Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Magic Dragon
Elev |
28 sep, 2016 23:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av L'Amour et Psyché: För länge sedan när jag satt på en buss en gång lyssnade jag på en snubbe som pratade i telefon och han berättade att han brukade gå runt i cirklar hemma och prata med sig själv i flera timmar.. Det tyckte jag lät lite crazy då. Nu förstår jag honom. Är så jävla ensam, jag pratar, med mig själv.. Och jag tänker för mycket och fastnar i tankar på hur saker hade varit. Och blir ledsen. Tårar hjälper liksom inte längre. Blir bara frustrerad och tom.. Många -är- ofrivilligt ensamna i Sverige tyvärr, jag sprang på en artikel för ett tag sedan där Sverige benämns som "landet ensam". Jag tror att alla pratar med sig själva ibland, det är inte märkligare än när man har en tyst konversation med sig själv mentalt genom tankar. Min poäng, det är en sån där sak som folk bara gör utan att prata om inför andra. Und, jag pratar gärna med dig också.. ♣ 29 sep, 2016 00:52 |
|
Atira
Elev |
Skrivet av L'Amour et Psyché: För länge sedan när jag satt på en buss en gång lyssnade jag på en snubbe som pratade i telefon och han berättade att han brukade gå runt i cirklar hemma och prata med sig själv i flera timmar.. Det tyckte jag lät lite crazy då. Nu förstår jag honom. Är så jävla ensam, jag pratar, med mig själv.. Och jag tänker för mycket och fastnar i tankar på hur saker hade varit. Och blir ledsen. Tårar hjälper liksom inte längre. Blir bara frustrerad och tom.. Jag pratar i stort sett alltid med mig själv när jag är ensam.. Har alltid gjort det haha.. så frågan är hur normal jag är då.. ? x) Pratar också gärna med dig, det är bara att skicka en uggla om du känner för det! 29 sep, 2016 11:54 |
|
Holytail
Elev |
Jag orkar inte. Mitt mod har sjunkit till typ noll och jag gör bort mig totalt varje gång jag öppnar munnen.
Jag tycker inte livet är roligt längre. Allt blir bara fel och jag vill försvinna. En kille sa att mitt skratt lät fejk. Och sanningen är att det är det. Jag sa också till mamma igår att jag har skippat över frukosten och inte äter så mycket längre. Hon förstår inte varför. Men det gör jag. Jag hör nästa 5 gånger per dag att jag inte duger. Att jag är för tjock. Att jag äter för mycket. Jag hör fortfarande att jag är tjock. Fasten att jag tränar mer,och äter mindre. Och jag vet att jag borde äta, det är viktigt.... Men... det här samhället är helt upfuckat. Jag vet att jag inte är tjock.... men det gör ändå ont att höra det.
29 sep, 2016 12:23 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Holytail: Jag orkar inte. Mitt mod har sjunkit till typ noll och jag gör bort mig totalt varje gång jag öppnar munnen. Jag tycker inte livet är roligt längre. Allt blir bara fel och jag vill försvinna. En kille sa att mitt skratt lät fejk. Och sanningen är att det är det. Jag sa också till mamma igår att jag har skippat över frukosten och inte äter så mycket längre. Hon förstår inte varför. Men det gör jag. Jag hör nästa 5 gånger per dag att jag inte duger. Att jag är för tjock. Att jag äter för mycket. Jag hör fortfarande att jag är tjock. Fasten att jag tränar mer,och äter mindre. Och jag vet att jag borde äta, det är viktigt.... Men... det här samhället är helt upfuckat. Jag vet att jag inte är tjock.... men det gör ändå ont att höra det. Jag kan relatera så jävla mycket till första två meningarna, verkligen. Är själv där var och varannan minut. Jag känner spontant att det viktigaste för dig nu är att 1. börja tycka om dig själv. 2. skita fullständigt i andras åsikter och kommentarer. Huruvida du är tjock eller inte kan jag inte uttala mig om, men oavsett svar så har INGEN med det att göra. Jag anser att du ska tycka om dig själv. Du ska finna en livsstil som du orkar att leva med. Du ska orka finna livslust och trygghet i dig själv. Självklart finns det saker som man inte tycker om hos sig själv, men man kan lära sig att leva med det och väga det mot vad som får en att må bra med sig själv. Du verkar vara så himla intelligent, vardagssmart, stark, trevlig och fantastisk som individ (åtminstone utifrån vad du visat här på mugglis) och ingen/inget/inte ens du själv får ta det ifrån dig. Låt inte det gömmas i skuggorna av allt mörkret av meningslöshet som surrar runt dig. Det är bra att äta, det är bra att träna, men det är framförallt bra att finna en dygnsrytm och en levnadsstil som man mår bra av. Sluta inte äta för allt i världen, mat är alldeles för gott för det. Men ät det som får dig att må bra, och ät små måltider regelbundet. Det är a och o för att få en regelbunden energi att ens orka ta tag i allt annat. Hjärnan kräver så himla mycket energi bara av att motarbeta att dumma tankar, och att sluta äta gör inte saken bättre. Skit i samhället. Bry dig om dig själv, för det är du värd! Och skratta, skratta ut hatet och kicka igång glädjetårarna. Få ett hysteriskt skrattanfall och sammanbrott, en rejäl jävla urladdning och hämta igen dig efter det och bli starkare. Du duger! Du duger! Du duger! Du duger! Du duger! DU. DUGER! För varje dags "du duger inte", så ställ dig framför spegel och upprepa "Jag duger!" minst lika många gånger och se helst till att "Jag duger" går med plus innan läggdags. ps. svensk frukost är så jääääävla gott. Du anar inte vad jag saknar fil och müsli, nötter och bär, knäckebröd med kaviar och/eller ost, kokt ägg med kaviar, en vegetarisk leverpastejsgurkmacka, avokado-smörgås och mammas äggröra. Frukosten är så gott som dagens viktigaste mål mat för att få kickat igång kroppens system, så jag ber dig att försöka få i dig något energigivande som gör din kropp bra. Och med tiden hoppas jag även att hjärnspökena flyttar ut så att psyket också kan stärka sig ♥ ♥ Ta hand om dig, snälla! ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 29 sep, 2016 18:14 |
|
Borttagen
|
Det hade ju varit fint om man i alla fall kunde vara lite glad för det som faktiskt går bra och bär framåt. ♣ ♥ ♦ ♠ 29 sep, 2016 18:23 |
|
wisteria
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! 29 sep, 2016 20:59 |
|
potterflicka
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! 29 sep, 2016 21:36 |
|
L'Amour et Psyché
Elev |
Obliviate_ Magic Dragon MTEL Atira
♥ tack, vad fina ni är. Och jag vet ju knappt hur man pratar med folk.. Men kanske skickar en uggla, ni får också gärna uggla mig om ni vill.. Haha kanske är det vanligare än jag tror att prata med sig själv, för mig som inte brukat göra det tidigare så känns det som en grej.. 29 sep, 2016 21:42 |
|
Borttagen
|
Skrivet av L'Amour et Psyché: Obliviate_ Magic Dragon MTEL Atira ♥ tack, vad fina ni är. Och jag vet ju knappt hur man pratar med folk.. Men kanske skickar en uggla, ni får också gärna uggla mig om ni vill.. Haha kanske är det vanligare än jag tror att prata med sig själv, för mig som inte brukat göra det tidigare så känns det som en grej.. Det är okej, Mugglarportalen är egentligen en stödgrupp för dysfunktionella i samhället, vi talar alla med oss själva här - och svarar gör vi också.. x) ♠ 29 sep, 2016 22:03 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen