallafall!
Skrivet av Borttagen:
Dashie97

Jag uteslöt gluten i januari-februari pågrund av magproblem och det blev bättre men sen började jag äta gluten av lathet. Men det ger ju en till anledning till att börja utesluta det igen. Tack för tipset!

No problem Har själv nån typ av magproblem, jag borde förmodligen sluta med mjölk också utöver gluten, men som sagt har jag inte riktigt lyckats xD Brukade ha väldigt torra händer though, det är mycket bättre sen jag slutade med gluten. Lycka till du också!

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

5 nov, 2016 23:42

Atira
Elev

Avatar


Skrivet av Dashie97:
Haha, hoppas det hjälper, hade vart najs att vara nåns hjälte xD
En till grej är att laktosfri mjölk innehåller fortfarande mjölkprotein, vilket man också kan vara känslig mot. Fast det kan vara svårt att sluta med allt på samma gång, jag äter själv inte gluten (förutom när cravings tar över mitt förnuft), försökte sluta med mjölkprodukter också men klarade bara en vecka... Anyhow, kanske inte ska dra hela min livshistoria här, lycka till iallafall!

Det märker vi! ^^
Aha, okej. Det visste jag inte. Men ja. Man får ta det lite i taget, lite jobbigt att sluta med allt på samma gång. x)
Kommer antagligen också få massa cravings efter glutenprodukter.. (älskar nämligen bröd och pasta haha) men ska definitivt minska ner på det! Tack!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

6 nov, 2016 09:29

1 2 3 ... 1932 1933 1934 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.