Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa! Spoiler: Tryck här för att visa! ska kolla upp det, thanks ^^ No problem Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 5 nov, 2016 16:34 |
|
Anna-chan
Elev |
Sätter i spoiler för att det bara handlar om mat vilket kan vara jobbigt och så idk
Spoiler: Tryck här för att visa! Join the dark side, we have cookies~
5 nov, 2016 19:12 |
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ? Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk. Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den. Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Har ni provat att inte äta gluten? Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 5 nov, 2016 20:00 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Dashie97: Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ? Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk. Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den. Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Har ni provat att inte äta gluten? Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa! 5 nov, 2016 22:15 |
|
TheFifthMarauder
Elev |
5 nov, 2016 22:22 |
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Atira: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ? Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk. Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den. Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Har ni provat att inte äta gluten? Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa! Gluten kan påverka mycket, och man kan vara känslig mot det även om man inte har celiaki. Problemet är att sånt inte syns på tester dom gör inom sjukvården, och många doktorer är inte medvetna om det. Men eksem och torr hud och sånt kan ha att göra med glutenöverkänslighet, så det är definitivt värt att testa Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 5 nov, 2016 22:22 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Dashie97: Skrivet av Atira: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ? Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk. Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den. Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Har ni provat att inte äta gluten? Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa! Gluten kan påverka mycket, och man kan vara känslig mot det även om man inte har celiaki. Problemet är att sånt inte syns på tester dom gör inom sjukvården, och många doktorer är inte medvetna om det. Men eksem och torr hud och sånt kan ha att göra med glutenöverkänslighet, så det är definitivt värt att testa Jag kan ju tillägga att jag började dricka laktosfri mjölk för två månader sen, för jag läste nånstans att det skulle göra huden mindre torr och det märks redan jättestor skillnad! Så kanske även är känslig mot gluten då. Men detta tips ska definitivt testas! 5 nov, 2016 22:38 |
|
Borttagen
|
Dashie97
Jag uteslöt gluten i januari-februari pågrund av magproblem och det blev bättre men sen började jag äta gluten av lathet. Men det ger ju en till anledning till att börja utesluta det igen. Tack för tipset! 5 nov, 2016 22:44 |
|
Dashie97
Elev |
Skrivet av Atira: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Atira: Skrivet av Dashie97: Skrivet av Atira: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Atira: AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ? Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk. Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den. Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Har ni provat att inte äta gluten? Har faktiskt aldrig hört att gluten kan påverka hår och hårbotten, men det låter som det vore värt att testa! Gluten kan påverka mycket, och man kan vara känslig mot det även om man inte har celiaki. Problemet är att sånt inte syns på tester dom gör inom sjukvården, och många doktorer är inte medvetna om det. Men eksem och torr hud och sånt kan ha att göra med glutenöverkänslighet, så det är definitivt värt att testa Jag kan ju tillägga att jag började dricka laktosfri mjölk för två månader sen, för jag läste nånstans att det skulle göra huden mindre torr och det märks redan jättestor skillnad! Så kanske även är känslig mot gluten då. Men detta tips ska definitivt testas! Haha, hoppas det hjälper, hade vart najs att vara nåns hjälte xD En till grej är att laktosfri mjölk innehåller fortfarande mjölkprotein, vilket man också kan vara känslig mot. Fast det kan vara svårt att sluta med allt på samma gång, jag äter själv inte gluten (förutom när cravings tar över mitt förnuft), försökte sluta med mjölkprodukter också men klarade bara en vecka... Anyhow, kanske inte ska dra hela min livshistoria här, lycka till iallafall! Skrivet av Borttagen: Dashie97 Jag uteslöt gluten i januari-februari pågrund av magproblem och det blev bättre men sen började jag äta gluten av lathet. Men det ger ju en till anledning till att börja utesluta det igen. Tack för tipset! No problem Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte 5 nov, 2016 23:42 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av Dashie97: Haha, hoppas det hjälper, hade vart najs att vara nåns hjälte xD En till grej är att laktosfri mjölk innehåller fortfarande mjölkprotein, vilket man också kan vara känslig mot. Fast det kan vara svårt att sluta med allt på samma gång, jag äter själv inte gluten (förutom när cravings tar över mitt förnuft), försökte sluta med mjölkprodukter också men klarade bara en vecka... Anyhow, kanske inte ska dra hela min livshistoria här, lycka till iallafall! Det märker vi! ^^ Aha, okej. Det visste jag inte. Men ja. Man får ta det lite i taget, lite jobbigt att sluta med allt på samma gång. x) Kommer antagligen också få massa cravings efter glutenprodukter.. (älskar nämligen bröd och pasta haha) men ska definitivt minska ner på det! Tack! 6 nov, 2016 09:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen