Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1922 1923 1924 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Ingen verkar riktigt tro på mina beslut eller saker jag försöker uppnå just nu. Blir irriterad.

26 sep, 2016 00:58

Borttagen

Avatar


Skrivet av Obliviate_:
MTEL

Åh.. Tror jag listat ut vad det var nu. Tyvärr ser man ju inte sånt föränn i efterhand. Men det kanske är lite meningen det med.

O ang det du upplevde så.. Antagligen nån som ville visa att dom fanns bara. Sen ville den väll inte skrämma dig o hörde vad du sa o valde att avbryta pga. att du mådde dåligt av det. Visar ju att det inte är nån elak iaf



Hade det inte låtit så mycket under nätterna hade jag varit okej med det.
Sätter upp en skylt hemma med ett "let's try again, please?"...
Kan inte sluta undra varför det alltid bara var vid fönsterna. Mest i sovrummet, köket och sen glasrutorna i dörrarna till storrummet. I slutet av sommarn var det en skruv i köksfönstret som skruvade upp sig själv under natten och alla bara.." luftfuktighet!!" jag kunde inte ens skruva tillbaka den där skruven efter för det var som att den satt gjuten i sten helt plötsligt, eller så gled den verkligen upp av sig själv.. #förvirring.




26 sep, 2016 10:58

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!känns inte bra att skriva detta det känns så angst och vill inte klaga men fyfan.

så mycket har hänt. två av mina bästa vänner sa att jag borde söka hjälp/gå och prata med någon. tänker inte göra det för kan inte riskera att mamma ska få veta. älskar mina vänner tho.
går jämt omkring och väntar på att nästa sak ska hända och vem som får nästa breakdown. känns som att vi alla tänker likadant. det förvånar ingen längre. vi bara lever fast det är tungt, sitter nära varandra, pratar, skrattar ibland, bantsbantsbants. så fort jag är ensam är det bara att dränka allt med musik och distrahera mig med tv-serier och youtube och liknande och hoppas på det bästa. är även livrädd för framtiden rn.

det jag ska fokusera på för att klara mig genom denna vecka: frank ocean, paradise hotel (judge me all you want i dont care), sitta i park och se på solnedgången, sova när jag kommer hem från jobbet (jag vet att det är dåligt i dont care), lammas och bröd. ska även försöka ta mig iväg på bastu+badning i havet med mamma och pappa för det gör en lugn och det är skönt.
ska försöka ta hand om mig själv. och samla energi till fredagen för då ska jag på fest och vara social (nice men usch (vill men vill inte)).

26 sep, 2016 20:54

Fjalar
Elev

Avatar


Faaasiken alltså
Läs inte om du triggas av betyg och sånt

Spoiler:
Tryck här för att visa!Idag var deadline för att skicka in en skräckmiljöbeskrivning till min svensklärare. Jag hade inte lyckats skriva någonting innan och mest flummat på de senaste lektionerna, men ikväll vid 20-tiden tvingade jag mig att knappa ihop en text.

Skickade in halv tio.

Och fick svar från läraren precis nu. "Feedback - läs och återkom", skrev hon. Så jag trodde att hon skulle skriva att det var så dåligt att jag var tvungen att skriva om texten (vilket iof vore väldigt osannolikt, nu när jag tänker efter), men så klickade jag fram hennes feedback och HOLY HAGRID
hon sa basically att jag som vanligt är jättebra på att skriva
och det jag ska återkomma om är ifall jag vill testa att göra den vetenskapliga texttyp som treorna plågas med just nu. För att utmana mig liksom.
Det var ba så kul att höra, eftersom jag skrev texten så fort och inte hann bli nöjd.
Och det är kul att få veta vad treorna sysslar med.
Jag tror jag vill försöka.

(Och ps: jag vet att kvaliteten i mina foruminlägg är crap, men det är för att dt e kul o lätt å skriva crap-grejs)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-6wMEWjfn9XE%2FUskADb7ByCI%2FAAAAAAAAouI%2FeXZpq8CRmvY%2Fs506%2Fanigif_enhanced-buzz-21824-1387385268-62.gif

27 sep, 2016 22:45

Borttagen

Avatar


En person, bara en.. skall bli ett jäkla party att slippa nu när diskussionsgruppen tar slut i morgon.
Någon borde snacka ned den där människan på jorden annars så riskerar han att börja krypskytta i dikena utanför flygplatsen inom några år. Men mitt pedagogiskt pliktschema är på paus för närvarande, speciellt inför någon som bara lockar fram utmattningskänslor.

I måndags kom jag tidigare till skolan för att jag behövde jobba med en sak ifred. Då kom såklart han dit och satte sig mitt emot mig. Jag fortsatte att hålla på med mitt och visade -tydligt- att jag inte var intresserad av att prata med honom. Men han kunde såklart inte hålla tyst utan satt och beklagade sig över ungefär jävla-allt som han tycker är fel med världen. (allt utom honom alltså..)

Det känns som att jag är satt på något slags självbehärsknings-program och han utsedd att spela den där irriterande skuggan som ska följa efter mig och trigga igång humöret.

"Hur arg är du idag på en skala mellan 1-10?" eh..ha ha.. hur jobbig är -DU- alltid på en skala mellan 1 och.. beyond,
den siffran får sökas i slutet av logaritmtabellen.
Och så kom han in när jag satt iett klassrum med en lärare, för att vi pratade. Och direkt bara "AHAAA! ... ni vill vara ifred!..", och sprang därifrån.
Och idag har han frågat mig 23 gånger om varför jag har keps på mig.

I morgon ska vi se en film om autism allihop, så förhoppningsvis.. blir det lugnt.
Jag var så emot att gå den där kursen från början, men nu i efterhand är jag glad att jag gav det ett försök i alla fall. Jag vill inte ens att det tar slut.

28 sep, 2016 00:17

Borttagen

Avatar


Har en känsla av att jag missförstått fatalt och screwat things up totalt. Ändå har jag dubbelcheckat för att vara säker. Men det är så fucked up riktlinjer jag gått efter att jag har svårt att tro att det ens får fungera så, det är på typ anmälningsnivå! Jag fattar ingenting. Alla andra bara verkar finna sig i det. Därför tänker jag att det måste vara jag som gör fel och missförstår.

28 sep, 2016 07:33

Borttagen

Avatar




Ännu en dygnad natt innan skolan, och eftersom det är vår sista dag i den kursen tar jag med en present till E. Hon hade tagit med sig en så fin ask fylld med brevpapper, bläck, lack och pennor från Frankrike, bara för att hon hade sett hur jag har kämpat på med kallikrafin i skolan med värdelösa pennor. Den där asken var så snygg så jag kommer att ha den som prydnad istället, har ställt den öppen i bokhyllan.. x



28 sep, 2016 08:28

Magic Dragon
Elev

Avatar


Har varit inne Fanfiction, s värld idag med

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fvignette4.wikia.nocookie.net%2Fharrypotter%2Fimages%2Fb%2Fb8%2FBlind_dragon.gif%2Frevision%2Flatest%3Fcb%3D20140814040525

28 sep, 2016 18:30

L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


För länge sedan när jag satt på en buss en gång lyssnade jag på en snubbe som pratade i telefon och han berättade att han brukade gå runt i cirklar hemma och prata med sig själv i flera timmar..
Det tyckte jag lät lite crazy då. Nu förstår jag honom.
Är så jävla ensam, jag pratar, med mig själv..




Och jag tänker för mycket och fastnar i tankar på hur saker hade varit. Och blir ledsen. Tårar hjälper liksom inte längre. Blir bara frustrerad och tom..

28 sep, 2016 19:55

Obliviate_
Elev

Avatar


Skrivet av L'Amour et Psyché:
För länge sedan när jag satt på en buss en gång lyssnade jag på en snubbe som pratade i telefon och han berättade att han brukade gå runt i cirklar hemma och prata med sig själv i flera timmar..
Det tyckte jag lät lite crazy då. Nu förstår jag honom.
Är så jävla ensam, jag pratar, med mig själv..




Och jag tänker för mycket och fastnar i tankar på hur saker hade varit. Och blir ledsen. Tårar hjälper liksom inte längre. Blir bara frustrerad och tom..


Jag pratar gärna med dig Det är iofs bara online men alltid ngt

28 sep, 2016 22:05

1 2 3 ... 1922 1923 1924 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.