Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1931 1932 1933 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av TheFifthMarauder:
sanna1324567: hoppas det ordnar sig!♥
♥♥ Det verkar ha gått bra så!!

1 nov, 2016 17:19

Dashie97
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!hatar mina ärr så mycket och vill att de ska försvinna nunuNU

Spoiler:
Tryck här för att visa!Har hört att man kan ta bort ärr med MSM. Googla det eller nåt. Mvh en random person som du inte känner

Åh hey det är ju en sån här grej som är där under foruminlägg :D Men jag har inget bra att skriva här. I'll get back to ya. Kanske. Eller inte

2 nov, 2016 22:25

Borttagen

Avatar


Jag har överdrivet torr hud och det har påverkat min hårbotten jättemycket. Hela min hårbotten flagnar (hela skallen är kritvit) och lutar jag mig fram och gnuggar fingrarna i hårbotten så verkligen snöar det hudflagor. Speciellt ovanför pannan (sen "snöar" det från ansiktet också när jag gnuggar ,_,) Aja, det bästa är att mitt hår aldrig blir fett vilket är bra med tanke på att jag inte använder schampoo.

4 nov, 2016 13:28

AuroraAlexius
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag har överdrivet torr hud och det har påverkat min hårbotten jättemycket. Hela min hårbotten flagnar (hela skallen är kritvit) och lutar jag mig fram och gnuggar fingrarna i hårbotten så verkligen snöar det hudflagor. Speciellt ovanför pannan (sen "snöar" det från ansiktet också när jag gnuggar ,_,) Aja, det bästa är att mitt hår aldrig blir fett vilket är bra med tanke på att jag inte använder schampoo.


Samma här typ. Jag har eksem i hårbotten (och resten av mig också, men det är ju lite svårare att smörja i hårbotten), och eftersom jag är dålig på att låta bli att klia så har jag ofta små sår i hårbotten, plus att jag då också flagnar. Kan typ inte ha mörka tröjor, för är alltid prickig av hudflagor på axlarna. Och färgade håret blått förra veckan, så nu är hudflagorna blå - så det är ju festligt

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

4 nov, 2016 14:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av AuroraAlexius:
Skrivet av Borttagen:
Jag har överdrivet torr hud och det har påverkat min hårbotten jättemycket. Hela min hårbotten flagnar (hela skallen är kritvit) och lutar jag mig fram och gnuggar fingrarna i hårbotten så verkligen snöar det hudflagor. Speciellt ovanför pannan (sen "snöar" det från ansiktet också när jag gnuggar ,_,) Aja, det bästa är att mitt hår aldrig blir fett vilket är bra med tanke på att jag inte använder schampoo.


Samma här typ. Jag har eksem i hårbotten (och resten av mig också, men det är ju lite svårare att smörja i hårbotten), och eftersom jag är dålig på att låta bli att klia så har jag ofta små sår i hårbotten, plus att jag då också flagnar. Kan typ inte ha mörka tröjor, för är alltid prickig av hudflagor på axlarna. Och färgade håret blått förra veckan, så nu är hudflagorna blå - så det är ju festligt


I know the feeling. Hade atopisk eksem som barn (så naturligt känslig mot allt) så det har kommit tillbaka x100. Jag ser ut som en panda runt ögonen, överdrivet torr och jag har köpt en mjuk rengörare nu så jag kan tvätta ögonen så de inte i alla fall är röda och infekterade och svider. Jag har 3 olika produkter för mina ögon och det är knappt att det hjälper. Haha. Överdrivet torra och flagnande läppar även 2 cm utanför läpparna. Två större torra flagnande fläckar på pannan (exakt där "horn" skulle kommit ut), sen torr haka och fläckar på kinderna och hela halsen är torr. Sen har jag fula torra fläckar över hela kroppen som flagnar och mina öronsnibbar spricker hela tiden. ;_; ouch...

Fast samtidigt är det fascinerande, hur mycket det än flagnar och man gnuggar bort så finns det fortfarande massa hud som vill flagna bort. Det liksom "fylls på" xD

Blå hudflagor är ju ganska najs faktiskt.

4 nov, 2016 16:14

Atira
Elev

Avatar


AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

4 nov, 2016 17:59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.

4 nov, 2016 18:59

Atira
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Atira:
AuroraAlexius och qwertyx: Jojobaolja ska vara bra för hårbotten som fjällar. Eller om man har mjäll och kliande hårbotten. Finns att köpa på Life-butiker. ^^ Smörj in hela hårbotten med det, låt det sitta i ett tag och tvätta sedan håret. Det ska återställa hårbottens naturliga PH-värde osv. Även aloe vera gel kanske är ett bra alternativ?

Jag har samma problem som er, fast har dessutom fett hår som ser sunkigt ut efter ingen tid alls typ.. Försöker dock tvätta det så sällan som möjligt, för schampoo torkar ut hårbotten ännu mer. Men kan inte skippa schampoo helt fast jag skulle vilja, för då skulle jag inte kunna visa mig för folk.



Har jojobaolja i håret väldigt ofta, grejen är bara att oljan är så tunn så jag vet inte hur den ska hjälpa mot så torr hy som jag har (som även är genetisk)? Sen är det svårt att smörja in hårbotten utan att feta ner håret för mycket. Vilket blir problem eftersom jag bara tvättar med vatten. Däremot är oljan bra för hårtopparna, där brukar jag använda den.



Det låter lite knepigt då ja.. Kanske finns någon annan olja/produkt som är bättre för riktigt torr hårbotten men som på samma gång inte fettar ner hela håret. Jag brukar smörja in hårbotten med olja när håret redan är fettigt och jag ändå ska tvätta det med schampoo liksom.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

4 nov, 2016 19:15

Minihäst
Elev

Avatar


Borde verkligen göra skolarbete ughh känner mig så kass

another day, another slay

5 nov, 2016 15:14

Borttagen

Avatar


Skrivet av Dashie97:
Skrivet av Borttagen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!hatar mina ärr så mycket och vill att de ska försvinna nunuNU

Spoiler:
Tryck här för att visa!Har hört att man kan ta bort ärr med MSM. Googla det eller nåt. Mvh en random person som du inte känner

ska kolla upp det, thanks ^^

5 nov, 2016 16:17

1 2 3 ... 1931 1932 1933 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.